Pagina 5 van 5 Eerste 12345

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb trouwens een 55", op 3m, dat is perfect voor ons.
    Dat is dan toch goed als het perfect voor jou is, haal enkel maar aan dat het qua kijkafstand Klein is en dat er vele nog in die oude kijkafstand berekening vastzitten
    Wordt nog triestiger als je dan op zo en grote afstand op je 55" naar een 2:35:1 film gaat kijken qua filmbeleving schiet daar toch niks meer van over.

In mijn ogen is 55" toch al lang pasé met 4K en zeker op kijkafstanden van +2.5m , durf toch eens groter te gaan, wedden eens de stap naar 65" en zelf 75" dat je nooit meer naar 55" gaat en je tegen jezelf zegt waarom heb ik zolang op 55" gekeken op zulke kijkafstanden
    55" lijkt miss perfect maar als je nooit anders gewend zijt geweest in je kijkkamer tja dan blijf je nog lang aan die maat vast hangen, niks mis mee uiteraard he als je er content van zijt, net zoals er niks mis is als iemand daar niet content mee is, maja blijkbaar ligt het wat gevoelig en ben je dan een snob
    Laatst gewijzigd door Funky22; 3 december 2019 om 15:21

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Dat is dan toch goed als het perfect voor jou is, haal enkel maar aan dat het qua kijkafstand Klein is en dat er vele nog in die oude kijkafstand berekening vastzitten
    Wordt nog triestiger als je dan op zo en grote afstand op je 55" naar een 2:35:1 film gaat kijken qua filmbeleving schiet daar toch niks meer van over.

In mijn ogen is 55" toch al lang pasé met 4K en zeker op kijkafstanden van +2.5m , durf toch eens groter te gaan, wedden eens de stap naar 65" en zelf 75" dat je nooit meer naar 55" gaat en je tegen jezelf zegt waarom heb ik zolang op 55" gekeken op zulke kijkafstanden
    55" lijkt miss perfect maar als je nooit anders gewend zijt geweest in je kijkkamer tja dan blijf je nog lang aan die maat vast hangen, niks mis mee uiteraard he als je er content van zijt, net zoals er niks mis is als iemand daar niet content mee is, maja blijkbaar ligt het wat gevoelig en ben je dan een snob
    't was uw manier van verwoorden dan, ma bon.

Tgaat hem hier ook over het esthetische (WAF-factor). Hangt in de woonkamer en hoef daar geen knoert van een tv te hebben hangen, heeft niets met durven te maken. (alsook de beperkte hoeveelheid tv die we kijken kan de kost niet verantwoorden van €3000 of meer..)

Nu goed, zullen het topic niet verder volspammen.

@HUSKE

Content van uw aankoop?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Jij gaat er dan ook van uit van de kijkafstand bij 4K. Hoeveel mensen kijken effectief dagelijks in 4K...ik denk dat dat maar een heel klein percentage zal zijn.
    Ikzelf zit op +-2m70 en heb een 1080p 55" plasma. Alhoewel mijn volgende een 65" wordt heb ik zeker niet het gevoel dat deze te klein is maar eerder net groot genoeg. Voor 1080p zit ik zelf net op de sweetspot.
    Giggity

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    @HUSKE

Content van uw aankoop?
    Yep. Enirm.
    Nog niet heel veel gekeken, maar TV bevalt wel. Zowel voor gewone tv als film voldoet hij.
    De zwartwaarden en kleuren zijn een hele verbetering tov de LCD.

Net de discussie over het formaat gelezen, en de 65” is goed. Als die uitstaat is dat zwart vlak zeker groot genoeg . In mijn woonkamer zou groter niet passen, en een maat groter zou te duur zijn.

Enfin, volgens mijn vriendin is maar 1 maat heel belangrijk en dat kunde niet kopen (wel aan laten prutsen ).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Yep. Enirm.
    Nog niet heel veel gekeken, maar TV bevalt wel. Zowel voor gewone tv als film voldoet hij.
    De zwartwaarden en kleuren zijn een hele verbetering tov de LCD.

Net de discussie over het formaat gelezen, en de 65” is goed. Als die uitstaat is dat zwart vlak zeker groot genoeg . In mijn woonkamer zou groter niet passen, en een maat groter zou te duur zijn.

Enfin, volgens mijn vriendin is maar 1 maat heel belangrijk en dat kunde niet kopen (wel aan laten prutsen ).
    Wel rekening houden met de correcte kijkafstand eh
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

niet de juiste tekst die ik quote maar tegen even wat bullshit opklaren.
    waarom mensen voor oled gaan ipv een shitty projector :

1) projectors geven veel, veel, veel lelijker beeld door backlight bleeding, zelf de meest high end cinema projector komt niet in de buurt van een oled van 1000€. en alles dat uit een beamer komt is per definitie "washed out"
    2) Resoluties zijn nog niet hoog genoeg voor schermen groter dan 75"
    3) niet iedereen wilt zijn kamer volledig verduisteren om het minste met zijn tv te kunnen
    4) zwartwaarden van projectors zijn even slecht als een pc lcd monitor van 2005
    5) lampen moeten vervangen
    6) jaggy subtitles door de resolutie die te laag is voor de grote van je beeld.
    6) trage ingebouwde hardware
    7) hangt in de weg in uw woonkamer
    8) te veel inputlag om op te gamen
    9) geen adaptive sync voor te gamen

en probeer mij niet het tegendeel te bewijzen want ik heb hier op het werk 3 sony VPL beamers staan van 3000-4000 euro met alles er op en er aan. we gebruiken die voor promotie materiaal te showen op beurzen. tv's kan je spijtig genoeg niet zo makkelijk meenemen op de vlieger... Ik doe het onderhoud op die dingen en calibreer ze ook. Nog niet zo lang geleden eentje meegenomen naar huis voor eens een week te testen en al die puntjes weeldegelijk kunnen bevestigen. vooral die inputlag en het uitgewassen beeld is om van te janken nadat je al 3 jaar OLED gewoon bent. zelf mijn 4jaar oude koreanse IPS pc monitor doet het beter voor films.

Overlaatst nog joker gezien in de IMAX zaal van kinepolis brussel. Ik en de vriendin waren eigenlijk mega teleurgesteld in de beeldkwaliteit. we ergerden ons kapot aan de lage resolutie van de ondertitels. met als gevolg de aliasing/ jaggy subtitles. we konden zo de pixels tellen en we zaten ergens in het midden van de zaal... en daar betaal je dan 20 euro per persoon voor.

10) op termijn verdwijnen alle projectors, antieke technologie. er zijn volop experimenten bezig met in bioscopen projectoren te vervangen door gigantische OLED's of meerdere OLED schermen aan mekaar zonder bezels. Je kan nooit deftige zwartrwaarden krijgen als je vastzit aan een lamp. tenzij jij mij een lamp kan tonen die kan verduisteren.

https://www.digitaltrends.com/home-t...creen-theater/

zie hier. geen OLED maar basicaly OLEd als je te tekst helemaal leest. ik begrijp zelf niet hoe sommige projectors HDR zijn als ze maar 1/10 de brightness kunnen leveren van een LCD.

Het enige argument die je voor projectors post 2015 nog kan hebben is dat je persé een gigantisch, uitgerokken beeld wilt tenkoste van elk beetje vooruitgang dat er de laatste 15jaar geboekt is aan beeldkwaliteit . 99% van de mensen gaat beter af zijn met een oled TV. Vanaf we aan 8k zitten kunnen we spreken van formaten op 80 inch en groter.

ik huil vanbinnen elke keer als iemand het woord projector bovenhaalt. als je het voor de charme durft doen tot daar toe, maar kom hier geen bullshit verkopen dat projectors beter zijn. er zijn mensen die nog graag naar platen luisteren inc al het gekraak, ik ben er niet 1 van , geef mij maar uncompressed flac ipv technologie uit de 2de wereldoorlog.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Er zit er hier nog zo ene, die denkt dat speakers enkel iets waard zijn als ze + 2000€ gekost hebben.
    dat was ik . en het enige wat ik in die topic zei is dat die speakersetjes van 500-600 euro of minder low end/budget/instap zijn, en dat je bij veel van die surround setjes van 200-300 euro zoals logitech of die crap die je vaak bij je tv bij krijgt beter af bent met degelijke 2.0 stereo speakers dan 5 underpowerede sattelietjes die niets aan kunnen.

wat waar is. voor mid range stuff van een degelijk merk zoals b&w , monitor audio,... betaal je snel 400 euro per speaker. de high end stuff zit je idd aan 1000 per speaker of meer. ik heb zelf nog een q-acoustics 5.1 set aangeraden in die topic voor iets van een 150 euro per speaker.
    Laatst gewijzigd door zaj; 4 december 2019 om 15:19

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Loool ik heb helemaal geen betoog gehouden voor een projector en al helemaal niet beweerd dat het beeld ervan beter is tov een tv: stop met duimzuigen, je wall of text is ook compleet zinloos en ook gestopt na de 2de zin met het verder te lezen (voel je je nog goed na het typen ervan?), het ging me erover dat vele die belachelijke maat 55” blijven kopen...

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Loool ik heb helemaal geen betoog gehouden voor een projector en al helemaal niet beweerd dat het beeld ervan beter is tov een tv: stop met duimzuigen, je wall of text is ook compleet zinloos en ook gestopt na de 2de zin met het verder te lezen (voel je je nog goed na het typen ervan?), het ging me erover dat vele die belachelijke maat 55” blijven kopen...
    je had het over ideale filmbeleving en die is nog altijd beter op een 55" oled met alles er op en er aan dan een 100" scherm met jaggy subtitles en uitgewassen kleuren. zoals met de zaken kwaliteit > kwantiteit. er zal nog wel een tijd komen voor 100" schermen maar daar is de technologie nog helemaal niet klaar voor.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    je had het over ideale filmbeleving en die is nog altijd beter op een 55" oled met alles er op en er aan dan een 100" scherm met jaggy subtitles en uitgewassen kleuren.
    Plz stop met je belachelijk te maken ik heb nergens gezegd dat mensen op 100" scherm moeten gaan kijken (ben je gefrustreerd over iets ofzo dat je zit te Raaskallen), wel dat ze eens moeten durven om de stap naar een 65/75/85 tv te nemen ipv aan die belachelijk 55" maat vast te houden.

En op een 55" met kijkafstanden van +2m50 heb je niks filmbeleving, indien wel is het omdat je niet beter weet...

Edit: zou ook graag willen dat je stop met duimzuig verhaaltjes te vertellen over dingen die ik niet beweerd heb.

Ik had het over filmbeleving voor mezelf en daar is 85" te klein, heb nergens beweert dat dit voor een ander ook zo is, wat ik wel beweerd heb is dat 55" belachelijk is voor een 4K tv zeker kijkend naar de meeste kijkafstanden

Rest over projector enzo had betrekking op mezelf en had niks met andere te maken, je eerdere post was dan ook compleet nutteloos
    Laatst gewijzigd door Funky22; 4 december 2019 om 15:41

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Plz stop met je belachelijk te maken ik heb nergens gezegd dat mensen op 100" scherm moeten gaan kijken (ben je gefrustreerd over iets ofzo dat je zit te Raaskallen), wel dat ze eens moeten durven om de stap naar een 65/75/85 tv te nemen ipv aan die belachelijk 55" maat vast te houden.

En op een 55" met kijkafstanden van +2m50 heb je niks filmbeleving, indien wel is het omdat je niet beter weet...

Edit: zou ook graag willen dat je stop met duimzuig verhaaltjes te vertellen over dingen die ik niet beweerd heb.

Ik had het over filmbeleving voor mezelf en daar is 85" te klein, heb nergens beweert dat dit voor een ander ook zo is, wat ik wel beweerd heb is dat 55" belachelijk is voor een 4K tv zeker kijkend naar de meeste kijkafstanden

Rest over projector enzo had betrekking op mezelf en had niks met andere te maken.
    dat kan goed zijn dat het voor jou zo is maar voor heel veel mensen die vast zitten aan een bepaald budget is de filmbeleving op een 55" oled nog altijd een pak beter dan op een 65" non oled. pixelpitch voor 4K op 65 inch is zelf al op het randje. ge kunt uw beeld maar zoveel groter blijven maken zonder verder te moeten zitten anders boet je in aan kwaliteit hé.

zoals je ziet zie je op een 50inch al het verschil tussen 1080p en 4k vanaf 2m. dus alle vanaf 50"inch en hoger boet je al in aan kwaliteit. (in bijzonder kleine mate ofc). ben er wel van overtuigd dat 75" veel te groot is voor 4K. dat is hetzelfde als nu 1080p kijken op een 55inch en dat is ook wel degelijk een downgrade.

https://www.rgb.com/sites/default/fi...comparison.jpg
    Laatst gewijzigd door zaj; 4 december 2019 om 15:58

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dus in jou bewering pak op 3m kijkafstand ga je inboeten op kwaliteit als je een 65/77" oled koopt tov een 55"...

Ik zeg hierbij niet dat iedereen een 77" moet kopen he voor je daar een hele text gaat over typen...

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dus in jou bewering pak op 3m kijkafstand ga je inboeten op kwaliteit als je een 65/77" oled koopt tov een 55"...

Ik zeg hierbij niet dat iedereen een 77" moet kopen he voor je daar een hele text gaat over typen...
    nog niet in de praktijk kunnen testen maar ik ga er vanuit van wel . in hoeverre dat merkbaar is dat is een ander verhaal he.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet voor 99.9% van de mensen, compleet nutteloos dan ook om daar over te beginnen.

Miss toch maar eerst eens in de praktijk gaan testen op een goede afgestelde 55" en 77" erna spreken we hierover miss nog wel eens verder.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pff... Mijn referentiepatroon is een beeldbuistv van 60cm in de breedte.... Op 3 a 4m.... En op mijn kamer stond die op 7m...

Een oledtv van 55 inch is dan dag en nacht verschil.

En mijn vader zijn opinie was, dat het hem zo een bedrag niet waard is.

Laat ons dan maar besluiten dat ieder zijn eigen rekening en beslissing maakt en dat dergelijke krasse uitspraken echt niet nodig zijn.

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Regels voor berichten