ReBirTh's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Game pc voor ong. 1,5K

Hallo,

Mijn pc is aan vervanging toe, en ik ben op zoek naar een deftige game configuratie waarmee ik vlotjes de nieuwste games kan spelen (hoeft daarom niet op ultra of 4K te zijn), en waar ik toch weer zeker de komende 7 jaar goed mee ben.
    Ik volg wel de ontwikkelingen niet meer zo als vroeger, en ben dus ook niet echt meer goed thuis in wat mekaar goed aanvult en wat de goeie dingen zijn. Kan iemand mij hier een config voorstellen die voor mij zou voldoen, met ongeveer het budget van 1500€ in gedachten?

Ik heb wel een paar voorkeuren/vereisten, maar de rest is vrij in te vullen. Ik wil zeker een systeem met een NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER grafische kaart en 2 schijven, 1 kleinere SSD schijf, en 1 grotere schijf van minimum 1TB (hoeft niet noodzakelijk SSD te zijn). Liefst 16GB geheugen. De case moet absoluut niets fancy zijn, voor mij hoeven lights & led's absoluut niet.

Alvast bedankt voor de suggesties
    PSN: rebke

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik zou zoiets kiezen. Duurder hoeft zeker niet. Systeem is al sneller dan degene die jij wilde.

https://i.imgur.com/vQ2HtJ8.jpg
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

mrpatton's schermafbeelding
    iTrader
    31 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    bovenstaande setup lijkt me ok, enkel zou ik toch eerder voor de RX5700XT gaan, waarom perse Nvidia? zie geen reden in deze prijsklasse. Amd is hier goedkoper met dezelfde prestaties.
    Verder, die 500GB ssd? neem een goeie 2TB mechanische als opslag en de 1tb ssd van crucial als systeemschijf.
    Is dit budget btw met of zonder monitor? want het heeft geen zin om zoveel geld uit te geven als je gaat gamen op een doordeweekse bureel monitor.
    Als je een monitor wil dan moet je toch een 200-300€ rekenen voor een 1080p monitor of 400-500€ 1440p model.
    Laatst gewijzigd door mrpatton; 16 februari 2020 om 19:03
    Light up the Darkness

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    134 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrpatton Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    bovenstaande setup lijkt me ok, enkel zou ik toch eerder voor de RX5700XT gaan, waarom perse Nvidia? zie geen reden in deze prijsklasse. Amd is hier goedkoper met dezelfde prestaties.
    Verder, die 500GB ssd? neem een goeie 2TB mechanische als opslag en de 1tb ssd van crucial als systeemschijf.
    Is dit budget btw met of zonder monitor? want het heeft geen zin om zoveel geld uit te geven als je gaat gamen op een doordeweekse bureel monitor.
    Als je een monitor wil dan moet je toch een 200-300€ rekenen voor een 1080p monitor of 400-500€ 1440p model.
    Rede dat de TS misschien voor Nvidia kiest is omdat de 5700's driver problemen hebben. Sommige kaarten werken perfect, de andere dan weer niet. Blijft een serieuze gok op dit moment. Ervoor weinig klachten over gehad maar Reddit begint er serieus van vol te staan met klachten, dus tenzij je het risico wil nemen kan je zeker een 5700XT kiezen.

Die 500GB is perfect voor enkel OS en belangrijke programma's. Een aparte SSD voor games e.d. is ook wel aan te raden, een simpele HDD kan tegenwoordig moeilijk volgen met zwaardere games, tenzij je die HDD gebruikt voor documenten en foto's e.d.

Die 1TB SSD kan je ook partitioneren. Maar gaat wel snel vol staan als je alle games er gaat opzetten incl. programma's en Windows.

Ik heb enkel SSD's in mijn systeem. Heb een 512GB NVMe voor OS en belangrijke programma's en 2x 750GB SATA SSD, 1 voor documenten e.d. en de andere voor games.

Ik hou alles liever gescheiden, als die 1TB kapot gaat is alles weg.

HDD's zijn veel te traag, imho, en maken redelijk wat lawaai.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten