Discussie: Nieuwe PC

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Nieuwe PC

Ik ben serieus aan het nadenken om mijn PC te ugraden (mogelijk wacht ik nog even tot CES gepasseerd is).

Momenteel ziet mijn mandje bij Megekko er zo uit: https://imgur.com/a/3Dm1EsU

Doel van de PC:
    - Mij komende 4 jaar van dienst zijn
    - Tijdens deze periode gamen in 1440p aan 60FPS en hoger (Battlefield, maar ook CPU intensieve simulators zoals CS en Planet Zoo/Coaster).
    - Intens gebruik Lightroom
    - Lichte video editing
    - Een hoop video encoding (ik wil mijn Bluray collectie eens omzetten naar een Plex bibliotheek).

De reden om voor de 3700x te gaan is dus futureproofen + extra snelheid bij mijn multithreaded taken.

De Dark Rock Pro 4 zou er komen als ik mijn huidige Corsair Corsair h100i v2 niet mee neem. Ik hou van de look van de AIO maar de pomp bij wat load lijkt me toch luider dan air cooling.

Waar ik over twijfel:
    Het B450 bord:
    Is dit genoeg? Ik durf wel the OC'n als me dat goede resultaten geeft (zoals nu bij mijn i5 6600k).
    Gezien AMD hun volgende generatie ook nog op het AM4 socket komt is het misschien een mooie optie om na een jaar of 4 een tweedehands high-end Ryzen te kopen als upgrade. Kan het mobo dat dan nog trekken?

RAM: Ik twijfel om door te bijten en meteen 2x16GB te nemen. Lijkt me in theorie sneller dan 2x8GB te upgraden met nog eens 2x8GB en ik hou wel van de luxe mij geen zorgen te moeten maken over wat ik allemaal heb open staan als ik ga gamen.

Voeding: hier ken ik gewoon niet veel van. Liefst wel modulair want ik houd mijn kabels graag zo clean mogelijk.

Case fans: ik zie net dat ik beter een pack had geselecteerd met een RGB controller in.

Any input?
    PSN: Shaddix-be

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    als je corsair fans neemt, ben je dan niet beter met de corsair cases? hier zit al een hub/controller in voor de leds

ga je met 1TB niet snel aan je limiet zitten? als ik intensief lightroom lees, samen met Blu ray omzetting en video edit, dan denk ik dat je daar best nog gewoon een hdd als backup gebruikt ofzo ?

cod modern warfare neemt al 160 gig in beslag op u pc en dan heb je nog geen OS etc,

ik persoonlijk denk niet dat ge al meteen nood hebt aan die 32 gig ram, ik zou gewoon bij 16 blijven. ik heb een I5 met 1060 gtx kaart, en alles van lightroom en games openen toch vrij vlot,...
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    133 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Wat is je maximum budget voor de PC zelf?

Ik heb iets samengesteld en kwam op dit uit:
    https://i.imgur.com/Ft3R4jn.jpg

Moest ik je budget weten, kan ik altijd aanpassingen doen.

Qua koeling kan je zeker een AIO kiezen (die H100i v2, ga je zonder AM4 bracket niet kunnen monteren).

Je kan kan in iCue de pompsnelheid aanpassen waardoor die amper hoorbaar is. Ik had dat ook zo gedaan met mijn H100i v2, die pomp draaide op 1900rpm en was amper merkbaar.

Qua RAM zou je best beginnen met 16GB, moest het toch niet genoeg zijn kan je altijd bijsteken.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deathsythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    als je corsair fans neemt, ben je dan niet beter met de corsair cases? hier zit al een hub/controller in voor de leds

ga je met 1TB niet snel aan je limiet zitten? als ik intensief lightroom lees, samen met Blu ray omzetting en video edit, dan denk ik dat je daar best nog gewoon een hdd als backup gebruikt ofzo ?

cod modern warfare neemt al 160 gig in beslag op u pc en dan heb je nog geen OS etc,

ik persoonlijk denk niet dat ge al meteen nood hebt aan die 32 gig ram, ik zou gewoon bij 16 blijven. ik heb een I5 met 1060 gtx kaart, en alles van lightroom en games openen toch vrij vlot,...
    Ik heb de corsairs geselecteerd omdat ik die nu (wel zonder RGB) in mijn huidige build heb en wel tevreden van ben.

