Discussie: Juiste ram

Xitra's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Juiste ram

Hello,
    Heb net ontdekt dat mijn ram niet compatibel is met mijn moederbord? Na lang zoeken naar het probleem waarom mijn games afsluiten, heb ik ondervonden dat mijn ram niet in de QVL list van mijn moederbord staan? (aorus X570 elite)
    Want telkens als ik mijn Xmp aanzet crashed heel de boel!
    Yes, heb de laatste nieuwe bios update gedaan wat meer ondersteuning zou bieden voor vele ram, maar niets!
    Heb momenteel deze erin =>Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200 - [CMW16GX4M2C3200C16].

Zou iemand met ervaring hierin mij verder helpen?

Mvg,
    PSN/Steam/Origin: Xitra - Add me!
    Cause I'm gonna murder, "Y" kill "O" and even "U"

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Je kan altijd ander RAM proberen. Kan ook zijn dat je RAM gewoon defect is en die daardoor afsluit. Run eens een memtest86, dan weet je het direct.

Die Corsair latten zouden perfect compatibel moeten zijn met je mobo, ook al staan die niet in de QVL van je mobo.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Xitra's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je kan altijd ander RAM proberen. Kan ook zijn dat je RAM gewoon defect is en die daardoor afsluit. Run eens een memtest86, dan weet je het direct.

Die Corsair latten zouden perfect compatibel moeten zijn met je mobo, ook al staan die niet in de QVL van je mobo.
    Yes, maar wat ik niet begrijp is als ik xmp uitzet, geen crashes ofzo ingame ook niet, zodanig ik XMP activeer via bios voor de volle 3200 mhz begint mijn pc randomly te crashen en sluiten games zich af na enkele minuten...
    Ga sowieso deze avond de memtest eens doen!

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xitra Bekijk bericht
    Yes, maar wat ik niet begrijp is als ik xmp uitzet, geen crashes ofzo ingame ook niet, zodanig ik XMP activeer via bios voor de volle 3200 mhz begint mijn pc randomly te crashen en sluiten games zich af na enkele minuten...
    Ga sowieso deze avond de memtest eens doen!
    Kan ook te maken hebben met defect geheugen. Doe sowieso die memtest en dan kan je vandaar voort zien.

Eventueel een BIOS versie terugzetten kan soms ook helpen.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Xitra's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Kan ook te maken hebben met defect geheugen. Doe sowieso die memtest en dan kan je vandaar voort zien.

Eventueel een BIOS versie terugzetten kan soms ook helpen.
    Hello,
    Korte update, heb memtest gedaan alles kwam OK uit. Na lang zoeken heb ik ergens op een forum gelezen dat als je xmp aanzet ook manueel je stroom op 1.35 moet zetten in settings. Dit ipv auto op 1.35 gezet en bam no problems! Terug genieten van 3200 mhz zonder crash of games die afsluiten!

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xitra Bekijk bericht
    Hello,
    Korte update, heb memtest gedaan alles kwam OK uit. Na lang zoeken heb ik ergens op een forum gelezen dat als je xmp aanzet ook manueel je stroom op 1.35 moet zetten in settings. Dit ipv auto op 1.35 gezet en bam no problems! Terug genieten van 3200 mhz zonder crash of games die afsluiten!
    Perfect. Zo veel te beter .

Regels voor berichten