Discussie: 1440p game pc

Saint's schermafbeelding
    iTrader
    0

1440p game pc

Hallo, al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe rig en gewacht op AMD's nieuwe Ryzen en gfx kaarten.
    Ik dacht van dit samen te stellen bij Megekko:

Behuizing: Fractal Design Define Mini C TG
    Al ineens een 2de fan vanvoor zetten of gewoon afwachten qua temps? Meshify is beter qua airflow, maar ik vind deze mooier.
    MB: MSI B450M MORTAR MAX
    CPU: AMD Ryzen 5 3600
    CPU-cooler: be quiet! CPU Cooler Dark Rock 4
    RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16
    GFX: XFX Radeon RX 5700 XT THICC II
    ik vind ze nog niet meteen, maar qua looks zou ik deze pakken. 3 slots dik, maar dat past nog altijd volgens mij. Ik ga geen andere pci sloten gebruiken.
    Voeding: Seasonic Focus Plus Gold 650W
    Zou 550W ook goed zijn? de 650W staat voor het moment vrij duur en moeilijk verkrijgbaar.
    SSD: Intel 660p 2TB M.2 SSD
    Ik heb niet veel data op mijn pc staan en anders gaat het toch naar een externe HD, dus ik ga deze pakken als main. En ja het riskeren qua levenstermijn.
    Windows 10 key op ebay

Dan zit ik rond de 1300 Euro en daar wil ik ook niet meteen boven gaan. Opmerkingen? Ik hoor het graag. Bedankt!
    When the last light warms the rocks and the rattlesnakes unfold

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Die dark rock 4 is overkill imo, een scythe fuma II presteert beter en kost 50 euro. Meer dan een 120mm tower koeler heb je niet echt nodig, iets zoals deze: https://www.megekko.nl/product/1994/...ocessor-Koeler

Met een overklokte 3600 en 5700xt zal het verbruik tegen de 500 watt liggen, 550 is genoeg maar efficiëntie zal beter zijn met een 650w voeding.
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

Saint's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L242RU5 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die dark rock 4 is overkill imo, een scythe fuma II presteert beter en kost 50 euro. Meer dan een 120mm tower koeler heb je niet echt nodig, iets zoals deze: https://www.megekko.nl/product/1994/...ocessor-Koeler

Met een overklokte 3600 en 5700xt zal het verbruik tegen de 500 watt liggen, 550 is genoeg maar efficiëntie zal beter zijn met een 650w voeding.
    Dark rock vs Fuma: dan zou ik de meerprijs betalen omdat ik de dark rock mooier vind.
    120 mm: Cooler Master Hyper 212 BE ook een optie om in het (volledig) zwart thema te blijven?
    Oké, qua voeding wacht ik Megekko even af, price drop zal wel komen zodra de 650W voorradig is.

iTrader
    2 (100%)
    Koelprestatie van de 212 zal hetzelfde zijn als die van een dark rock 4, al dan iets luider. https://www.kitguru.net/components/c...ck-in-black/5/

Die 3600 zal waarschijnlijk niet verder dan 4.2 willen, en is niet echt warm daarbij. De meerwaarde van koelers met meer oppervlake is verwaarloosbaar, tenzij je later een 8/12/16 core cpu wil gaan gebruiken.
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo

Saint's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Oké thanks, dan wacht ik nog even op de voeding en gfx kaart en bestellen maar!

Even bump voor een vraagje ivm 2 Nvme SSD op een MSI B450m Mortar.
    Met de komst van de Kingston A2000, dacht ik deze als boot schijf te gebruiken en de 660p als data schijf (sinds ik die al heb liggen).

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=311950.0
    Als ik het goed begrijp kan ik 2 M2 nvme ssd's op het bord zetten, maar gaat degene in M2_2 trager draaien en de 2de PCIE uitzetten?

Of ben ik beter van de intel 660p te verkopen als ik echt de Kingston wil en die in combinatie met een SATA SSD?
    Laatst gewijzigd door Davion; 4 september 2019 om 19:30

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saint Bekijk bericht
    Even bump voor een vraagje ivm 2 Nvme SSD op een MSI B450m Mortar.
    Met de komst van de Kingston A2000, dacht ik deze als boot schijf te gebruiken en de 660p als data schijf (sinds ik die al heb liggen).

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=311950.0
    Als ik het goed begrijp kan ik 2 M2 nvme ssd's op het bord zetten, maar gaat degene in M2_2 trager draaien en de 2de PCIE uitzetten?

Of ben ik beter van de intel 660p te verkopen als ik echt de Kingston wil en die in combinatie met een SATA SSD?

1 ssd zal door de cpu gestuurd worden, de andere door de chipset. PCie gen2 x4 is nog steeds veel sneller dan sata, het verschil voor de 660p is minimaal. Die kingston zal voor normaal gebruik niet sneller zijn dan de 660p, maar is wel betrouwbaarder. Nu een 660p krijg je 1 tb aan 100, veel goedkoper zal je het niet vinden, en het is nog steeds sneller dan sata.

Met 2 M.2 ssd's zal er een mini pci-e slot niet werken, maar mocht je een geluidskaard willen ga je beter voor een externe DAC imo.

Saint's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L242RU5 Bekijk bericht
    1 ssd zal door de cpu gestuurd worden, de andere door de chipset. PCie gen2 x4 is nog steeds veel sneller dan sata, het verschil voor de 660p is minimaal. Die kingston zal voor normaal gebruik niet sneller zijn dan de 660p, maar is wel betrouwbaarder. Nu een 660p krijg je 1 tb aan 100, veel goedkoper zal je het niet vinden, en het is nog steeds sneller dan sata.

Met 2 M.2 ssd's zal er een mini pci-e slot niet werken, maar mocht je een geluidskaard willen ga je beter voor een externe DAC imo.
    Zoals je zelf aanhaalt zou ik de Kingston kopen omdat de betrouwbaarheid hoger is. Maar als niet-zware-gebruiker zie ik mij de 660p (2TB) niet meteen kapot lezen/schrijven.
    Ik heb eergisteren de onderdelen besteld omdat sommige onderdelen terug op voorraad waren en/of terug dreigden te verdwijnen.
    Terwijl ik wacht kan ik wat broeden over de optionele Kingston SSD. Externe DAC misschien ooit . Thx voor de info!

Regels voor berichten