Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste
    HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Op zoek naar nieuwe TV

Mijn 55PFL8008k tv heeft zonet de geest gegeven. Ik ben van de beeldkwaliteit altijd heel tevreden geweest, softwarematig was het geen succes. Geluid werk ik met een sonos playbar.

Ik ben opzoek naar een 55” TV, dat lijkt thuis de juiste maat. 60” zou mss nog kunnen.
    Ben wel fan van ambilight, maar geen idee of de philips tv’s nog zo slecht zijn op software gebied. Als dat zo is, is zonder ambilight ook goed.

Tv moet slank zijn, rechtoe rechtaan, geen frangeltjes.
    Aan smart tv functies hecht ik geen belang. Geluid mag goed zijn, indien niet moet de tv een optische out hebben.
    Tv staat haaks op zonlicht s’morgens, rest van de dag hangt hij is de ‘schaduw’.

Budget rond de 1500€, rekbaar indien de tv echt een stuk beter is.
    Laatst gewijzigd door HUSKE; 24 november 2019 om 21:27

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://www.plattetv.nl/info/lg-oled55c9-22705.html

Kheb de C8 ben daar toch content van.
    edit : hier nog iets goedkoper : https://www.kamera-express.be/produc...lg-oled55c9pla
    Had mijn TV daar vorig jaar gekocht. Indien je een review geeft nadat je het gekocht hebt krijg je normaliter ook nog eens 5 jaar garantie in plaats van standaard 2 jaar was geval toch bij mij. Maar moet dat toch nog effe checken.
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 24 november 2019 om 22:31

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Lijkt wel een goede TV, is burn-in dan geen issue meer bij OLED?

Heb een reservatie uitstaan voor 3 dagen. Zou er eventueel woensdag om gaan.
    Laatst gewijzigd door HUSKE; 25 november 2019 om 10:53

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lijkt wel een goede TV, is burn-in dan geen issue meer bij OLED?

Heb een reservatie uitstaan voor 3 dagen. Zou er eventueel woensdag om gaan.
    Voor burn-in te krijgen moet je al minstens 8u aan een stuk hetzelfde op het scherm hebben staan, zoals een HUD bij een game ofzo. Je hebt ook Pixelrefresher en daar krijg je soms dat wel mee weg. Maar dat is ook niet elke keer de oplossing.

Heb mijn E8 al een jaar en heb tot hiertoe nog geen burn-in gehad.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    tv is simpel :

LG/sony oled or gtfo

mijn 2016 oled blaast nog alle non oled en qled ripoffs weg. Webos is ook by far het beste besturingssysteem. iets beperkter als android TV maar veel vlotter en een veel mooiere interface. als je android tv wilt gebruiken koop je beter een shieldtv of apple tv want die tv's hebben de hardware niet om die ongeoptimaliseerde android troep te draaien op hun beperkte hardware.
    Laatst gewijzigd door zaj; 25 november 2019 om 14:40

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    tv is simpel :

LG/sony oled or gtfo

mijn 2016 oled blaast nog alle non oled en qled ripoffs weg. Webos is ook by far het beste besturingssysteem. iets beperkter als android TV maar veel vlotter en een veel mooiere interface. als je android tv wilt gebruiken koop je beter een shieldtv of apple tv want die tv's hebben de hardware niet om die ongeoptimaliseerde android troep te draaien op hun beperkte hardware.
    Gebruikt Sony geen Android? Of was dat Panasonic?

WebOS is idd wel heel goed. Simpel maar serieus snel ook. Ik gebruik zelfs de ingebouwde mediaplayer om mijn 4K films te streamen van mijn NAS.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Die LG is met 1200 wel goed geprijsd. Het zal die wel worden, vandaag is wat kort dag. Maar hoop hem morgen na het werk te gaan halen.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Die LG is met 1200 wel goed geprijsd. Het zal die wel worden, vandaag is wat kort dag. Maar hoop hem morgen na het werk te gaan halen.
    Ga je geen spijt van krijgen.

Nog ene bij #TeamOLED .

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Gebruikt Sony geen Android? Of was dat Panasonic?

WebOS is idd wel heel goed. Simpel maar serieus snel ook. Ik gebruik zelfs de ingebouwde mediaplayer om mijn 4K films te streamen van mijn NAS.
    sony gebruikt idd android. vrienden van mij hebben een non oled sony en klagen dat die tv na enkele updates zo traag geworden is op het randje van onbruikbaar. die oled's zullen wel iets snellere soc hebben maar let er toch mee op . hebben hun nu ook een shield TV gekocht en gebruiken die smart functies niet meer.

je gaat het u nooit beklagen. elke keer er bezoek komt valt hun mond open . "beter als in de cinema" ga je nog veel horen. logisch ook, want een projector kan nooit de zwart waarden van een oled evenaren. het is eigenlijk al zo ver gekomen dat wij enkel nog naar de ciné gaan omdat we niet kunnen wachten op de bluray. voor de rest is onze LG OLED + monitor audio surround set een minstens even goede kijk en luister ervaring. en het kost ons geen 50 flappen voor een avondje film.

moesten pc monitors nu nog maar half zo goed zijn hé... sinds die oled+ homecinema er staat bij ons kan ik niet meer genieten van mijn pc games speel nog sneller de inferieure console versies van veel SP games dan de pc versie

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    sony gebruikt idd android. vrienden van mij hebben een non oled sony en klagen dat die tv na enkele updates zo traag geworden is op het randje van onbruikbaar. die oled's zullen wel iets snellere soc hebben maar let er toch mee op . hebben hun nu ook een shield TV gekocht en gebruiken die smart functies niet meer.

je gaat het u nooit beklagen. elke keer er bezoek komt valt hun mond open . "beter als in de cinema" ga je nog veel horen. logisch ook, want een projector kan nooit de zwart waarden van een oled evenaren. het is eigenlijk al zo ver gekomen dat wij enkel nog naar de ciné gaan omdat we niet kunnen wachten op de bluray. voor de rest is onze LG OLED + monitor audio surround set een minstens even goede kijk en luister ervaring. en het kost ons geen 50 flappen voor een avondje film.

moesten pc monitors nu nog maar half zo goed zijn hé... sinds die oled+ homecinema er staat bij ons kan ik niet meer genieten van mijn pc games speel nog sneller de inferieure console versies van veel SP games dan de pc versie
    Plus ge kunt het elke keer op pauze zetten wanneer je wil .
    Wij gaan amper naar de cinema, enkel idd voor films waar we niet op kunnen wachten of wanneer we gratis tickets krijgen o.i.d.

Met onze 5.1 surround voel je je net in de cinema, zonder lawaai van kutkinderen .

Bwah, op zich is een IPS monitor ook wel de moeite. Ik speel sinds een paar weken terug games, NFS Heat en op een UW is dat wel de moeite.

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Ga je geen spijt van krijgen.

Nog ene bij #TeamOLED .
    ik wil uit dat team, zit met inbranding en LG don't give a damn... check Playstation gedeelte...

als ge bij film blijft, do, anders bij gaming, dikke don't (dus inzake inbranding)
    Laatst gewijzigd door GETHEZ; 25 november 2019 om 19:49

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    ik wil uit dat team, zit met inbranding en LG don't give a damn... check Playstation gedeelte...

als ge bij film blijft, do, anders bij gaming, dikke don't (dus inzake inbranding)
    Ik game op mijne laptop of op mijn switch (90% handheld).
    Wij (mijn zoontje en ik) kijken voornamelijk netflix/YouTube en opgenomen programma's.
    Vanaf wanneer ga je voor 65"? Ik zit 3,5m van mijn TV vandaan, dan zal 55" wel voldoende zijn zeker?
    Ik zit te twijfelen, maar dat is ineens 25cm erbij en dank dat het wat groot gaat aanvoelen in de ruimte.

Heb ook door dat ik de gaten van de beugel lager ga moeten boren en de huidige gaten dichtstoppen. K*tzooi. mss de sonos dan ook eens ophangen.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)

TE LAAT!!! Ge zit er voor altijd in .

Had het gezien, maar ja wat verwacht als je 8u aan een stuk ofzo FIFA speelt. Ik gebruik mijn OLED niet voor te gamen en als ik dat doe is dat maar een paar uur ofzo (toen ik mijn Xbox nog had). Momenteel game ik terug op de PC.

Als je een TV koopt voor vooral te gamen kan je beter de BFGD, wachten tot Micro LED of QLED kopen.
    Ik game op mijne laptop of op mijn switch (90% handheld).
    Wij (mijn zoontje en ik) kijken voornamelijk netflix/YouTube en opgenomen programma's.
    Vanaf wanneer ga je voor 65"? Ik zit 3,5m van mijn TV vandaan, dan zal 55" wel voldoende zijn zeker?
    Ik zit te twijfelen, maar dat is ineens 25cm erbij en dank dat het wat groot gaat aanvoelen in de ruimte.

Heb ook door dat ik de gaten van de beugel lager ga moeten boren en de huidige gaten dichtstoppen. K*tzooi. mss de sonos dan ook eens ophangen.
    Wij zitten op mss 3m van de TV af en hebben een 65". Geeft je echt een cinema-gevoel op die manier, zeker bij 4K HDR films. 65" went echt heel snel, ik ga nooit kleiner.

Kameraad van mij had ne 55" OLED (ouder model) en zat er op 5m van en dat was echt ver. Hij heeft nu een 77" C8 dat is echt nog meer cinema-gevoel.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 25 november 2019 om 21:27

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ik heb nog een OLED uit 2015, zal binnenkort vervangen worden door een 2019 model. Ik zou daar dus nooit op gamen, dan zijn LCD's gewoonweg beter en zorgvrij.

Mijn advies is altijd:
    Kijk je voor 90% films & series en je hebt het budget? Ga voor een OLED.
    Game je vooral? Neem een zorgvrije high-end LCD met FALD.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zit nu echt te tubben over 55" of 65".

De 65" is een slag duurder maar ik koop natuurlijk niet elk jaar een TV en als ik dan toch geld aan het uitgeven ben...
    Zal straks met schildertape de groottes eens uitzetten op de juiste hoogte om te kijken hoe dat eruit ziet. Vrees ook dat een 55" niet als een upgrade gaat aanvoelen

Ik heb gisteren de TV reeds van de muur gehaald en alhoewel een 55" klein lijkt aan de muur is dat toch een heel spel als dat op de dressoir staat.

Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Regels voor berichten