iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Lightbulb Advies gevraagd - Game / Multimedia PC - Meningen over setup

Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik mijn vraag in het correcte gedeelte van het forum zet...

Ik ben van plan om een volledig nieuw systeem samen te stellen dat...
    1) Nog wel enkele jaren mee moet kunnen en liefst niet te luid is (ik ben geen fan van lichtjes/leds etc... gewoon sec/basic is goed genoeg, prestaties zijn belangrijker dan de looks)
    2) Om af en toe games te spelen, ook hier wil ik graag wat "future proof" zijn en de komende jaren games kunnen spelen op een "acceptabele" beeldkwaliteit
    3) Om films en series te kunnen streamen naar m'n TV

Na wat onderzoek ben ik volgende setup uitgekomen:

• Processor: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz (4.4 GHz) - 8 cores - 16 threads - 36 MB cache - AM4 Socket - inclusief Wraith Prism koeler
    • CPU Cooler: Scythe Mugen 5 PCGH
    • Moederbord: ASRock X570 Phantom Gaming 4 ATX - Socket AM4 - AMD X570 - USB 3.2 Gen 1, USB 3.2 Gen 2 - Gigabit LAN - interne afbeeldingen (CPU vereist) - HD Audio (8-kanaals)
    • Videokaart: Powercolor RX 5700 XT Red Dragon Radeon RX 5700 XT - 8GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - HDMI, 3x DisplayPort
    • RAM: HyperX FURY DDR4 - 16 GB: 2 x 8 GB - DIMM 288-PIN - 3200 MHz / PC4-25600 - CL16 - 1.35 V - niet-gebufferd
    • SSD: Corsair Force MP510 intern - 960 GB - M.2 2280 - PCIe 3.0 x4
    • HDD: WD Blue WD60EZAZ 6 TB 3.5" - SATA 6Gb/s - 5400 tpm - buffer: 256 MB
    • Voeding: Seasonic Core Gold GC 650 ATX12V - 100-240V - 650 Watt - 80 PLUS Gold
    • Behuizing: Antec P101 Silent - Midtowermodel plaats voor E-ATX - zwart
    • Monitor: LG UltraGear 27GL850 27 inch - 2560x1440 (Quad HD) - IPS - 350cd/m² - 1000:1 - 1 ms - DisplayPort, HDMI

Is dit een goede setup? Zijn alle onderdelen goed op elkaar afgestemd?
    Hoe zie ik of het gekozen merk en type RAM bvb ondersteund wordt door het gekozen moederbord?
    Zouden jullie sommige onderdelen vervangen door andere of betere onderdelen? Zien jullie ergens een onderdeel dat een bottleneck kan betekenen voor de algemene snelheid van het systeem?
    Kortom, alle tips zijn welkom.

Tom

Twinturbo's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben geen voorstander van het moederbord als je er later een goedkope 2de hands 3950X in wilt gooien.

https://i.redd.it/2iwdy5wrrly31.png

Rest is inorde

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zie dat je voor een budget x570 moederbord gaat. In dat geval ben je beter met de Asus Prime X570-P.
    Voor de M2 ssd kan je ook een Kingston A2000 gebruiken, die is iets goedkoper en het snelheidsverschil met de Corsair ga je zo goed als niet merken.
    De voeding is niet moduleerbaar maar aangezien je niet echt voor looks gaat is dit niet zo belangrijk.
    Ik zou eerder een 3600MHz CL16 ram setje nemen, maar is op zich zeker geen noodzaak. Dit is wel de sweet spot voor de 3700x, maar ook weer duurder.

Welk type ram geheugen past op welk bord kan je telkens vinden op de website van de fabrikant.

Verder niet veel op aan te merken, de monitor is binnen zijn budget de beste keuze.
    Giggity

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twinturbo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ben geen voorstander van het moederbord als je er later een goedkope 2de hands 3950X in wilt gooien.

Rest is inorde
    Bedankt voor je mening, welke raad je dan aan? Is de Gigabyte X570 AORUS ELITE dan bvb een betere keuze?

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChroMe55555 Bekijk bericht
    Bedankt voor je mening, welke raad je dan aan? Is de Gigabyte X570 AORUS ELITE dan bvb een betere keuze?
    Ofwel de Gigabyte X570 Aorus elite zoals je zelf al aangeeft of de Asus TUF Gaming X570-plus.

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ofwel de Gigabyte X570 Aorus elite zoals je zelf al aangeeft of de Asus TUF Gaming X570-plus.
    Dit zijn idd de beste keuzes in de lagere prijsklasse. Kies welke je het mooiste vind of het goedkoopste is.
    Giggity

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Op de website van PCPartPicker.com krijg ik volgende melding wanneer ik een setup probeer met de Asus TUF Gaming X570-plus, is dat effectief een probleem of kan ik dat negeren?

"The Asus TUF GAMING X570-PLUS ATX AM4 Motherboard has an additional 4-pin ATX power connector but the Corsair TXM Gold 650 W 80+ Gold Certified Semi-modular ATX Power Supply does not. This connector is used to supply additional 12V current to the motherboard. While the system will likely still run without it, higher current demands such as extreme overclocking or large video card current draws may require it."

Zwaar overclocken ga ik niet doen, gamen uiteraard wel, maar ook maar met 1 grafische kaart, ik ben niet van plan om er een tweede te steken.
    Ik krijg die melding bij bijna elke voeding van 650W (650W lijkt me voldoende voor mijn setup)

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mag je negeren, werkt perfect met enkel de 8 pin.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mag je negeren, werkt perfect met enkel de 8 pin.
    Top! Thanks voor het snelle antwoord!

Regels voor berichten