iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Welke gaming laptop moet ik kiezen?

Gegroet,

Graag had ik op de expertise van jullie gerekend om een laptop te kiezen waarmee ik (nieuwe) games op volwaardige instellingen kan spelen. Terwijl ik game op deze laptop zou ik ook op dezelfde laptop willen streamen naar Twitch, als dit tenminste mogelijk is voor het type laptop (prijs) dat binnen mijn budget valt.

Tevens zou ik de laptop ook occasioneel gebruiken voor video- en fotobewerking. Het scherm van de laptop zou dus ook een degelijke color accuracy moeten hebben. Iets wat bij gaming laptops vaak tegenvalt heb ik onlangs ontdekt.

Ik heb reeds de volgende 3 laptops ontdekt die in mijn budget vallen (1300-1400 EUR). Welke zouden jullie uit dit lijstje kiezen of raden jullie mij nog een andere laptop aan?

HP Pavilion G 17-cd0145nb

17.3 inch
    144 Hz

i7
    16 GB RAM
    512 GB

GeForce GTX 1660 Ti Max-Q

Dell G3 15

15.6 inch
    60 Hz

i7
    16 GB RAM
    512 GB

GeForce GTX 1660 Ti

Acer Nitro 5 AN517-51-707Q

17.3 inch
    144 Hz

i7
    16 GB RAM
    1256 GB

GeForce GTX 1660 Ti

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Alvast hartelijk bedankt!

Davion's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hoort op Aankoopadvies, moved.

berrerat's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand advies of recente aankoop gedaan van een gaming laptop (budget € 750 - € 1250), geen spectaculaire prestaties vereist... Thanks!

Pesticide's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    best gewoon een goedkope amd laptop 4500 of 3500u kopen, voor rond 400-500 eurokes, , want ge betaald tegenwoordig 300 euro extra voor een superoude 1050ti videokaart, bijna het dubbel, en de geintegreerde video van die amd procesoren bolt oude games heel goed. Laptop = battery power en screen brightness (en touchscreen) dat het nuttigst is , pak een met een klein scherm voor langere battery duur. Ge gaat thuis toch altijd wel een groter scherm kunnen aansluiten of zelfs gewoon de tv. En dan kunde lekker lang surfen en movies kijken op den trein of bus bijvoorbeeld voor 5-6 uur+ ipv maar 2 uur op die gaming brol

op men 3500u halflife 2 100+ fps full HD , world of tanks 80 fps, cinebench 1400

en dan kunde die laptop altijd terug verkopen later voor 400 eur als eindelijk de prijzen van die gaming laptops terug wa gedaald zijn en ge een deftige moderne videokaart voor ni het dubbel van de prijs kunt krijgen
    Laatst gewijzigd door Pesticide; 9 juni 2020 om 15:36
    Oldsschool

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    je vroeg me in een bericht over games zoals cs en dota 2, de geintegreerde videokaart vega 6-7-8 in die games presteren meer als voldoende

dus een laptop met een 3500u (vega8) of 4500U (vega6) AMD processor of hoger past perfect voor je , zorg dat er twee latjes ram inzitten (of 1 gesoldeert en 1 latje) voor dual channel.

benches
    https://www.youtube.com/watch?v=QYpGLSRHFQg

prijzen en modellen
    https://geizhals.de/?cat=nb&sort=p&xf=6751_25
    Laatst gewijzigd door Pesticide; 10 juni 2020 om 16:26
    Oldsschool

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pesticide Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    je vroeg me in een bericht over games zoals cs en dota 2, de geintegreerde videokaart vega 6-7-8 in die games presteren meer als voldoende

dus een laptop met een 3500u (vega8) of 4500U (vega6) AMD processor of hoger past perfect voor je , zorg dat er twee latjes ram inzitten (of 1 gesoldeert en 1 latje) voor dual channel.

benches
    https://www.youtube.com/watch?v=QYpGLSRHFQg

prijzen en modellen
    https://geizhals.de/?cat=nb&sort=p&xf=6751_25
    Thanks!

Ik dacht aan deze:
    https://www.bol.com/nl/p/hp-notebook...specifications

Of zijn er betere prijs/kwaliteit? 17.3 inch scherm is mooi meegenomen...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    vraag bol support of het 2 maal 4 gig stickjes zijn , of maar 1* 8 gig ram stickje, het is belangrijk dat de ram dual channel is en dus 2 stickjes . zoja , go for it. Je kan het altijd terugsturen als het scherm niet fatsoenlijk is imo, het scherm is een ouder model, maar voor gamen zou het sneller en vlotter met minder ghosting moeten zijn, dus met wat geluk een pluspunt
    Laatst gewijzigd door Pesticide; 10 juni 2020 om 17:34
    Oldsschool

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    vraag bol support of het 2 maal 4 gig stickjes zijn , of maar 1* 8 gig ram stickje, het is belangrijk dat de ram dual channel is en dus 2 stickjes . zoja , go for it. Je kan het altijd terugsturen als het scherm niet fatsoenlijk is imo, het scherm is een ouder model, maar voor gamen sneller en handiger.
    Ik vermoed 1 x 8:
    Geheugen, standaard
    8 GB DDR4-2400 SDRAM (1 x 8 GB)

(gevonden op de HP site)

Wat is het grote verschil, dual channel? Aan wat merk je dit? (leek vraag)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    aangezien je geintegreerde gpu hebt gebruikt die je geheugen voor alles, en dual channel doet je geheugen rapper werken , dus voor gamen is dual channel belangrijk
    Oldsschool

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    aangezien je geintegreerde gpu hebt gebruikt die je geheugen voor alles, en dual channel doet je geheugen rapper werken , dus voor gamen is dual channel belangrijk
    Dus volgende laptop is vermoedelijk beter/sneller:

https://www.bol.com/nl/p/lenovo-idea...specifications

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    lenovo heeft al de nieuwere 4500u te koop in enkele landen zoals duitsland , dat zou zonde zijn van bij hun nog de 3500u voor volle prijs te kopen. Bel eens naar lenovo en vraag hun wat hun goedkoopste 4500u model is. Volgens mij moet je voor 500+ zeker de 4500u kunnen krijgen

wel goed oplette bij het scherm bij die mannen want op belgische lenovo site, die hun 17 inch instap model is een OER oud model met maar 1200 resolutie*756 en vragen of er een internet lan poort nog op het model zit, somiige modellen hebben geen LAN poort meer en gamen op wifi is zonde
    Laatst gewijzigd door Pesticide; 10 juni 2020 om 18:42
    Oldsschool

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    lenovo heeft al de nieuwere 4500u te koop in enkele landen zoals duitsland , dat zou zonde zijn van bij hun nog de 3500u voor volle prijs te kopen. Bel eens naar lenovo en vraag hun wat hun goedkoopste 4500u model is. Volgens mij moet je voor 500+ zeker de 4500u kunnen krijgen

wel goed oplette bij het scherm bij die mannen want op belgische lenovo site, die hun 17 inch instap model is een OER oud model met maar 1200 resolutie*756 en vragen of er een internet lan poort nog op het model zit, somiige modellen hebben geen LAN poort meer en gamen op wifi is zonde
    Inderdaad, een Lenova 4500U model toch (nog) niet aan € 500,00/€ 600,00... Ik neig dan toch eerder naar HP...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.youtube.com/watch?v=RdmDzFDQC9g
    https://www.youtube.com/watch?v=7TUjOb1H5pg

daarom dat ik zo veel nadruk leg op dual channel, het is heel belangrijk voor vega geintegreerde gpu

Klopt, eenmaal de 600 eur grens overschreden, is de stap naar 700 eur met een laptop met een grafische kaart rapper gedaan , en minder kopzorgen over settings en geheugen

Ik heb mijne voor 400 eur gehaald, daarom dat de jump naar 700 eur voor een videokaartje nogal onnozel was toen . Als je rond de 550 zit, wordt het wel lastiger, maar ik ken de benelux prijzen niet echt.

weet je dat je voor 300eur een gaming desktop pc in elkaar kan knutselen als je nog een voeding en scherm hebt staan ? (amd 3300x (129 eur) , moederbord msi 60 eur, 100 eur grafische kaart rx480-570 ) en dan heb je een backup pc in geval er eentje stuk gaat
    Laatst gewijzigd door Pesticide; 10 juni 2020 om 18:55
    Oldsschool

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.youtube.com/watch?v=RdmDzFDQC9g
    https://www.youtube.com/watch?v=7TUjOb1H5pg

daarom dat ik zo veel nadruk leg op dual channel, het is heel belangrijk voor vega geintegreerde gpu

Klopt, eenmaal de 600 eur grens overschreden, is de stap naar 700 eur met een laptop met een grafische kaart rapper gedaan , en minder kopzorgen over settings en geheugen

Ik heb mijne voor 400 eur gehaald, daarom dat de jump naar 700 eur voor een videokaartje nogal onnozel was toen . Als je rond de 550 zit, wordt het wel lastiger, maar ik ken de benelux prijzen niet echt.

weet je dat je voor 300eur een gaming desktop pc in elkaar kan knutselen als je nog een voeding en scherm hebt staan ? (amd 3300x (129 eur) , moederbord msi 60 eur, 100 eur grafische kaart rx480-570 ) en dan heb je een backup pc in geval er eentje stuk gaat
    Yep, die dual channel is toch een serieus verschil... Mja, ik moet sowieso een nieuwe laptop hebben...

Je moet hier al van € 500,00 à € 600,00 naar € 900,00 à € 1000,00 gaan voor eentje te vinden met 'echte' grafische kaart, toch het overwegen waard om al dan niet deze sprong van € 300,00/400,00 te maken!

Bedankt voor de adviezen!

Regels voor berichten