Diskspace mag ruimer maar het is wel doenbaar als ik zie wat ik nu heb en wat ik nog kan opkuisen. Foto's etc staan op externe drives. Later kan ik dan nog een extra Sata SSD er bij steken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Wat is je maximum budget voor de PC zelf?

Ik heb iets samengesteld en kwam op dit uit:
    https://i.imgur.com/Ft3R4jn.jpg

Moest ik je budget weten, kan ik altijd aanpassingen doen.

Qua koeling kan je zeker een AIO kiezen (die H100i v2, ga je zonder AM4 bracket niet kunnen monteren).

Je kan kan in iCue de pompsnelheid aanpassen waardoor die amper hoorbaar is. Ik had dat ook zo gedaan met mijn H100i v2, die pomp draaide op 1900rpm en was amper merkbaar.

Qua RAM zou je best beginnen met 16GB, moest het toch niet genoeg zijn kan je altijd bijsteken.
    Super fixed budget heb ik er momenteel nog niet op staan. Eerste mandje dat ik samenstelde was rond de €1200 met een Ryzen 3600. Alles wat ik daar boven ga zijn eigenlijk gewoon nice-to-haves.

Kunnen die nieuwe AIO's nauwkeuriger hun pompsnelheid regelen? Bij mijn huidige is dat eigenlijk enkel traag of snel.
    Wel jammer dat de AM4 brackets voor mijn huidige AIO niet meer beschikbaar zijn. Eventueel kan ik precies via Bangood wel een knockoff bracket bestellen...

De front van die Corsair case is niet 100% mijn ding. Er staat daar ook wel een versie van op de site van Corsair die ik wel erg mooi vind (klikje) maar die is hier nog niet verkrijgbaar precies en zal door de meer gesloten voorkant ook wel mindere airflow hebben dan de Meshify.

Die andere M.2 lijkt me ook wel een goeie verbetering t.o.v. de intel.

Die andere GPU is dat omwille van het merk?

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ascari heeft een bias tegenover Gigabyte
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    133 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Zonder RGB is ook perfect mogelijk. Dan kom je zelfs goedkoper uit. Dacht dat je RGB wou doordat je die RGB fan erbij had gestoken. Als je een simpele maar deftige case wil, kan ik zeker de Pure Base 500 aanraden. Is 1 van de stilste cases op de markt.

https://i.imgur.com/WHboNbQ.jpg

Die nieuwe Corsair AIO's vanaf de H100i v2 zijn perfect om via iCue de pompsnelheid aan te passen. Mijn pomp van de H100i v2 draaide maar aan 1900rpm en was amper hoorbaar. Fans draaide aan 1000rpm en CPU kwam amper boven de 60°C uit, was een 3930K op 4.6GHz dat ik toen had.

Die Intel SSD heeft QLC chips, dus betrouwbaarheid is een pak minder dan die Adata of Crucial P1 (maar die staat niet meer op de site).

Ben geen fan van GigaShyte . Alhoewel dat die hun mobo's deftig zijn laten ze toch wat steken vallen met de BIOS en vroeger ook veel problemen gehad met het merk, dus blijf er liever van weg.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 7 januari 2020 om 07:45
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou er in ieder gevaal geen puking unicorn van maken, als ik RGB gebruik zou het subtieler zijn in ieder geval.

Die case ziet er ook wel intressant uit, ik hou wel van stil.

Bon, daar kan ik nog over nadenken natuurlijk, de basis componenten lijken me nu wel duidelijk. Merci voor het advies!

iTrader
    133 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Ik zou er in ieder gevaal geen puking unicorn van maken, als ik RGB gebruik zou het subtieler zijn in ieder geval.

Die case ziet er ook wel intressant uit, ik hou wel van stil.

Bon, daar kan ik nog over nadenken natuurlijk, de basis componenten lijken me nu wel duidelijk. Merci voor het advies!
    Je kan altijd een 4-pin RGB strip in je case plakken voor subtiele RGB. Die Tomahawk heeft een 4-pin 12v RGB-header, dus heb je geen controller nodig.

Die case is heel deftig. De Silent Base 600's waren wat minder, maar nu hebben ze een modulaire top gemaakt voor de Pure Base 500's dus dan haal je optimale airflow of stilte, als je wil.

Regels voor berichten