Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Moest ik u zijn zou ik gewoon mijn hele budget in een GPU steken. Ja door uw 2500k ga je iets of wat frames op tafel laten liggen, maar qua prijs/performance gaat dat sowieso de slimste zet zijn.

De boot SSD kan je gewoon versteken tegenwoordig. 95% kans dat je PC gewoon opstart.
    Bwah, die 380X is nog zeker niet slecht om op 1080p te spelen en met die 2600 zal hij wel wat extra frames krijgen, desnoods op medium settings, want RDR2 is wel een zwaar spel waar je toch 16GB RAM voor nodig hebt.

Die 2500K zal sowieso wel wat issues geven met een zwaardere GPU (op 1080p) en zo heb je al een heel deftige basis voor later een betere GPU te steken. Zeker aangezien zijn huidig systeem maar 8GB heeft en het DDR3 is is het niet waard om meer in dat systeem te investeren.

Voor die 5% kans dat het niet lukt, riskeer ik het niet. Clean install is tegenwoordig snel gedaan en neemt nog het minste tijd in beslag bij een assemblage.

Je moet al je huidige drivers dan van je mobo dan verwijderen en herinstalleren en dan is een clean install veel sneller.

Zeker aangezien je voor nog geen €300 al een heel deftige upgrade kit hebt (mobo, cpu en ram). Voeding kan hij eventueel nog laten vallen, afhankelijk van hoe oud deze is, case ook zelfs.

Ik heb dat vroeger ook zo gedaan en nooit meer. Had een AMD 6000+ en had daar een 5970 bijgestoken, dat ding BSOD'd gelijk zot, omdat da niet kon volgen.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 12 november 2019 om 05:16
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

LaCucaracha's schermafbeelding
    iTrader
    42 (92%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Moest ik u zijn zou ik gewoon mijn hele budget in een GPU steken. Ja door uw 2500k ga je iets of wat frames op tafel laten liggen, maar qua prijs/performance gaat dat sowieso de slimste zet zijn.

De boot SSD kan je gewoon versteken tegenwoordig. 95% kans dat je PC gewoon opstart.
    Kbegrijp je standpunt, maar het probleem is dat de meeste deftige kaarten niet in mijn case passen...
    Bovendien ga ik eerst eens bekijken hoe ver ik met mijn 380x geraak, ik game ook slechts sporadisch en alrijd op 1080p owv mijn scherm

Mijn huidige pc is bovendien 8 jaar oud, dus sowieso in zijn geheel wel eens aan vervanging toe...

Greetz

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten