Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: Nieuwe PC tijd!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Nieuwe PC tijd!

Hallo beste vrienden,

Mijn huidige PC is ondertussen bijna 10 jaar oud. Ik verschoot er zelf ook van dat deze al van eind 2010/begin 2011 was.
    Ik zoek dus begin volgend jaar eens te upgraden aangezien mijn systeem wel traag begint te worden.

Het zou een allround systeem moeten zijn. Maar ik ben niet zo een tech nerd, dus de allerlaatste nieuwe snufjes zijn niet echt noodzakelijk.
    Een gewone blanco zwarte case wel graag, geen flashy LEDs.
    Graag een SSD van 500GB en een HDD van 1TB.

Verder heb ik ook geen idee wat er tegenwoordig allemaal op de markt is van CPU's, Intel of AMD? Maakt niet uit voor mij.

Ik zou terug wat games willen gaan spelen. Maar verder wil ik ook beginnen met fusion 360 voor eventueel te kunnen 3D printen in de toekomst.
    Welke grafische kaart neem ik best? moet dus niet de laatste nieuwe zijn.

Een PC ineen steken heb ik nog niet gedaan, dus liefst ergens een webshop die ineens een geassembleerd systeem kan afleveren.
    Mijn huidig systeem komt van Alternate.

Budget: rond de 1000€ (met windows 10 erbij)

Een goede 1080p monitor heb ik al.

Wie kan er voor mij een systeem samenstellen?

Bedankt op voorhand!

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik zou zoiets kiezen.

https://i.imgur.com/HyowXuS.jpg

Windows kan je vrij cheap op ebay kopen.

Als je de PC zelf niet kan bouwen, wil ik dat gerust wel doen. Doe dat vaak voor forumleden/vrienden/kennissen e.d. en zijn allemaal heel content van hun systeem.

Als je meer info wil, mag je altijd een pm sturen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    PM inbound!

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Windows idd op Ebay kopen.

Mooi systeem , kan je aardig verder.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De voorgestelde config lijkt me inderdaad wel de moeite.
    Het zal alleszins wel een pak beter zijn dan mijn huidige setup

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou toch is goed nadenken over die 1.5 TB hdd.

Ik heb een systeem van 1TB SSD en 500 gig NVMe, ik heb nu ongeveer 500gig over (200+300) games worden alleen maar groter....
    En waarom zou je voor een HDD gaan...?
    SSD zijn veel sneller zeker als je voor een NVMe gaat, zeker als je de mobo koopt die Ascari heeft gepost heeft een M.2 aansluiting.
    Oke die dingen zijn veel duurder dan een gewone HDD maar ik zou zeker ervoor opteren. (500gig M.2 en 2TB SSD)

Ik zou voor een nvidia variant van grafische kaarten gaan de AMD's kunnen soms onstabiel zijn door de drivers.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In de config die Ascari voorstel zit een 500GB SSD M2.
    Deze gaat er zeker in.

SSD als secundaire opslag is inderdaad beter, Maar ik ga toch naar mijn budget moeten werken.
    Dus zal het voorlopig een HDD blijven. Misschien nog te upgraden naar een SSD in de toekomst.

Welke Nvidia grafische kaart stel je voor? Ik heb er geen zicht op welke ik moet nemen.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou toch is goed nadenken over die 1.5 TB hdd.

Ik heb een systeem van 1TB SSD en 500 gig NVMe, ik heb nu ongeveer 500gig over (200+300) games worden alleen maar groter....
    En waarom zou je voor een HDD gaan...?
    SSD zijn veel sneller zeker als je voor een NVMe gaat, zeker als je de mobo koopt die Ascari heeft gepost heeft een M.2 aansluiting.
    Oke die dingen zijn veel duurder dan een gewone HDD maar ik zou zeker ervoor opteren. (500gig M.2 en 2TB SSD)

Ik zou voor een nvidia variant van grafische kaarten gaan de AMD's kunnen soms onstabiel zijn door de drivers.
    Niet iedereen heeft een gigantisch budget voor enkel SSD's een 2TB SSD kost al gemakkelijk €200-250, dat is ¼de van de TS zijn budget. NVMe's voor games op te zetten is niet logisch want zo heel veel sneller laden games niet dan op een gewone SATA SSD, scheelt misschien 0,02 sec.

HDD's zijn goed voor gewone opslag zeker als je boven 2TB gaat, dan zijn SSD's gewoon te duur.

Volgend jaar gaat AMD met de nieuwe Adrenalin 2020 driver uitkomen, dan zullen die 5700's een pak beter presteren en veel stabieler zijn. Dat was ook zo met de Vega's en de kaarten daarvoor die 5700's zijn nog niet zo lang uit, dus drivers gaan enkel maar verbeteren.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichielVR Bekijk bericht
    In de config die Ascari voorstel zit een 500GB SSD M2.
    Deze gaat er zeker in.

SSD als secundaire opslag is inderdaad beter, Maar ik ga toch naar mijn budget moeten werken.
    Dus zal het voorlopig een HDD blijven. Misschien nog te upgraden naar een SSD in de toekomst.

Welke Nvidia grafische kaart stel je voor? Ik heb er geen zicht op welke ik moet nemen.
    Je kan voor de RTX 2060 super gaan deze komt overeen met de prijs van RX 5700 ongeveer (op alternate.be en megekko.nl)
    Of je kan ook voor de RX 5700 beide kaarten zijn ok voor gaming op 1080p alleen werk ik liever met nVidia kaarten dan AMD, maar zoals Ascari zegt AMD komt met Adrenalin voor zijn 3D-kaarten en het ziet er niet slecht uit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Niet iedereen heeft een gigantisch budget voor enkel SSD's een 2TB SSD kost al gemakkelijk €200-250, dat is ¼de van de TS zijn budget. NVMe's voor games op te zetten is niet logisch want zo heel veel sneller laden games niet dan op een gewone SATA SSD, scheelt misschien 0,02 sec.

HDD's zijn goed voor gewone opslag zeker als je boven 2TB gaat, dan zijn SSD's gewoon te duur.

Volgend jaar gaat AMD met de nieuwe Adrenalin 2020 driver uitkomen, dan zullen die 5700's een pak beter presteren en veel stabieler zijn. Dat was ook zo met de Vega's en de kaarten daarvoor die 5700's zijn nog niet zo lang uit, dus drivers gaan enkel maar verbeteren.
    het verschil tussen SSD en HDD bij gaming is gigantisch soms tot 30 seconden, SSD en NVMe's is het verschil inderdaad klein merk ik zelf ook.
    Ik persoonlijk zou altijd voor SSD's gaan maar ieder zijn ding.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik volg ascari. 500hb ssd en rest in een harde schijf. Je kan altijd een oude game deinstalleren van je SSD indien je ruimte nodig hebt voor de nieuwe game. Toch in de veronderstelling dat je geen ongelimiteerd budget hebt.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Je kan voor de RTX 2060 super gaan deze komt overeen met de prijs van RX 5700 ongeveer (op alternate.be en megekko.nl)
    Of je kan ook voor de RX 5700 beide kaarten zijn ok voor gaming op 1080p alleen werk ik liever met nVidia kaarten dan AMD, maar zoals Ascari zegt AMD komt met Adrenalin voor zijn 3D-kaarten en het ziet er niet slecht uit.

het verschil tussen SSD en HDD bij gaming is gigantisch soms tot 30 seconden, SSD en NVMe's is het verschil inderdaad klein merk ik zelf ook.
    Ik persoonlijk zou altijd voor SSD's gaan maar ieder zijn ding.
    Hij heeft een 500GB SSD, dus daar kunnen de meeste games wel op. De rest is voor gewoon opslag.

Je kan altijd een game kopiëren van de HDD naar de SSD, als je die wil spelen, zo gemakkelijk werkt Steam of Origin o.i.d.

CoBalT's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hij heeft een 500GB SSD, dus daar kunnen de meeste games wel op. De rest is voor gewoon opslag.

Je kan altijd een game kopiëren van de HDD naar de SSD, als je die wil spelen, zo gemakkelijk werkt Steam of Origin o.i.d.
    Hoch genoeg zou ik dat niet meer noemen.. hangt af wat voor games je speelt.

Ik had vroeger ook maar 500gb ssd, en vanaf je bijvoorbeeld Battlefield 4 & V hebt staan, was die al bijna vol..
    In mijn nieuwe pc heb ik dan zelf toch ook direct voor 1tb ssd gekozen.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoBalT Bekijk bericht
    Hoch genoeg zou ik dat niet meer noemen.. hangt af wat voor games je speelt.

Ik had vroeger ook maar 500gb ssd, en vanaf je bijvoorbeeld Battlefield 4 & V hebt staan, was die al bijna vol..
    In mijn nieuwe pc heb ik dan zelf toch ook direct voor 1tb ssd gekozen.
    Knippen en plakken van games gaat toch gemakkelijk tegenwoordig. Plus niet iedereen installeert heel z'n gamelijst.

Een SSD bijsteken als je meer budget is ook niet het moeilijkste.

Der zijn hooguit een paar games dat bij mij geïnstalleerd staan dat ik misschien wil spelen en de rest staat helemaal niet geïnstalleerd. Heb zelf maar 1x 750GB voor enkel games en de helft is zelfs niet in gebruik.

CoBalT's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Knippen en plakken van games gaat toch gemakkelijk tegenwoordig. Plus niet iedereen installeert heel z'n gamelijst.

Een SSD bijsteken als je meer budget is ook niet het moeilijkste.

Der zijn hooguit een paar games dat bij mij geïnstalleerd staan dat ik misschien wil spelen en de rest staat helemaal niet geïnstalleerd. Heb zelf maar 1x 750GB voor enkel games en de helft is zelfs niet in gebruik.
    2 games is nu ook niet echt een hele gamelijst hé

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoBalT Bekijk bericht
    2 games is nu ook niet echt een hele gamelijst hé
    Mijn 300 games op Steam wel

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten