Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)

Question Studentenlaptop vergelijking

Aangezien mijn zoon volgend academiejaar een laptop nodig heeft, heb ik wat opzoekwerk gedaan, en kwam uiteindelijk op deze 2 modellen uit:

HP 15-da1060nb vs Lenovo Ideapad L340-15API

beiden aan €600

belangrijkste specs:

Type paneel VA vs TN
    Aantal Watt-Uur Accu 41 Whr vs 36 Wh
    Accuduur 12 uur en 30 minuten vs 9.5 uur
    Gewicht 1,77 kg vs 2.2 Kg
    Geheugen DDR4-SDRAM 8 GB vs 16 GB
    Opslagcapaciteit SSD 512 GB vs 256 GB
    cpu cache 6 MB vs 4 MB
    graphics Intel UHD 620 vs AMD Radeon RX Vega 10
    CPU i5-8265U vs Ryzen 7 3700U
    base 1,6 GHz vs 2.3 GHz
    boost 3,9 GHz vs 4.0 GHz

Welke zou jij aanbevelen? Alternatieven in dezelfde prijsklasse?
    Zijn opleiding is Office Management met keuzetraject comm & creatie, dus daar gaat toch ook wel een beetje graphic design inzitten.
    __________________________________________________ _
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bompaization Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Aangezien mijn zoon volgend academiejaar een laptop nodig heeft, heb ik wat opzoekwerk gedaan, en kwam uiteindelijk op deze 2 modellen uit:

HP 15-da1060nb vs Lenovo Ideapad L340-15API

beiden aan €600

belangrijkste specs:

Type paneel VA vs TN
    Aantal Watt-Uur Accu 41 Whr vs 36 Wh
    Accuduur 12 uur en 30 minuten vs 9.5 uur
    Gewicht 1,77 kg vs 2.2 Kg
    Geheugen DDR4-SDRAM 8 GB vs 16 GB
    Opslagcapaciteit SSD 512 GB vs 256 GB
    cpu cache 6 MB vs 4 MB
    graphics Intel UHD 620 vs AMD Radeon RX Vega 10
    CPU i5-8265U vs Ryzen 7 3700U
    base 1,6 GHz vs 2.3 GHz
    boost 3,9 GHz vs 4.0 GHz

Welke zou jij aanbevelen? Alternatieven in dezelfde prijsklasse?
    Zijn opleiding is Office Management met keuzetraject comm & creatie, dus daar gaat toch ook wel een beetje graphic design inzitten.

Tussen deze 2 is de HP duidelijk beter. Ram kan je later upgraden, scherm en batterij niet. Vega 10 is tot 2x krachtiger dan intel "uhd", met de intel zal je wel een vertraging merken met illustrator of photoshop, maar het is doenbaar. Videobewerking is geen optie. Ik heb helaas geen alternatieven gevonden voor 600 eur.

Ik kan mij wel voorstellen dat je voor graphic design een goed scherm nodig hebt, TN panelen zijn dus uitgesloten
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L242RU5 Bekijk bericht
    Tussen deze 2 is de HP duidelijk beter. Ram kan je later upgraden, scherm en batterij niet. Vega 10 is tot 2x krachtiger dan intel "uhd", met de intel zal je wel een vertraging merken met illustrator of photoshop, maar het is doenbaar. Videobewerking is geen optie. Ik heb helaas geen alternatieven gevonden voor 600 eur.

Ik kan mij wel voorstellen dat je voor graphic design een goed scherm nodig hebt, TN panelen zijn dus uitgesloten
    Dus de hp is beter ondanks het feit dat de Lenovo 2x krachtigere gfx heeft?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
    __________________________________________________ _
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

iTrader
    2 (100%)
    Betere cpu, betere autonomie, veel beter scherm, dubbel capaciteit van de ssd, lichter.

Indien de lenovo een ips scherm had zou het een optie geweest zijn, maar als student wil ik echt niet met een tn paneel werken. Slechte kleuren, minder helder, en heeft een veel kleinere kijkhoek waar het beeld scherp is.

Die vega 10 is ook niet echt krachtig hoor
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L242RU5 Bekijk bericht

Wat een onzin.

De 3700u is sneller dan de i5 8265u op default instellingen.
    Dan komt er nog eens bij dat die HP laptop nix koeling heeft en dus bij het minste kei hard gaat throttelen om nog harder door z'n knieën te gaan.
    Die Lenovo's hebben tenminste nog iets van deftige koeling en kunnen hun boost snelheid veel langer aanhouden.

Die intel laptops hebben maar 1 ram slot, dus vergeet het maar om extra ram erin te doen.

En de bullshit van geen TN paneel voor een richting als office management is gewoon absurd.

Tussen deze 2 laptops is de lenovo hands down de betere keuze.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BloodMoonmod Bekijk bericht
    Wat een onzin.

De 3700u is sneller dan de i5 8265u op default instellingen.
    Dan komt er nog eens bij dat die HP laptop nix koeling heeft en dus bij het minste kei hard gaat throttelen om nog harder door z'n knieën te gaan.
    Die Lenovo's hebben tenminste nog iets van deftige koeling en kunnen hun boost snelheid veel langer aanhouden.

Die intel laptops hebben maar 1 ram slot, dus vergeet het maar om extra ram erin te doen.

En de bullshit van geen TN paneel voor een richting als office management is gewoon absurd.

Tussen deze 2 laptops is de lenovo hands down de betere keuze.

Ik ben student, en heb met tn en ips panelen gewerkt, ips is superieur, zonder discussie. En ik mag hopen dat de lenovo betere koeling heeft, die is 400 gram zwaarder en heeft 30 procent minder batterijlooptijd. In welke wereld heb je de turbo boost nodig voor officeapplicaties?

Performance is minder belangerijk dan het scherm, gewicht en autonomie als je de hele dag moet meeslepen. Op die vlakken is de hp beter.
    Laatst gewijzigd door L242RU5; 29 augustus 2019 om 10:57

Regels voor berichten