Discussie: 34" Ultrawide

Osis1984's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

34" Ultrawide

Sinds een half jaar heb ik op het werk een Dell ultrawide 34" staan en vind dit geweldig werken.
    Nu ben ik voor thuis ook op zoek naar een ultrawide.

Kwa budget was ik rond de 500€ aan het kijken.
    Voorlopig valt mijn oog op volgende 2 (edit: 3 , antgamer erbij gevoegd):
    Iiyama G-Master GB3461WQSU-B1
    AOC CU34G2
    Antgamer M34G5Q

Het zal gebruikt worden voor casual gaming , netflix , surfen.. the usual dus. En zal waarschijnlijk tegen de muur gemount worden.
    Nu ken ik amper nog iets van schermen aangezien ik al bijna 10 jaar hetzelfde scherm heb staan..

Moet ik ergens speciaal op letten kwa type ? IPS / VA / TN , welke zou het beste zijn voor mijn usecase.
    Ga ik als casual gamer veel verschil merken tussen 100hz en 144hz ?
    Curved of non-curved ?

Ervaringen zijn welkom
    Laatst gewijzigd door Osis1984; 24 mei 2020 om 13:11
    Don't know , don't care

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Ik ben onlangs zelf voor de Benq EX3501R gegaan. Komt er zowat het best uit qua prijs/kwaliteit.

Aan deze grootte vind ik curved toch iets toevoegen. De AOC heb ik ook bekeken maar die is wel heel fel gecurved, liever toch iets gematigder, en ik vond hem er iets te gamer uitzien

IPS is beter qua kleurechtheid maar ook een pak duurder. VA iets beter qua contrast en zwartwaarden. TN is enkel ok als pure gaming monitor, biedt voor de rest slechtere kijkhoeken en kleuren.

Gezien je budget en je een allround monitor zoekt, hou het bij een VA. Ga je tevreden mee zijn.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb ook een BenQ de XR3501 das de voorloper van eniac zijne en zeer tevreden van .

Speelt vele beter , ziet er prachtig uit 144hz en Eye care .

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben onlangs zelf voor de Benq EX3501R gegaan. Komt er zowat het best uit qua prijs/kwaliteit.

Aan deze grootte vind ik curved toch iets toevoegen. De AOC heb ik ook bekeken maar die is wel heel fel gecurved, liever toch iets gematigder, en ik vond hem er iets te gamer uitzien

IPS is beter qua kleurechtheid maar ook een pak duurder. VA iets beter qua contrast en zwartwaarden. TN is enkel ok als pure gaming monitor, biedt voor de rest slechtere kijkhoeken en kleuren.

Gezien je budget en je een allround monitor zoekt, hou het bij een VA. Ga je tevreden mee zijn.
    Ik denk als ik de AOC ophang , hij er minder gamer uitziet. Het is veelal de voet die de gamer-looks in de hand werkt.
    Die Benq ziet er zeker goed uit, maar is ook alweer 150€ duurder Probeer nu toch onder de 500€ te blijven (initieel was het al maar 400€).

edit: Andere optie is misschien nog de Antgamer M34G5Q
    Deze zijn schermkromming is 1800R ipv de 1500R op de AOC.
    Laatst gewijzigd door Osis1984; 24 mei 2020 om 13:10
    Don't know , don't care

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Die Antgamer was ik idd ook tegengekomen maar beschikbaarheid is precies wat moeilijker. Ook geen idee naar kwaliteit gezien het een voor mij onbekend merk is maar reviews zien er wel goed uit. Dus voor zijn prijs zou dat best wel een schitterend ding kunnen zijn.

Denk dat er weinig anders op zit dan reviews en video's te kijken en zo te beslissen

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ga de vraag maar in deze thread stellen ipv nieuwe topic aan te maken.
    Iemand een idee waar ik een muur mount kan vinden die in hoogte verstelbaar is ? Liefst niet zo een "arm" geval.
    Zou gewoon iets willen hebben wat je tegen de muur hangt en het scherm kan nog een aantal cm omhoog of omlaag (zodat ieder aan de bureau zijn goesting vindt).
    Don't know , don't care

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    AOC CU34G2/BK ga je jezelf het meeste plezier mee doen kijkend naar prijs/kwaliteit. 1500 kromming is wel niet hoor zeker niet van laten afschrikken

De Benq 35 is ook zeer goed (HDr moet je wel niet serieus nemen) de Asus ROG Strix XG35VQ is top, maar beide kosten een stuk meer dan de Aoc

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    1500 kromming is wel niet hoor zeker niet van laten afschrikken
    Zich laten afschrikken is zeker niet nodig maar 1500R is zowat het aggressiefst dat je tegenwoordig kan vinden. Alleen Samsung heeft een trio 1000R monitoren die dus nog meer gekromd zijn, maar die zijn maar 1080p.

Regels voor berichten