iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Geluidsarme "game" pc

Na 8 jaar wordt het tijd voor een nieuwe pc.
    Heb al meerder pagina's op dit forum gelezen en kwam uit op volgend systeem.
    Samengesteld op Alternate maar ga de onderdelen wrs elders kopen. Tips? (mgekko?)

AMD Ryzen 5 3600 socket AM4 processor Unlocked, Wraith Stealth, Boxed € 209,90*
    MSI B450 TOMAHAWK MAX, socket AM4 moederbord RAID, Gb-LAN, Sound, ATX€ 119,90*
    Corsair 16 GB DDR4-3000 Kit werkgeheugen Zwart, CMK16GX4M2B3000C15, Vengeance LPX, XMP€ 73,90*
    ASUS TUF 3-RX5700XT-O8G-GAMING grafische kaart Zwart, 3x DisplayPort, HDMI€ 449,-*
    Samsung 970 EVO, 1 TB SSD MZ-V7E1T0BW, M.2 (2280)€ 174,90*
    Fractal Design Meshify C tower-behuizingZwart, USB 3.0, Window-Kit€ 99,90*
    be quiet! Power Zone 650W voedingZwart, 4x PCIe, Full kabel-management€ 104,90*

Totaal € 1242.35
    Dit is zowat mijn budget kan licht omhoog indien een beter gpu ofzo echt de moeite waard is.

Mijn huidige pc scherm is acer xb271huabmiprz dit had ik vorig jaar reeds gekocht met in het achterhoofd reeds een nieuw systeem.

Heb juist nog volgende vragen ssd m2 alternatief? Voeding? Gpu?

Ook heel belangrijk voor mij is het geluid, dit moet zo stil mogelijk draaien (pc staat in living) heb geen toeters en bellen nodig maw geen rgb of ledjes,...
    Is het beter om een case te pakken met demping zoals de Silencio cases? Zoja welke stellen jullie voor? Mid case voldoende?

Heb ook nog een pci slot nodig voor mijn draadloos internet...

Ook zou ik een windows 10 key kopen via ebay maar hoe instaleer ik dit eenmaal de pc geassembleerd is ? Download op usb stick of?
    Oude hd plaats ik over alsook een 64gb ssd

Tips en alternatieven zijn zeer welkom!!!

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Als je een zo stil mogelijk systeem wil, zou ik deze kiezen:

https://i.imgur.com/bKoxY89.jpg

Heb wat aanpassingen gedaan qua CPU, voeding, M.2 SSD en GPU om het zo goedkoop mogelijk te houden.

Heb de Be Quiet! Pure Base 500 gekozen omdat die van die dempingspanelen aan de zijkant heeft dus alles wordt geheel gedempt. Heeft geen window, maar dat blijkt geen probleem te zijn, denk ik. Er bestaat ook een Windowed version van diezelfde case, als je dat liever hebt. Heb ook nog een stille CPU koeler en een extra case fan bijgestoken, zodat er deftige airflow is.

Windows kan je via de Media Creation Tool op een USB stick mounten en zo installeren, tijdens de installatie vraagt die om een key in te geven, daar typ je de ebay key in.

Voor je draadloze internet is dat een PCI-kaartje of een PCIe-kaartje? Want een PCI-slot heeft dat bord niet. Dus als je dat nog nodig hebt kan je beter een andere kiezen, zoals deze:

https://www.megekko.nl/product/1942/...E-AC1300-PCI-E

De oude SSD dien je wel te formatteren als daar nog Windows opstaat anders gaat die proberen te booten vanaf de oude SSD. HDD kan je gewoon overplaatsen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alvast merci voor de snelle reactie!
    Die 850 watt is dit voor het geluid of heeft het systeem echt zoveel nodig?
    Heb al wat filmpjes op yt bekeken en daar kwam de Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC 8G Videokaart als stilste uit de test. Heb gehoord dat deze kaart kan overhitten klopt dit en zou ik dan niet beter voor de 2070 super gaan? Ik zou graag een 8 jaar met dit systeem voort kunnen zonder grote investeringen te moeten doen. Dus betaal nu liever 100 euro meer dan binnen 3/4 jaar een deel te moeten veranderen.
    Ook de cpu is minder of ga ik dit verschil niet echt merken?

Je aankooplijst is dit bij mgekko?

Merci!

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xydoconnect Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alvast merci voor de snelle reactie!
    Die 850 watt is dit voor het geluid of heeft het systeem echt zoveel nodig?
    Heb al wat filmpjes op yt bekeken en daar kwam de Gigabyte Radeon RX 5700 XT GAMING OC 8G Videokaart als stilste uit de test. Heb gehoord dat deze kaart kan overhitten klopt dit en zou ik dan niet beter voor de 2070 super gaan? Ik zou graag een 8 jaar met dit systeem voort kunnen zonder grote investeringen te moeten doen. Dus betaal nu liever 100 euro meer dan binnen 3/4 jaar een deel te moeten veranderen.
    Ook de cpu is minder of ga ik dit verschil niet echt merken?

Je aankooplijst is dit bij mgekko?

Merci!
    850W is niet persé nodig, is het merendeel zodat die fan nooit in overdrive moet gaan om die voeding af te koelen, waardoor die dus stiller wordt. Plus die is even duur als die Be Quiet Power Zone 650W. Meer wattage kan nooit kwaad. Ik heb een 1200W voeding en gebruik rond de helft van het wattage. Dus de fan draait nooit, zelfs bij uren aan een stuk gamen.

De 5700XT's worden nu eenmaal warmer dan de nvidia equivalenten. Veel verschil tussen al die kaarten is er niet echt direct. De ene koelt wel beter dan de andere, maar de beste is die Taichi en komt wat duurder uit. Gigabyte ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, stil zal die wel zijn, maar deftig koelen is iets helemaal anders.

https://www.megekko.nl/product/1962/...-OC-Videokaart

CPU is inderdaad minder dan de 3600, maar in gaming op hogere resolutie merk je dat verschil niet echt. Dan kan je beter die €70 investeren in een 2070 Super of hoger o.i.d.

De lijst komt inderdaad van megekko.nl, was dit vergeten te vermelden.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Saint's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Geluidsarme "game" pc

Ik heb de 5700xt red dragon. In silent mode blijft hij heel stil en temps vallen goed mee. Op gaming mode kan hij zeer luid worden. Te luid ...

Voor de rest heb ik een vergelijkbaar systeem zoals Ascari het voorstelt en dat is aangenaam stil.
    Laatst gewijzigd door Saint; 23 november 2019 om 10:10
    When the last light warms the rocks and the rattlesnakes unfold

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Effe update:

Volledige systeem genomen zoals ascari met adviseerde. Echter onmiddelijk problemen met de rx5700xt kaart, low fps, zwarte schermen, freezes in beeld, enz
    Na opzoekwerk blijkt dit echt een heel vaak voorkomend probleem te zijn met deze kaarten (zie amd forum staat er vol van).
    Mag deze kaart nu retour zenden naar Megekko wat ik super vind! Enigste vraagje refunden die onmiddellijk of proberen die eerst het probleem te fixen ??? Heb namelijk al elke mogelijke oplossing toegepast die je op meerdere forums tegenkomt maar niets helpt.
    Indien ik een refund krijg koop ik mij onmiddellijk de 2070 super, hebben jullie hier een specifieke voorkeur van welk model juist.
    Merci

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xydoconnect Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Effe update:

Volledige systeem genomen zoals ascari met adviseerde. Echter onmiddelijk problemen met de rx5700xt kaart, low fps, zwarte schermen, freezes in beeld, enz
    Na opzoekwerk blijkt dit echt een heel vaak voorkomend probleem te zijn met deze kaarten (zie amd forum staat er vol van).
    Mag deze kaart nu retour zenden naar Megekko wat ik super vind! Enigste vraagje refunden die onmiddellijk of proberen die eerst het probleem te fixen ??? Heb namelijk al elke mogelijke oplossing toegepast die je op meerdere forums tegenkomt maar niets helpt.
    Indien ik een refund krijg koop ik mij onmiddellijk de 2070 super, hebben jullie hier een specifieke voorkeur van welk model juist.
    Merci
    Je kan die gewoon retour sturen en een andere in de plaats krijgen, tenzij je zegt dat je een ander model wil, dan betaal je het verschil bij.

Als je voor een 2070s gaat is Inno3D (heb zelf een 2080 van Inno3D) zeker deftig, EVGA, Asus o.i.d. ook.

Regels voor berichten