Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Advies Pc-case (wall mounted vs SFF)

even de situatie proberen te schetsen:

ik heb een ingemaakt kast met bureau en TV meubel. Heel de boel heeft een kabelgoot langs de achterkant (kan ik bv van mijn pc naar mijn TV door mijn kasten enzo)
    Sedert een paar jaar moet ik mijn bureau delen met mijn vrouw, die nu de helft inneemt met haar laptop (voornamelijk om WoW te spelen).. Zo heb ik mijn 2e scherm moeten wegdoen en is mijn Mid-Tower dekstop (die normaal altijd onder het bureau stond) moeten verhuizen IN de kast Het is al een oud systeem (i7 930 met HD Radeon 5770) en valt constant uit doordat er geen warmte afvoer is (ben al mijn externe HDD kwijt door oververhitting)

Nu had ik graag es gekeken voor een nieuw systeempje (3700X met 2060 Super ofzo nog niet zeker) maar zit dus nog steeds met dat hitteprobleem.. en daar ik niet graag met laptop werk (heb trouwens dan geen plaats meer om mijn Wacom tablet op mijn bureau te leggen) moet ik op zoek naar een dekstop oplossing

1) ik heb gekeken om fans te installeren in mijn kast (er zit een rooster in maar geen fans) van bv ACInfinity maar door verzendkosten en douanekosten etc kwam daar zo'n 150-250euro bij op een paar onozele fantjes met een controller.. zou zelf kunnen iets knutselen maar dan moet ik zagen en boren in mijn kast en ben niet al te enthousiast om in een kast van 10000euro te zagen

2) 2e optie die ik overwoog was een smal form factor case aanschaffen (NCase M1 als favoriet) en die dan wat achter mijn TV te "verstoppen".. probleem is dat die case constant uitverkocht is en zeker ook niet goedkoop (195$ zonder verzendkosten)

3) 3e optie was een "gewone" kleine tower aanschaffen en op de plank (gemaakt door de meubelmaker) boven mijn bureau te plaatsen en dan met kabelgoten langs de muur/kast werken. (had de witte versie NZXT H210 in het oog) Het enige probleem is dat ik niet weet of die plank zo'n systeem wel kan dragen.. krijg ook geen sluitend antwoord van de meubelmaker

4) 4e optie was een wall mounted case aanschaffen en die een paar cm boven die plank ophangen.. De Lian Li PC-O5SW is daarbij mijn eerste keus, maar heeft een stevig prijskaartje van +-350euro...de Thermaltake P1/3/5 biedt deze mogelijkheid ook en is goedkoper/gemakkelijker verkrijgbaar maar ik loop niet echt warm van de open-air workbench vibe van die case.. Je kan er wel prachtige systemen mee maken met custom waterloops maar zelf kan ik zo'n systeem niet in elkaar steken..

is er toevallig iemand met meer ervaring of iemand die mij wat advies kan geven? Zijn er nog wall mounted pc opties? (bv om die H210 te kunnen bevestigen of te ondersteunen) of eventueel andere cases/oplossingen?

PS: nee vrouw buiten smijten is momenteel geen optie

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    En PC op de grond zetten is dan niet de betere optie?

Anders inderdaad een TT P5 ofzo aan de muur hangen, met een deftige custom loop kan je wel iets mooi maken. Wordt dan wel wat duurder dan een gewone luchtgekoelde PC, maar koelt wel stukken beter en is een pak stiller ook.

Reken toch gemakkelijk ±€500 meer voor custom loop onderdelen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    AC Infinity kan je op amazon.de kopen zonder douane kosten.

Als je toch plaats op de grond hebt, zou ik een gewone case neerzetten.
    En zo'n Thermaltake P3 presteert niet slecht hoor met lucht koeling. Is zelfs koeler dan de meeste PC cases.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    hmz, de laatste keer dat ik keek op amazon stond steeds "does not ship to Belgium"..
    naast ons zetten op de grond gaat niet echt omdat het bureau gesandwiched zit tussen de muur en de kast.. zitten de hele tijd met onze benen ertegen..
    een custom water loop heb ik nog nooit gedaan (zelfs nog nooit een AIO gebruikt) zal dus nog veel opzoekwerk hebben.. Is het dan op zich niet beter om gewoon die Lian Li te kopen als ik dan toch 500 extra erdoor ga draaien met die CWL?

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Die Lian Li heeft wel weinig airflow en zeker met de GPU die zo dicht tegen het glas zit. Is een HTPC case geen optie? Dan kan je je scherm daar op zetten?

https://www.megekko.nl/product/2011/...HTPC-Behuizing
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Scherm hangt aan de muur om plaats te maken voor toetsenbord en Wacom tablet (bureau is redelijk ondiep).. had een gd09 gekocht om te gebruiken als htpc in de kast maar die dan verkocht omdat alles daar toch te warm kreeg.. ik weet het eerlijk gezegd allemaal niet meer

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door new_fartbunny Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Scherm hangt aan de muur om plaats te maken voor toetsenbord en Wacom tablet (bureau is redelijk ondiep).. had een gd09 gekocht om te gebruiken als htpc in de kast maar die dan verkocht omdat alles daar toch te warm kreeg.. ik weet het eerlijk gezegd allemaal niet meer
    Dan schiet er niet veel over.

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gewoon een TT P3 met luchtkoeling of een AIO. Da werkt echt goed. Component temps zijn lager dan in de meeste gesloten cases.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moeder de vrouw heeft ook eens haar zegje mogen doen en zij vindt zo'n "showcomputer" met "lichtjes" en "buisjes" die aan de muur hangt wel mooi.. zal dus die richting opgaan denk/vrees ik.. gewoon wat ongerust over die "buisjes" want dat wil dus zeggen een volledige custom water cooling (AIO cooling en flexibele buizen vind ik niet echt zo mooi)

eventueel eerst beginnen met air cooling zoals MorGo7h zegt:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Gewoon een TT P3 met luchtkoeling of een AIO. Da werkt echt goed. Component temps zijn lager dan in de meeste gesloten cases.
    en dan zo'n Thermaltake M360 custom loop starterset aanschaffen.. (iemand hier ervaring mee?)

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Moeder de vrouw heeft ook eens haar zegje mogen doen en zij vindt zo'n "showcomputer" met "lichtjes" en "buisjes" die aan de muur hangt wel mooi.. zal dus die richting opgaan denk/vrees ik.. gewoon wat ongerust over die "buisjes" want dat wil dus zeggen een volledige custom water cooling (AIO cooling en flexibele buizen vind ik niet echt zo mooi)

eventueel eerst beginnen met air cooling zoals MorGo7h zegt:

en dan zo'n Thermaltake M360 custom loop starterset aanschaffen.. (iemand hier ervaring mee?)
    Custom waterkoeling is niet zo moeilijk. Heb dat al een aantal keer gedaan voor mijzelf en wat kameraden.

De mijne draait sinds 4 jaar zonder lekkages en problemen. Je moet enkel om het jaar of jaar en half je vloeistof vervangen.

Zou voorstellen, moest je eventueel in de buurt wonen wil ik die wel voor je bouwen.

Je kan wel wat besparen door je fittings e.d. op Aliexpress te bestellen. Barrow en Barrowch fittings en waterblokken zijn heel deftig en kosten een pak minder dan Bitspower of EKWB, bvb.

Ik ben direct naar hardtubing gegaan, ziet er, imho, beter uit en anders als je met softtubing begint moet je al je fittings vervangen door fittings voor hardtubing. Dus allemaal extra kosten.

Zoals deze fittings, zo moet je geen tubing plooien.

https://s.click.aliexpress.com/e/sBFgWInQ
    https://s.click.aliexpress.com/e/dFpfnRAg
    https://s.click.aliexpress.com/e/KVFtHIOc

Ik zou wegblijven van TT waterkoeling, kwaliteit is verschrikkelijk slecht en het merendeel bestaat ook uit aluminium i.p.v. koper zoals al de rest.

Op highflow.nl kan je ook veel bestellen, maar daar is het wat duurder want die verdelen geen Barrow/Barrowch.

Dus reken incl. blokken, res, rad, fittings, tubing toch een goeie €500-600 extra afhankelijk van het merk.

Ik zou wel een TT P5 kiezen, die is wat groter en kan je zo een grotere radiator gebruiken voor CPU en GPU tesamen erop aan te sluiten. Of enkel de CPU kan zeker ook en de GPU luchtgekoeld laten.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 12 november 2019 om 21:40

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Blijf weg van Thermaltake watercooling. Hun cases zijn OK, maar hun watercooling is grote rommel.
    Kijk naar Hardware Labs radiatoren en de rest van EK Waterblocks als je iets deftig en goed verkrijg wilt. Watercool Heatkiller is the best of the best, maar iets moeilijker verkrijgbaar.
    Je kan evt. beparen door Barrow fittings en tubing te kopen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Blijf weg van Thermaltake watercooling. Hun cases zijn OK, maar hun watercooling is grote rommel.
    Kijk naar Hardware Labs radiatoren en de rest van EK Waterblocks als je iets deftig en goed verkrijg wilt. Watercool Heatkiller is the best of the best, maar iets moeilijker verkrijgbaar.
    Je kan evt. beparen door Barrow fittings en tubing te kopen.
    phew thx voor de heads-up.. nu alleen nog beslissen tussen P3 en P5 (ligt het aan mij of is de P3 moeilijker te krijgen?)

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    phew thx voor de heads-up.. nu alleen nog beslissen tussen P3 en P5 (ligt het aan mij of is de P3 moeilijker te krijgen?)
    Kies gewoon de P5, die is wat groter en heb je meer plaats voor alles te routen en een grotere radiator te plaatsen.

De P3 White is gemakkelijker te vinden, het probleem is enkel als je de GPU verticaal wil mounten moet je een mini-ITX bord kiezen i.p.v. Micro-ATX zoals bij de P5. Mini-ITX borden zijn een pak duurder dan Micro-ATX of ATX borden.

https://www.megekko.nl/product/2013/...ower-Behuizing

https://www.megekko.nl/product/2013/...ower-Behuizing

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Zou voorstellen, moest je eventueel in de buurt wonen wil ik die wel voor je bouwen.
    thx voor het aanbod.. ben van Ieper dus toch wel een redelijk eindje

ben ook aan het kijken voor een waterway ipv reservoir.. ziet er net dat ietsje cleaner uit en scheelt ook hoop in ingewikkelde bends
    Barrow LRC2.0 waterway plate for TT Core P5 open type case Aurora_BARROW 水冷智造专家
    begrijp wel niet echt waarom ze 4x120mm radiator gebruiken ipv 1x360 of 420mm.. zitten die kleinere reservoirs op de waterway helemaal afgezonderd en blijven die anders leeg misschien? (ps: hoe kuis je dat indien nodig??)

Vroeg me eigenlijk ook af: hoe begin je eigenlijk met watercooling?.. ik bedoel niet je koopt pomp, reservoir, fittings, tubing,radiator.. maar is de eerste keer altijd do-or-die? Lijkt me niet dat je eens kan "oefenen" op een bestaande build, meestal kun je iets "opbouwen" maar hier lijkt het me dat je er direct vol moet gaan of gewoon ervan wegblijven..
    Laatst gewijzigd door new_fartbunny; 13 november 2019 om 15:53

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    thx voor het aanbod.. ben van Ieper dus toch wel een redelijk eindje

ben ook aan het kijken voor een waterway ipv reservoir.. ziet er niet dat ietsje cleaner uit en scheelt ook hoop in ingewikkelde bends
    Barrow LRC2.0 waterway plate for TT Core P5 open type case Aurora_BARROW 水冷智造专家
    begrijp wel niet echt waarom ze 4x120mm radiator gebruiken ipv 1x360 of 420mm.. zitten die kleinere reservoirs op de waterway helemaal afgezonderd en blijven die anders leeg misschien? (ps: hoe kuis je dat indien nodig??)

Vroeg me eigenlijk ook af: hoe begin je eigenlijk met watercooling?.. ik bedoel niet je koopt pomp, reservoir, fittings, tubing,radiator.. maar is de eerste keer altijd do-or-die? Lijkt me niet dat je eens kan "oefenen" op een bestaande build, meestal kun je iets "opbouwen" maar hier lijkt het me dat je er direct vol moet gaan of gewoon ervan wegblijven..
    Ze gebruiken 4x120mm om alle poorten te gebruiken van die waterway zodat er geen lege waterways zijn en ook om het wat voller te laten ogen.

Je begint met alle blokken en componenten en nadien alle fittings en dan begint het nadenken hoe je de loop wil laten gaan. Het beste is gewoon met 2 voeten tegelijk erin springen en gewoon doen. Wel op het gemakje doen en rustig nadenken.

Echt kuisen doe je niet gewoon loop flushen en preppen en vullen.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 13 november 2019 om 10:52

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten