Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Zo goedkoop mogelijk upgraden met mijn z68 mobo

Mijn mobo: asrock z68 extreme3 gen3
    Cpu: i5 2500k 4.5 Ghz
    16GB DDR3 ram
    GTX 970 4 GB

Ik heb amper budget en zou graag de cpu upgraden en ik zie dat de mobo max een i7 3770k aankan. Dus dacht ik zo ene ergens 2de hands te fixen max 80 euro moet lukken als ik naar de prijzen kijk.

Nu is mijn vraag ga ik een serieus verschil merken in moderne games? Spreken we hier over +10 fps of + 20 fps? Zoja dan wil ik de cpu wel upgraden zonder twijfel. Ben ook van plan om de gpu te upgraden naar een 2de hands gtx 1080 ti die gaan weg rond de 300 euro.

Volgens mij zou ik een enorme fps boost krijgen met die 2 upgrades zonder mijn mobo en ram te vervangen. Ik game dan ook op 1080p 60 hz heb geen 1440p of 4k scherm.

380 euro vs ineens alles vervangen en dan kom ik uit op 700 euro. Geef mij maar dat 1ste en dan ben ik daar zeker zoet mee voor 3 jaar voor alles op ultra te draaien op 1080p op 60 fps.

Het is dus geen optie om mijn mobo en ram te vervangen dus ben heel beperkt qua keuze in cpu's. Dus da is al gemakkelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Koop gewoon een ryzen 3600 /3700 en alles nieuw.

Quad cores in 2019 kopen is hetzelfde als nu nog een oude diesel kopen die nergens meer Binnen mag.

Volgend jaar begint de volgende console generatie waarin allemaal 8 core ryzen 3700 equivalenten gaan zitten. Dan sta jij daar mooi met je 6 jaar oude quad core die trager is als een high end telefoon.

Wat ik zou doen is nu alles vervangen behalve de gpu en volgend jaar koop je een tweede generatie ray trace kaart en dan kan je tenminste weer mee met consoles de komende 4jaar

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je niet zoveel extra FPS krijgen. Je zult alleen iets minder dips hebben in FPS hyperthreading. Maar zelfs die i7 is niet meer zo geweldig anno 2019.

Koop u dit setje en uw FPS gaat minimaal verdubbelen in combinatie met een 1080TI: https://www.megekko.nl/product/2052/...-Max-3600-16GB
    Hou er rekening mee dat je op 1080p meestal gebottlnecked wordt door de CPU. En met een 1080TI ga je constant tegen de limiet van die CPU aanlopen op 1080p, want die 1080TI zal nooit meer dan 50% belast worden op 1080p met die CPU.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je niet zoveel extra FPS krijgen. Je zult alleen iets minder dips hebben in FPS hyperthreading. Maar zelfs die i7 is niet meer zo geweldig anno 2019.

Koop u dit setje en uw FPS gaat minimaal verdubbelen in combinatie met een 1080TI: https://www.megekko.nl/product/2052/...-Max-3600-16GB
    Hou er rekening mee dat je op 1080p meestal gebottlnecked wordt door de CPU. En met een 1080TI ga je constant tegen de limiet van die CPU aanlopen op 1080p, want die 1080TI zal nooit meer dan 50% belast worden op 1080p met die CPU.
    Dus amd is nu beter dan intel voor gaming?

Hmmm ja ok dan wel jammer van dat basic mobo en ondersteunt enkel xfire. Ik heb altijd intel cpu's gehad en nvidia gpu's. En als ik naar betere mobos kijk dan kom ik uit op 490 euro in totaal ...

Ik kan me da echt ni permitteren. Zelfs die 380 is kantje boordje.

Ik heb reviews gelezen en op fora dat de i5 2500k overclocked nog altijd meekan met games en als ge dan upgrade naar een i7 3770k overclocked (is een geweldige overclocker 5.0 ghz zeer doenbaar) dan zeker aangezien die 8 threads heeft en ik zag benchmarks waar ze toch +20 fps sneller waren bv assassin's creed origins waar de game zeker gebruik van maakt vd 8 threads vd i7. En als ik dan de gtx 1080 ti neem dan kan ik alles aan op ultra op 60 fps. De cpu word zeker ni gebottlenecked. Da is een mythe da werd allang ontkracht.

Zelfs als ik enkel mijn cpu upgrade dan nog zou ik min 10 fps meer krijgen met mijn huidige gpu. Zolang ik maar op 60 fps zit voor mij moet da ni 90 of 100 fps zijn lol omda ik op max 1080p kan gamen. Bv bij AC Origins heb ik bijna alles op max rond de 57 fps met drops in de 40 fps da komt door mijn verouderde cpu als ik de i7 3770k neem dan heb ik constant +60 fps zelfs met mijn huidige gpu en geen enkele drops. Een serieus verschil!

Dus mij lijkt zo ne 6 of 8 core totaal overbodig voor het geen ik heb.

Ik kan ni op 1440p en 4k gamen of 144hz toestanden. Dan moet ik een nieuw scherm kopen nog eens veel kosten.

Bedoeling is zo goedkoop mogelijk upgraden met mijn huidige setup om het max eruit te halen. Dan rijd ik maar rond met een verouderde diesel die heeft tenminste genoeg pk om alle games aan te kunnen.

Laatst gewijzigd door HiddenPower; 17 oktober 2019 om 15:19

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HiddenPower Bekijk bericht
    Dus amd is nu beter dan intel voor gaming?

Hmmm ja ok dan wel jammer van dat basic mobo en ondersteunt enkel xfire. Ik heb altijd intel cpu's gehad en nvidia gpu's. En als ik naar betere mobos kijk dan kom ik uit op 490 euro in totaal ...

Ik kan me da echt ni permitteren. Zelfs die 380 is kantje boordje.

Ik heb reviews gelezen en op fora dat de i5 2500k overclocked nog altijd meekan met games en als ge dan upgrade naar een i7 3770k overclocked dan zeker aangezien die 8 threads heeft en ik zag benchmarks waar ze toch +20 fps sneller waren bv assassin's creed origins waar de game zeker gebruik van maakt vd 8 threads vd i7. En als ik dan de gtx 1080 ti neem dan kan ik alles aan op ultra op 60 fps. De cpu word zeker ni gebottlenecked. Da is een mythe da werd allang ontkracht.

Zelfs als ik enkel mijn cpu upgrade dan nog zou ik min 10 fps meer krijgen met mijn huidige gpu. Zolang ik maar op 60 fps zit voor mij moet da ni 90 of 100 fps zijn lol omda ik op max 1080p kan gamen. Bv bij AC Origins heb ik bijna alles op max rond de 57 fps met drops in de 40 fps da komt doe mijn verouderde cpu als ik de i7 3770k neem dan heb ik constant +60 fps zelfs met mijn huidige gpu. Een serieus verschil!

Dus mij lijkt zo ne 6 of 8 core totaal overbodig voor het geen ik heb.

Ik kan ni op 1440p en 4k gamen of 144hz toestanden. Dan moet ik een nieuw scherm kopen nog eens veel kosten.

Bedoeling is zo goedkoop mogelijk upgraden met mijn huidige setup om het max eruit te halen. Dan rijd ik maar rond met een verouderde diesel die heeft tenminste genoeg pk om alle games aan te kunnen.

Intel is nog altijd beter om te gamen (enkel de top CPU's), maar het verschil is niet groot meer en de Intel CPU's kosten een pak meer geld. Je snel aan 200euro meer voor 5-10% extra FPS en dat is het geld niet waard. Tenzij je zwaar gaat overclocken, dan kan je meer winst uit Intel halen dan uit een AMD. Maar dan mag je al kijken voor waterkoeling als je een 9900k goed wilt OC'en. Dus nog duurder. Voor een standaard gamer niet de moeite waard.

Ik weet niet wat voor features jij allemaal extra wilt op een mobo, maar features kosten ook extra geld. Dus om het zo goedkoop mogelijk te houden is dat setje prima en uw FPS zal verdubbelen in combinatie met een 1080TI.

Dus CPU bottleneck is een mythe? Zolang je een vrij recente CPU hebt, ga je daar weinig van merken ja. Maar de jouwe is toch al redelijk oud. Ik heb 2 jaar geleden mijn 4690k geupgrade naar een 8700k. Mijn GPU usage kwam niet boven de 75% in AC Origins en mijn CPU zat constant op 100%. Ik had maar 40-60fps in drukke stadjes. Met die 8700k had ik opeens 70-90fps in diezelfde stadjes en zag mijn GPU constant op 100% draaien. Dus ja, de CPU was gewoon verzadigd en kon niet sneller frames aan de GPU leveren om hem te maximaal te laten presteren. Zoiets noemt een CPU bottleneck. Ge zult uw 1080TI nooit op 100% zien draaien in AC Origins met die CPU. Dus je dan kan je beter geld sparen en gewoon een tweedehands GTX1060 pakken. Daarmee gaat uw systeem meer in balans zijn.
    Voor 1080p gaming zou ik sowieso zelfs geen 1080TI kopen als je een krap budget hebt. Ik zou die R5 3600 upgrade set kopen met een tweedehands GTX1070 of GTX1080. Dat systeem gaat meer in balans zijn dan een 3770k met een 1080TI. Moest je op 4K spelen, dan zou de 3770k met 1080TI wel de betere optie zijn, maar voor 1080p niet.

Hoeveel winst je gaat krijgen voor een 3770k weet ik niet, maar uw dips gaan allesinds een pak minder zijn. Dus als je nu dipt naar 40fps, zal dat misschien 50-60fps zijn. En je average FPS zal ook wel een beetje stijgen. Dusja, tzal wel ietsje vlotter spelen, maar tzal geen wereld van verschil zijn. Daarvoor moet je upgraden naar een recente CPU.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Intel is nog altijd beter om te gamen (enkel de top CPU's), maar het verschil is niet groot meer en de Intel CPU's kosten een pak meer geld. Je snel aan 200euro meer voor 5-10% extra FPS en dat is het geld niet waard. Tenzij je zwaar gaat overclocken, dan kan je meer winst uit Intel halen dan uit een AMD. Maar dan mag je al kijken voor waterkoeling als je een 9900k goed wilt OC'en. Dus nog duurder. Voor een standaard gamer niet de moeite waard.

Ik weet niet wat voor features jij allemaal extra wilt op een mobo, maar features kosten ook extra geld. Dus om het zo goedkoop mogelijk te houden is dat setje prima en uw FPS zal verdubbelen in combinatie met een 1080TI.

Dus CPU bottleneck is een mythe? Zolang je een vrij recente CPU hebt, ga je daar weinig van merken ja. Maar de jouwe is toch al redelijk oud. Ik heb 2 jaar geleden mijn 4690k geupgrade naar een 8700k. Mijn GPU usage kwam niet boven de 75% in AC Origins en mijn CPU zat constant op 100%. Ik had maar 40-60fps in drukke stadjes. Met die 8700k had ik opeens 70-90fps in diezelfde stadjes en zag mijn GPU constant op 100% draaien. Dus ja, de CPU was gewoon verzadigd en kon niet sneller frames aan de GPU leveren om hem te maximaal te laten presteren. Zoiets noemt een CPU bottleneck. Ge zult uw 1080TI nooit op 100% zien draaien in AC Origins met die CPU. Dus je dan kan je beter geld sparen en gewoon een tweedehands GTX1060 pakken. Daarmee gaat uw systeem meer in balans zijn.
    Voor 1080p gaming zou ik sowieso zelfs geen 1080TI kopen als je een krap budget hebt. Ik zou die R5 3600 upgrade set kopen met een tweedehands GTX1070 of GTX1080. Dat systeem gaat meer in balans zijn dan een 3770k met een 1080TI. Moest je op 4K spelen, dan zou de 3770k met 1080TI wel de betere optie zijn, maar voor 1080p niet.

Hoeveel winst je gaat krijgen voor een 3770k weet ik niet, maar uw dips gaan allesinds een pak minder zijn. Dus als je nu dipt naar 40fps, zal dat misschien 50-60fps zijn. En je average FPS zal ook wel een beetje stijgen. Dusja, tzal wel ietsje vlotter spelen, maar tzal geen wereld van verschil zijn. Daarvoor moet je upgraden naar een recente CPU.
    En als ik mijn gpu niet upgrade en enkel de i7 3770k neem? Dan zou ik toch theoretisch gezien op alle moderne games 60 fps hebben? Want ik ben idd ni van plan om hoger dan 1080p te gaan. Wa denkte? Dan kost het me enkel 80 euro en heb ik sowieso hoger low en average fps. Zolang ik maar een constante 60 fps heb meer moet da ni zijn. Op high/ultra op 1080p.

Laatst gewijzigd door HiddenPower; 17 oktober 2019 om 16:10

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En als ik mijn gpu niet upgrade en enkel de i7 3770k neem? Dan zou ik toch theoretisch gezien op alle moderne games 60 fps hebben? Want ik ben idd ni van plan om hoger dan 1080p te gaan. Wa denkte? Dan kost het me enkel 80 euro en heb ik sowieso hoger low en average fps.

Dat is moeilijk te zeggen. Als je GPU nu niet in staat is om meer dan 60fps te renderen, dan ga je geen winst hebben, maar die grote dips gaan er wel uit zijn met i7. Als je GPU nu nog wat marge heeft, dan gaat je FPS wel ietsje omhoog gaan met die i7.

Je kunt wel een berekende gok wagen door MSI afterburner te installeren. Die houdt mooie grafiekjes bij van CPU en GPU load. Door die te gaan vergelijken kun je zien als je zwaar gebottlenecked wordt door de CPU of GPU in bepaalde games, maar ik denk dat jouw huidige systeem wel redelijk in balans is, dus er zal waarschijnlijk geen opvallende bottleneck in zitten.

Maar als je dus nu rond de 60 avg zit met 40fps dips, dan gaat alles zeker constanter worden met de i7 cpu, dus algemene ervaring zal zeker beter zijn. Dus misschien wel de moeite als je gewoon 60 fps wilt halen :-)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is moeilijk te zeggen. Als je GPU nu niet in staat is om meer dan 60fps te renderen, dan ga je geen winst hebben, maar die grote dips gaan er wel uit zijn met i7. Als je GPU nu nog wat marge heeft, dan gaat je FPS wel ietsje omhoog gaan met die i7.

Je kunt wel een berekende gok wagen door MSI afterburner te installeren. Die houdt mooie grafiekjes bij van CPU en GPU load. Door die te gaan vergelijken kun je zien als je zwaar gebottlenecked wordt door de CPU of GPU in bepaalde games, maar ik denk dat jouw huidige systeem wel redelijk in balans is, dus er zal waarschijnlijk geen opvallende bottleneck in zitten.

Maar als je dus nu rond de 60 avg zit met 40fps dips, dan gaat alles zeker constanter worden met de i7 cpu, dus algemene ervaring zal zeker beter zijn. Dus misschien wel de moeite als je gewoon 60 fps wilt halen :-)
    Ja da weet ik ni of die hoger dan 60 fps gaat aangezien ik altijd op vsync on speel. Ik haat screentears. Niks voor mij. Ge hebt dan bv 80 fps maar bij elke beweging hebde screentears geen fijne game ervaring. Ik had mss duidelijker moeten zijn sorry ik speel dus altijd met vsync on.

En die dips in de 40 tis min 45 fps nooit onder is enkel bij AC Origins. De 4core is simpelweg te zwak voor die game. Da weet ik.

Ik heb eens uit nieuwsgierigheid 2 of 3 jaar geleden een benchmark gedaan op shadow of mordor alles op max en vsync off en had in de 90 fps met mijn gtx 970. Dus volgens mij kan die hoger dan 60 fps .

Laatst gewijzigd door HiddenPower; 17 oktober 2019 om 16:21

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja da weet ik ni of die hoger dan 60 fps gaat aangezien ik altijd op vsync on speel. Ik haat screentears. Niks voor mij. Ge hebt dan bv 80 fps maar bij elke beweging hebde screentears geen fijne game ervaring. Ik had mss duidelijker moeten zijn sorry ik speel dus altijd met vsync on.

Dan heb je echt wel baat bij om altijd minimaal 60fps te houden. Want indien hij onder de 60FPS komt, dan val je terug naar 30hz om in sync te blijven met uw 60hz frame rate. En dat ervaar je meestal wel goed.
    Ik heb sinds een jaar of 3 een GSync scherm en dat eigenlijk een adaptive VSync die uw frame rate volgt. Heerlijk gewoon. Geen screentearing meer en ook geen stutters als je toch even onder 60fps dipt.

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    80 euro voor een verouderde brol cpu.

verkoop toch gwn heel uw setje dat je nu hebt en leg een goede basis aan voor de toekomst. investeren in een 6 jaar oude cpu is het domste dat je kunt doen...

maar bon, je komt hier om advies vragen en wilt duidelijk je zin doen dus ik verspil er ook geen woorden meer aan na deze post

ga je meer fps hebben met die die i7? ja

ga je er nog lang mee goed zitten? neen. ik ben vrij zeker dat die cpu nu al te zwak is voor games gezien mijn 4690k op 4.5ghz het al niet meer trok 2 jaar geleden en die een pak sneller is.

waarom zou je in godsnaam investeren in een 1080ti om die dan maar half te gebruiken...

verkoop uw mobo + ram +cpu voor een 80-120 euro, leg 200 euro op voor die upgrade set en je zit weer 4-5 jaar goed. die gtx 970 wordt nu ook al gebottleneckt door je cpu dus een nieuwe gpu gaat weinig uit doen tenzij je graag stutterfests op 40 fps speelt. Frametimes zijn een pak belangerijker dan framerates.

een 2de hands gtx 1060 is ook dom advies, is amper beter dan een gtx 970.

de enige upgrades voor jou de moeite zijn een deftige cpu en gtx 1070/2060/ vega 56/64/rx5700 of beter.

investeren in een oude 1080ti met het idee die kaart nog lang te gebruiken en volle driver support te krijgen zou ik ook niet doen. die 1070 zou nog dienen als overbrugging tot de 2de of 3de generatie raytrace kaarten. nvidia kennende met hun lange driver support... volgend jaar brengen ze wel 1 of andere nieuwe gimpworks uit die rtx vereist en je kaart doet tanken naar 10 fps tenzij je een kaart met rtx hebt.

je moet rekening houden dat er een generatie skip zit aan te komen volgend jaar dus alles dat je nu koopt tov dan gaat enorm veel sneller verouderen. nu moeten developers rekening houden met trage cpu's en shitty gpu's omwille van het draaiende te houden op ps4/xbone. vanaf eind 2020 is dat gedaan. dan zal elke pc zweten want ze moeten vechten tegen machines met de allernieuwste hardware. Gezien consoles direct communiceren en de games op hardware level geoptimaliseerd zijn, heeft je pc een pak betere specs nodig dan een console voor gelijke graphics.

er is een reden waarom Red dead redemption2 , the last of us 2, god of war enz er zo goed uit zien op brakke hardware van een ps4. probeer dat soort graphics maar eens uit een hd7870/GTX 660 te krijgen.
    Laatst gewijzigd door zaj; 17 oktober 2019 om 16:43

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    80 euro voor een verouderde brol cpu.

verkoop toch gwn heel uw setje dat je nu hebt en leg een goede basis aan voor de toekomst. investeren in een 6 jaar oude cpu is het domste dat je kunt doen...

maar bon, je komt hier om advies vragen en wilt duidelijk je zin doen dus ik verspil er ook geen woorden meer aan

ga je meer fps hebben met die die i7? ja

ga je er nog lang mee goed zitten? neen. ik ben vrij zeker dat die cpu nu al te zwak is voor games gezien mijn 4690k op 4.5ghz het al niet meer trok 2 jaar geleden en die een pak sneller is.

waarom zou je in godsnaam investeren in een 1080ti om die dan maar half te gebruiken...

verkoop uw mobo + ram +cpu voor een 80-120 euro, leg 200 euro op voor die upgrade set en je zit weer 4-5 jaar goed. die gtx 970 wordt nu ook al gebottleneckt door je cpu dus een nieuwe gpu gaat weinig uit doen tenzij je graag stutterfests op 40 fps speelt. Frametimes zijn een pak belangerijker dan framerates.

een 2de hands gtx 1060 is ook dom advies, is amper beter dan een gtx 970.

de enige upgrades voor jou de moeite zijn een deftige cpu en gtx 1070/2060/ vega 56/64/rx5700 of beter.

investeren in een oude 1080ti met het idee die kaart nog lang te gebruiken en volle driver support te krijgen zou ik ook niet doen. die 1070 zou nog dienen als overbrugging tot de 2de of 3de generatie raytrace kaarten. nvidia kennende met hun lange driver support... volgend jaar brengen ze wel 1 of andere nieuwe gimpworks uit die rtx vereist en je kaart doet tanken naar 10 fps tenzij je een kaart met rtx hebt.
    Mss eens lezen wat MorGo7h allemaal zegt?

Staat er ezel op mijn voorhoofd om mijn systeem te verkopen voor 120 euro terwijl mij dat 1000 euro heeft gekost? Die gpu alleen al kostte 330 euro. Gtx 970 is nog altijd een zeer goede gpu en ik ga die ook ni upgraden hij is nog altijd goed genoeg voor mijn eisen en mogelijkheden.

Nogmaals ik wil niet een nieuw systeem en neen het is geen verouderde brol. Nogmaals leer lezen. Ik game enkel op 1080p 60 fps vsync on.

Ik vroeg advies om het maximale uit men mobo te halen zonder de mobo te upgraden staat er duidelijk bij.

Mijn mobo: asrock z68 extreme3 gen3
    Cpu: i5 2500k 4.5 Ghz
    16GB DDR3 ram
    GTX 970 4 GB

Ik heb amper budget en zou graag de cpu upgraden en ik zie dat de mobo max een i7 3770k aankan. Dus dacht ik zo ene ergens 2de hands te fixen max 80 euro moet lukken als ik naar de prijzen kijk.

Het is dus geen optie om mijn mobo en ram te vervangen dus ben heel beperkt qua keuze in cpu's. Dus da is al gemakkelijk.

Ik vertik het ervan om mijn systeem bij wijze van spreken gratis weg te geven.

Laatst gewijzigd door HiddenPower; 17 oktober 2019 om 16:42

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Thanks. Daar moest GTX 1070 staan i.p.v. GTX 1060.
    Soit, helemaal akkoord met uw statement.

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mss eens lezen wat MorGo7h allemaal zegt?

Staat er ezel op mijn voorhoofd om mijn systeem te verkopen voor 120 euro terwijl mij dat 1000 euro heeft gekost? Die gpu alleen al kostte 330 euro. Gtx 970 is nog altijd een zeer goede gpu en ik ga die ook ni upgraden hij is nog altijd goed genoeg voor mijn eisen en mogelijkheden.

1000 euro in het jaar toebak. mijn pa betaalde eindjaren 80 ook 20 000 FR voor een HD met 10 MB... 8 jaar later had je een gigabyte voor de zelfde prijs. spoiler, technologie gaat sneller vooruit dan je denkt. als uw telefoon het begeeft koop je toch ook geen tweedehands iphone 5/ galaxy s2 meer om je stokoude telefoon te vervangen? die dingen zijn ook van 2012... net als die 3770k. 8 jaar oud.

die 120 was natuulijk voor cpu mobo en ram...

en ik weet wat het is om geen budget te hebben hoor. ik ben IT manager van een VZW en moet krabben voor elke euro. maar ik ga mijn mensen hier ook geen hopeloos verouderde prullen aankopen die je toch het jaar nadien moet vervangen.

leer denken op lange termijn....

bon ja. geniet van uw miskoop
    Laatst gewijzigd door zaj; 17 oktober 2019 om 17:09

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    1000 euro in het jaar toebak. mijn pa betaalde eindjaren 80 ook 20 000 FR voor een HD met 10 MB... 8 jaar later had je een gigabyte voor de zelfde prijs. spoiler, technologie gaat sneller vooruit dan je denkt. als uw telefoon het begeeft koop je toch ook geen tweedehands iphone 5/ galaxy s2 meer om je stokoude telefoon te vervangen? die dingen zijn ook van 2012... net als die 3770k. 8 jaar oud.

die 120 was natuulijk voor cpu mobo en ram...

en ik weet wat het is om geen budget te hebben hoor. ik ben IT manager van een VZW en moet krabben voor elke euro. maar ik ga mijn mensen hier ook geen hopeloos verouderde prullen aankopen die je toch het jaar nadien moet vervangen.

leer denken op lange termijn....

bon ja. geniet van uw miskoop
    Voor mij is het helemaal geen miskoop maar een upgrade. Ik blijf dan ook nog zeker 5j bij deze setup. Ik ben geen nerd die elk jaar perse moet upgraden om alles top notch te hebben alle toeters en bellen en al die zever. Ik game mss 30 min om de 6 maanden. Ben geen gamer ik heb betere dingen te doen. Er is zoiets als het leven. Vrouwen, sex, vrienden, fitness.

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er is zoiets als het leven. Vrouwen, sex, vrienden, fitness.
    oh boy, zo eentje. straks ga je nog insinueren dat ik die dingen niet doe.

ik stel dan voor dat je een deftige job zoekt in plaats van derdehands pc's bij elkaar te lappen. wonder bij wonder kunnen de meeste mensen die een high-end pc bezitten al die dingen die jij opsomt ook.

ik moet het wel geven, aan je post historie te zien ben je een goede troll, ik neem ook keer op keer het bait.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten