Pagina 1 van 2 12 Laatste
    LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Advies goedkope gamepc

Ik heb momenteel al meer dan 8 jaar een 2500k overclocked op 4.5 ghz met 8 gb ram... grafische kaart is al paar keer gewijzigd en is nu een 380x 4 gb...

Deze pc draait eigenlijk nog zeer veel games op degelijke kwaliteit, maar alvorens ik definiief stop met games zou ik nog enkele toppertjes willen spelen op goede settings ( laatste COD, RDR 2, Kingdom Come...)en daarvoor vrees ik dat hij net wat te kort komt..

Ik wil er echter ook niet al te veel geld tegengooien

Wat heb ik nodig:

-case met plaats voor 4 hdd en 1 ssd en voeding
    -cpu/mobo/ram - liefst met wat OC potentieel
    - opstartssd ( dataschijven genoeg)
    -windows 10

Budget pakweg 400 a 500 euro

Voor de graka ben ik nog wat in dubio... Ik zou mijn huidige
    In eerste instantie overnemen en zien hoe die het trekt

Greetz

*EDIT* heb nog wat gezocht hier op het forum en deze build van Ascari gevonden:

https://i.imgur.com/EVEb1bS.jpg

Als je daar de grafische kaart en de 1TB HDD aftrekt kom ik op een dikke 500 € uit wat OK is.

Zou dan gewoon nog iemand moeten vinden om hem in elkaar te steken

Zijn er nog dingen die goedkoper/beter kunnen aan deze configuratie?

Heb ik dan een configuratie die sneller is dan mijn huidige (rekening houdend met de overclock op 4.5 ghz)?

Greetz
    Laatst gewijzigd door LaCucaracha; 6 november 2019 om 00:24

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaCucaracha Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb momenteel al meer dan 8 jaar een 2500k overclocked op 4.5 ghz met 8 gb ram... grafische kaart is al paar keer gewijzigd en is nu een 380x 4 gb...

Deze pc draait eigenlijk nog zeer veel games op degelijke kwaliteit, maar alvorens ik definiief stop met games zou ik nog enkele toppertjes willen spelen op goede settings ( laatste COD, RDR 2, Kingdom Come...)en daarvoor vrees ik dat hij net wat te kort komt..

Ik wil er echter ook niet al te veel geld tegengooien

Wat heb ik nodig:

-case met plaats voor 4 hdd en 1 ssd en voeding
    -cpu/mobo/ram - liefst met wat OC potentieel
    - opstartssd ( dataschijven genoeg)
    -windows 10

Budget pakweg 400 a 500 euro

Voor de graka ben ik nog wat in dubio... Ik zou mijn huidige
    In eerste instantie overnemen en zien hoe die het trekt

Greetz

*EDIT* heb nog wat gezocht hier op het forum en deze build van Ascari gevonden:

https://i.imgur.com/EVEb1bS.jpg

Als je daar de grafische kaart en de 1TB HDD aftrekt kom ik op een dikke 500 € uit wat OK is.

Zou dan gewoon nog iemand moeten vinden om hem in elkaar te steken

Zijn er nog dingen die goedkoper/beter kunnen aan deze configuratie?

Heb ik dan een configuratie die sneller is dan mijn huidige (rekening houdend met de overclock op 4.5 ghz)?

Greetz
    Niemand?

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Denk dat die cfg OK is voor het budget dat je voor ogen hebt.
    Ik kan gerust wel bijstaan voor assemblage ( desnoods laat je leveren bij mij en kom je hem dan ophalen. Je dient dan enkel nog je grafische kaart te installeren)
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Die build is inderdaad wel goed. Als je de GPU en de HDD weglaat heb je zeker wel een goede starter build.

Het enigste dat wat lastiger is om te vinden is een budget case met 4 bays voor HDD's. Tegenwoordig heb je max. 2 of 3 bays en 2 of 3 adapters voor 2,5" SSD's in kwijt te kunnen.

De enigste dat ik van buiten ken is de CM Silencio 550, maar komt zonder Window.

https://www.megekko.nl/product/2013/...ower-Behuizing

Afhankelijk van hoever je woont wil ik die gerust wel bouwen voor je. Heb dat al veel gedaan voor forumleden. Je mag altijd een pm sturen voor meer info.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

DyNaRaX's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sorry voor de thread hijack, maar heb een vraagje voor Ascari bij de voorgestelde build.

Waarom kies je voor de 2600 en niet de recentere 3600?

Ik ben zelf namekijk aan het rondkijken om eens te upgraden vandaar mijn vraag.
    “Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.”

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk bericht
    Sorry voor de thread hijack, maar heb een vraagje voor Ascari bij de voorgestelde build.

Waarom kies je voor de 2600 en niet de recentere 3600?

Ik ben zelf namekijk aan het rondkijken om eens te upgraden vandaar mijn vraag.
    Duurder in aankoop voor een budget build, je kan die €70 gebruiken voor 16GB RAM. Die 3600 kost nl. €70 meer voor niet al te heel veel merkbaar verschil in prestaties bij gaming.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt iedereen voor de tips! Ik ga het eens bekijken!
    @Ascari: ik woon in Antwerpen en jij blijkbaar ook, dus dat lijkt mij ideaal!

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Bedankt iedereen voor de tips! Ik ga het eens bekijken!
    @Ascari: ik woon in Antwerpen en jij blijkbaar ook, dus dat lijkt mij ideaal!
    Dat is inderdaad gemakkelijk. Als je alles besteld dan laat je het maar weten en kunnen we verder afspreken via pm.

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Dat is inderdaad gemakkelijk. Als je alles besteld dan laat je het maar weten en kunnen we verder afspreken via pm.
    Ok is goed! Ik ga sowieso nog wachten tot blak friday om te bestellen...

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ok is goed! Ik ga sowieso nog wachten tot blak friday om te bestellen...
    Allemaal goed. Ik zie je pm wel verschijnen.

Kan wel zijn dat er niet al te veel in promo staat met BF, het merendeel is oude stock zoals laptops, tablets, desktops e.d. dus nieuwere onderdelen ga je volgens mij niet echt kunnen vinden aan hoge korting.

In België is BF dikke bullshit, ze jagen de prijzen 2 weken voordien omhoog en zetten er dan een 'BF korting' op die eigenlijk dezelfde prijs is al 2 weken ervoor.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Nieuwe pc kopen...

Hallo,

Ben nieuw hier en ik kaap even dit topic. Kan/mag ik ergens een link plaatsen naar een pc die ik wil kopen om jullie reacties te kennen? Zo ja, waar dan ergens?

Thx!

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1leven Bekijk bericht
    Hallo,

Ben nieuw hier en ik kaap even dit topic. Kan/mag ik ergens een link plaatsen naar een pc die ik wil kopen om jullie reacties te kennen? Zo ja, waar dan ergens?

Thx!
    Mag je gewoon in het aankoopadvies section posten. Daar dient het voor.

iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Allemaal goed. Ik zie je pm wel verschijnen.

Kan wel zijn dat er niet al te veel in promo staat met BF, het merendeel is oude stock zoals laptops, tablets, desktops e.d. dus nieuwere onderdelen ga je volgens mij niet echt kunnen vinden aan hoge korting.

In België is BF dikke bullshit, ze jagen de prijzen 2 weken voordien omhoog en zetten er dan een 'BF korting' op die eigenlijk dezelfde prijs is al 2 weken ervoor.

OK, thx voor het advies, dan kan ik hem misschien beter nu bestellen...

Heb nog eens samengesteld wat ik nodig heb:

https://imgur.com/a/eEA71v5

Graka en dvd writer recycleer ik vanuit huidige pc...

Heb ook nog enkele vraagjes:

1) zou je nog eens kunnen kijken voor een iets goedkopere case waarin 4 HDD's + een opstartSSD in passen, window of niet maakt mij niet uit

2) Zijn er voor het overige nog onderdelen die goedkoper kunnen zonder noemenswaardig aan performance in te boeten? Indien er een groot prijsverschil zou zijn indien wordt gekozen voor mobo en/of ram dat minder goed overklokbaar is, wil ik dat misschien nog overwegen ( al lijkt dat mij op het eerste zicht nu niet het geval)

3) Kan die voeding een R9 380x trekken ? Ik heb nu immers een voeding van 600W...

4) Heeft dat mobo een interne graka? Ik zou immers mijn beide pc's naast elkaar willen gebruiken, om alles vanop mijn opstartschijf over te zetten...

Greetz
    Laatst gewijzigd door LaCucaracha; 11 november 2019 om 23:15

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Heb nog eens wat rondgekeken en dit is de goedkoopste case dat ik kan vinden waar 4 HDD's inpassen.

Heb het RAM en Mobo ook nog aangepast naar een goedkopere versie zonder in performance in te boeten.

https://i.imgur.com/1an961V.jpg

Die CPU verbruikt amper wattage, dus 520W is zeker voldoende voor zelfs een 2070 of 2080 van power te voorzien.

Helaas heeft de Ryzen 2600 geen onboard GPU.

Hoe bedoel je naast elkaar te gebruiken? Je zal sowieso wel Windows opnieuw moeten installeren op je SSD om eventuele issues tegen te gaan.

Je huidige PC heeft wel een onboard GPU, dus je kan je 380X wel overzetten naar je nieuwe PC en die 2500K zonder GPU, tenzij je een P67 mobo hebt, want dat heeft geen onboard.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moest ik u zijn zou ik gewoon mijn hele budget in een GPU steken. Ja door uw 2500k ga je iets of wat frames op tafel laten liggen, maar qua prijs/performance gaat dat sowieso de slimste zet zijn.

De boot SSD kan je gewoon versteken tegenwoordig. 95% kans dat je PC gewoon opstart.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten