Pagina 2 van 2 Eerste 12
    MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door new_fartbunny Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    thx voor het aanbod.. ben van Ieper dus toch wel een redelijk eindje

ben ook aan het kijken voor een waterway ipv reservoir.. ziet er niet dat ietsje cleaner uit en scheelt ook hoop in ingewikkelde bends
    Barrow LRC2.0 waterway plate for TT Core P5 open type case Aurora_BARROW 水冷智造专家
    begrijp wel niet echt waarom ze 4x120mm radiator gebruiken ipv 1x360 of 420mm.. zitten die kleinere reservoirs op de waterway helemaal afgezonderd en blijven die anders leeg misschien? (ps: hoe kuis je dat indien nodig??)

Vroeg me eigenlijk ook af: hoe begin je eigenlijk met watercooling?.. ik bedoel niet je koopt pomp, reservoir, fittings, tubing,radiator.. maar is de eerste keer altijd do-or-die? Lijkt me niet dat je eens kan "oefenen" op een bestaande build, meestal kun je iets "opbouwen" maar hier lijkt het me dat je er direct vol moet gaan of gewoon ervan wegblijven..
    Zou toch ook de voorkeur geven aan een 480mm rad i.p.v. 4 losse. Die geeft minder restrictie.
    Die waterway kun je kuisen door alle schroefjes er uit te draaien en dan gaat hij open. Maar als hij nieuw is hoef je enkel maar te spoelen. En als je de goeie vloeistoffen gebruikt zul voldoende hebben aan spoelen.
    Pas als je algen krijgt door geen goeie coolant te gebruiken of fallout heb van bepaalde vloeistoffen, moet je het openmaken om te poetsen. Maar als je blij clear fluid blijft (bv. Mayhems X1) zul je nooit problemen hebben.

Uw loop uitbouwen op een ander systeem is idd geen optie voor hardtubing omdat de afstanden anders zijn. Planning is gewoon super belangrijk bij een hardtube build. Ik heb in mijn case eerst alles gemonteerd en softtubing gebruikt. Dan kon ik alles uitmeten en toch al de computer gebruiken. Dan heb ik op het gemak alles besteld voor hardtubing en heb ik de fittings en tubing veranderd voor hardtubing.
    Dit is het resultaat: https://imgur.com/gallery/CoOKdL9
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Dit is het resultaat: https://imgur.com/gallery/CoOKdL9
    very nice, clean and simple

zoals de plannen er momenteel bij liggen zou ik gaan voor een dergelijke setup:
    https://www.reddit.com/r/watercoolin...barrow_bykski/

is ook met 1 rad en de reservoirekes dan met elkaar verbonden (wel raar dat er daar toch 1 niet aangesloten is maar toch gevuld lijkt)

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

is ook met 1 rad en de reservoirekes dan met elkaar verbonden (wel raar dat er daar toch 1 niet aangesloten is maar toch gevuld lijkt)
    Zo iets is helemaal niet te ingewikkeld om te doen. Enkel het plooien moet je wel leren om het goed te krijgen.

Die ene die niet aangesloten lijkt is langs de achterkant verbonden zo te zien. Die zwarte 'topjes' zijn fittings, want anders zie je dat niet als die fittings aan de voorkant zitten.

Ik heb direct de sprong gewaagd om ineens hardtubing te steken. PC draait een goeie 3-4 jaar zonder problemen, heb zelfs al 3 keer mijn GPU veranderd.

Dit is mijn PC: https://i.imgur.com/UIzBvyw.jpg
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht

Die ene die niet aangesloten lijkt is langs de achterkant verbonden zo te zien. Die zwarte 'topjes' zijn fittings, want anders zie je dat niet als die fittings aan de voorkant zitten.
    Hmz vreemd dat die aan de achterkant zouden zitten.. is het niet mogelijk dat het gewoon pluggen zijn om de openingen voor plug dicht te houden? Net links boven van de connector die naar de pomp gaat zit ook zoeen

Nice build btw, is dat zwarte koelvloeistof??

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hmz vreemd dat die aan de achterkant zouden zitten.. is het niet mogelijk dat het gewoon pluggen zijn om de openingen voor plug dicht te houden? Net links boven van de connector die naar de pomp gaat zit ook zoeen

Nice build btw, is dat zwarte koelvloeistof??
    Pluggen zitten aan de voorkant. Denk dat de fittings aan de achterkant zitten. Anders heb je geen doorstroming en gaat de vloeistof kleur deeltjes vallen op die plaats, dus lijkt me niet logisch als dat geen doorstroming heeft.

Is inderdaad zwarte vloeistof van Mayhem's.
    Heb ook UV witte vloeistof gehad. Volgende gaat donkerblauw worden zoals men kabels.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 14 november 2019 om 08:33
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Thanks. Ik wou een cleane en simpele look, maar echt simpel was het niet om het er simpel te laten uitzien. Elke run die je ziet, loop evenwijdig met het mobo en ze zijn allemaal perfect in 90° van elkaar.
    Die vroeg wel wat planning en trial and error om het perfect te laten uitkomen
    Maar ik ben zeer tevreden met het resultaat en de prestaties.

Het buigen valt trouwens wel goed mee als je een klein beetje handig bent. Ik heb een bord gemaakt om in te plooien.
    Een dubbele bend is al iets moeilijker, maar valt ook goed mee in zo'n bak alles je alles goed meet en dan pas aan het buigen gaat.
    Dit is mijn tool om in te plooien: https://imgur.com/a/2VBAyE8 Die rechtste balkjes liggen los, maar zet ik vast met schroefjes als ik gepland heb hoe de bend moet worden.

Zal vanavond eens een filmpje zoeken van iemand een filmpje gemaakt heeft van dit concept en uitlegt hoe je best uw afstanden kan meten.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ge kunt ook van die bending mandrels kopen. Kost geen hol en werkt 10 keer beter voor 45°, 60° en 90° ofzo te plooien.

Heb deze voor een forumlid van hier gebouwd (samen met zijn hulp voor de loop te plannen).

https://i.imgur.com/btqxr64.jpg

Als je het plooien onder de knie hebt is het inderdaad simpel. Zijn allemaal geplooid met de Barrow Bending mandrels.

Deze heb ik voor een kameraad wat in orde gebracht, nieuwe tubing geplaatst voor de oude te vervangen en de route wat verbeterd.

https://i.imgur.com/zDuS5yx.jpg

Was nog volop bezig met het wat proper maken van de setup.

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb die Barrow bending mandrels ook liggen, maar gebruik ze eigenlijk niet. Op mijn bord kan ik preciezer werken. Zeker voor dubbele bends.
    En ne 90° op da board is poepsimpel. Gewoon der in leggen :-) En ook om uw afstanden te meten waar te moeten cutten. Gewoon der in leggen en meten van in de hoek van de latjes.
    En als ge nen tight 90° nodig hebt, kunde gewoon de tubing naar de hoek toe duwen in dat bending board. Zo kunt ge de radias aanpassen als het nodig is. Ik had da nodig om van mijn CPU naar top rad te gaan.

Zo'n bord is gewoon een MDF plaat met 2 latjes op. Da gerief haalt ge voor 10-15euro in de DHZ.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Ik heb die Barrow bending mandrels ook liggen, maar gebruik ze eigenlijk niet. Op mijn bord kan ik preciezer werken. Zeker voor dubbele bends.
    En ne 90° op da board is poepsimpel. Gewoon der in leggen :-) En ook om uw afstanden te meten waar te moeten cutten. Gewoon der in leggen en meten van in de hoek van de latjes.
    En als ge nen tight 90° nodig hebt, kunde gewoon de tubing naar de hoek toe duwen in dat bending board. Zo kunt ge de radias aanpassen als het nodig is. Ik had da nodig om van mijn CPU naar top rad te gaan.

Zo'n bord is gewoon een MDF plaat met 2 latjes op. Da gerief haalt ge voor 10-15euro in de DHZ.
    Die mandrels heb je al voor €7 .
    Is de helft goedkoper dan zo'n knip en plak projectje .

Maar ieders zijn ding.

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Die mandrels heb je al voor €7 .
    Is de helft goedkoper dan zo'n knip en plak projectje .

Maar ieders zijn ding.
    I know, want heb ze ook van Aliexpress gehaald voor die prijs.
    En tjah, knip en plak. Het werk wel he. Tis veelzijdiger en preciezer dan de verkrijgbare prefab brol.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten