Solid_Knight's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Question Budget Ryzen 5 3600-Build

Goedenavond 9Lives,

Ik ben wat research aan het doen, om m'n laptop te vervangen door een vaste (gaming+work) PC.
    M'n doel is om weer wat performant te kunnen gamen (RTS, FPS), binnen een beperkt budget en later dan wat extra's bij te kopen. (Extra HDD/SSD, extra RAM)
    Geen RGB, geen bling-bling, gewoon een deftige (stille) ervaring met een goede basis om op verder te bouwen.

Momenteel heb ik alle randapparatuur die ik nodig heb, aangesloten aan m'n laptop.
    Laatste aankoop was een Samsung LC24FG73, waar ik graag eens deftig gebruik van wil maken (144Hz).

Dit is m'n voorstel, momenteel kom ik op een totaal van € 1.179, maar ik zou eigenlijk graag nog onder de 1K geraken.
    Echter lijkt het me dan zwaar inboeten op de videokaart of CPU... Toch zeker op lange termijn.
    Alle prijzen zijn overgenomen van megekko.nl en lager heb ik nog niet gevonden.
    (of het is via Amazon.com... Iemand ervaring mee? Betrouwbaar?)

Wat zijn jullie ideeën?

------------------

MSI GeForce RTX 2060 SUPER VENTUS OC: € 449,00

AMD Ryzen 5 3600 processor: € 195,00

Asus PRIME X570-P: € 185,00 (-€ 25,00 Cashback)

Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16: € 89,00

Corsair Hydro H60 2018: € 81,00

Corsair Carbide 200R Midi Tower: € 66,00

Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular: € 56,00

WD Blue WD10EZRZ 1TB: € 42,00

Gigabyte 240GB SSD: € 41,00

------------------
    Laatst gewijzigd door Solid_Knight; 8 oktober 2019 om 02:00
    "Better to reign in Hell, than serve in Heaven."

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als je een PC onder de €1000 wil, zou ik deze kiezen:

https://i.imgur.com/EVEb1bS.jpg

Zo heel veel ga je niet moeten inboeten op prestaties. Je kan altijd later nog de CPU upgraden naar een 3000-reeks. Of de 2600 al reeds vervangen met de 3600, scheelt wel €60 meer in prijs.

Een 5700 is praktisch gelijk met een 2060 Super, enkel is die €30 goedkoper, nadeel is dat die 30 Watt meer verbruikt dan de 2060S.

Amazon.com zou ik van wegblijven, tenzij je extra taksen enzo wil betalen. Uiteindelijk ga je evenveel betalen als bij Megekko.nl.

Extra SSD kan je zeker nadien nog bijsteken, extra RAM is zeker niet nodig. 16GB is meer dan voldoende zolang je niet alles gebruikt. Bij een game PC ga je zeker niet alles gebruiken, max. zal tegen de 13GB zitten bij zwaardere games.

Qua CPU koeler kan je eventueel de stock koeler gebruiken, die is deftig genoeg. Of je kan altijd een deftige luchtkoeler gebruiken, die zijn beter dan de H60 en stiller ook. Kan je altijd nadien nog upgraden ook.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Solid_Knight's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je een PC onder de €1000 wil, zou ik deze kiezen:

https://i.imgur.com/EVEb1bS.jpg

Zo heel veel ga je niet moeten inboeten op prestaties. Je kan altijd later nog de CPU upgraden naar een 3000-reeks. Of de 2600 al reeds vervangen met de 3600, scheelt wel €60 meer in prijs.

Een 5700 is praktisch gelijk met een 2060 Super, enkel is die €30 goedkoper, nadeel is dat die 30 Watt meer verbruikt dan de 2060S.

Amazon.com zou ik van wegblijven, tenzij je extra taksen enzo wil betalen. Uiteindelijk ga je evenveel betalen als bij Megekko.nl.

Extra SSD kan je zeker nadien nog bijsteken, extra RAM is zeker niet nodig. 16GB is meer dan voldoende zolang je niet alles gebruikt. Bij een game PC ga je zeker niet alles gebruiken, max. zal tegen de 13GB zitten bij zwaardere games.

Qua CPU koeler kan je eventueel de stock koeler gebruiken, die is deftig genoeg. Of je kan altijd een deftige luchtkoeler gebruiken, die zijn beter dan de H60 en stiller ook. Kan je altijd nadien nog upgraden ook.
    Bedankt voor je feedback Ascari! Amazon is dus een no-go.
    Ik denk dat Nvidia nog meer z'n raytracing zal pushen naar developers (PS5) en de 2060 Super kan daar wel goed mee om...
    De waterkoeler zal ik inderdaad laten vallen, in combinatie met de 2 default fans in m'n case zal ik afwachten wat het gaat geven.
    En ik onderzoek even die moederboard en M.2 SSD.
    Top!
    "Better to reign in Hell, than serve in Heaven."

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hij heeft het enkel over amazon.com eh, amazon.de zou ik toch zeker en vast eens bekijken. Op m’n GPU, moederbord en ram heb ik daar in totaal toch bijna 150€ bespaard tegenover megekko of andere BE if NL webshops.
    As we all know, christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living. So we all sing christmas carols to lull him back to sleep.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solid_Knight Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bedankt voor je feedback Ascari! Amazon is dus een no-go.
    Ik denk dat Nvidia nog meer z'n raytracing zal pushen naar developers (PS5) en de 2060 Super kan daar wel goed mee om...
    De waterkoeler zal ik inderdaad laten vallen, in combinatie met de 2 default fans in m'n case zal ik afwachten wat het gaat geven.
    En ik onderzoek even die moederboard en M.2 SSD.
    Top!
    Geen enkele RTX kaart kan deftig Ray Tracing aan, tenzij je hard op prestaties moet inboeten. Zelfs een 2080 heeft het er moeilijk mee om 60 fps te halen in de meeste games. Dus daar zou echt niet van wakker liggen. Om dat persé te hebben.

Op Amazon.de of .fr kan je zeker bestellen, omdat die dichtbij zijn, moet je geen douane kosten betalen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    als je wilt raytracen zal je op de volgende generatie amd/ nvidia kaarten moeten wachten. die gaan de standaard zetten voor de komende 5jaar. zelfde hardware als de volgende gen consoles, dus games gaan daar voor geoptimaliseerd worden.

eerste generatie RTX is eigenlijk voor beta testers :P
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten