Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Yasutoko's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)

Speakers voor receiver

Ga in Oktober speakers aanschaffen voor aan m'n receiver te hangen ( Yamaha HTR-4065 )
    Nu, het is wel met het oog op uitbreiding naar de toekomst gericht, zou ik er nu een 2.0 systeem al van wensen te maken.
    Maar, welke speakers zou ik best kunnen aanschaffen?

Mn budget zou een 300 / 400 zijn.
    21/04/2008 papa geworden van een dochter om 15u01
    Look at my horse

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Teufel heeft deftige Hifi sets en speakers apart ook.

https://www.teufelaudio.be/stereo/ultima-20-p18329.html

Andere merken zijn: KEF, B&W, B&O, Boston Accoustics, Klipsch, Focal, Jamo, Bose, Wharfdale, etc. Zijn allemaal deftige merken, maar betaal je wel redelijk wat meer voor.

Heb al bijna een jaar een Teufel 5.1 set incl. receiver en ben er heel content van. Kwaliteit is echt helder en de bass van de sub is echt diep.

Voor die €400 kan je ineens een deftige 5.1 set kopen, heb net dezelfde set, maar ik heb de set met receiver erbij.
    https://www.teufelaudio.be/home-cine...et-p16912.html

Je kan 8 weken proefluisteren, niet goed? Stuur je het gewoon terug. Heb ze tot hiertoe nog altijd in bezit omdat ik er zo content van ben. Speakers zijn compact wat voor mij wel een vereiste was. Die speakers zelf hebben 2x 80mm speakers en 1x 19mm tweeter per speaker. Dus hoge tonen zijn ook effectief waarneembaar. De bass van de sub is serieus diep, had die eens te hoog gezet en daverde bijna uit de zetel . Maar dat i.c.m. een deftige TV waan je je echt wel in de cinema, zonder de luidruchtige kinderen en overdreven prijzen voor eten .
    Laatst gewijzigd door Ascari; 18 augustus 2019 om 06:02
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yasutoko Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ga in Oktober speakers aanschaffen voor aan m'n receiver te hangen ( Yamaha HTR-4065 )
    Nu, het is wel met het oog op uitbreiding naar de toekomst gericht, zou ik er nu een 2.0 systeem al van wensen te maken.
    Maar, welke speakers zou ik best kunnen aanschaffen?

Mn budget zou een 300 / 400 zijn.
    Het belangerijkste bij een luidspreker is natuurlijk het geluid, het uiterlijk komt pas op de tweede plaats. Je kan voor dat geld inderdaad een volledige set kopen, maar daar lever je dan natuurlijk in op kwaliteit.

De merken die Ascari aanraadt zijn wel goede, maar blijf bij Bose weg.

Stel die vraag anders eens op: https://home-theater.be/forums/home-...koopadvies.29/ , daar zullen ze alvast een beter advies kunnen geven

iTrader
    3 (100%)
    Mission Lx/QX zijn onklopbaar in hun prijs range, verslaan merken die 30% duurder zijn, de mensen die ik ze aangeraden heb verkozen uiteindelijk allemaal de Missions boven oa de Q acoustics, Monitor audio, Kef, Dali, B&W zegt genoeg denk ik.

Ze staan als merk er gewoon weer terug, enige is je moet ze in Duitsland kopen bij https://www.audiolust.de/search?sSearch=mission&p=1&o=3, Nl/Be prijzen zijn 50% duurder, was voor mij een 45tal min rijden valt dus best mee.

Kom zelf van een Q acoustics 3xxx 7.1 set , ben meer dan blij met de stap naar een Mission Lx set, klinkt zoveel meer open met meer detail en betere bass

iTrader
    11 (100%)
    Hangt er wat vanaf wat je wil van die set denk ik. Is het voornamelijk voor muziek luisteren? Eerder film? Games? Afhankelijk daarvan kan het zijn dat je naar andere specificaties zoekt...

Voor muziekliefhebbers is het credo: koop eerst de beste speakers die je je kan veroorloven, en pak daarna eventueel andere componenten daarvoor in de ketting aan: je amp, dac en source (bij jou 1 receiver).
    Voor reproductie van muziek ga je meestal voor resolutie (detail) en soundstage (hoe ruimtelijk de klank voelt, bijvoorbeeld of je instrumenten op verschillende plekken in de kamer hoort spelen).

Voor film en games is soundstage en impact, en daarmee doorgaans wat meer focus op de bass en wat warmere sound mogelijk plezieriger en resolutie wat minder belangrijk. Ik ga er vanuit dat je geen monitors zoekt (die hebben een "plat" geluidsprofiel, wat niet echt spannend klinkt, maar wel helpt om je muziek correct te masteren zodat die elders ook goed klinkt). Die begrippen lees je heel de tijd als je reviews van specifieke modellen opzoekt, misschien helpt dat om een idee te vormen over wat jij precies zoekt... Er is zo veel op de markt...

Ik heb zelf Audioengine speakers die binnen je budget passen, maar wel de actieve variant (A5+). Prima speakers in die budgetrange, maar misschien wat aan de warme kant. Ik geloof dat de passieve HDP6 in je budget past voor een 340€*euro. Audioengine heeft doorgaans geen top resolutie, heeft prima soundstage voor near-field (op een desk en dus dicht bij je oren, niet op staander in een ruimte, daarvoor zijn ze minder geschikt) en een behoorlijk krachtige, eerder warme sound. Ik weet niet of ik zelf HD6P's zou kopen moest ik voor passieve speakers gaan (ik overweeg een nieuw paar actieve speakers). Je kan op sites zoals https://www.themasterswitch.com wel wat interessante reviews lezen, de merken die hierboven al zijn aangegeven zijn prima kandidaten. Veel plezier met de zoektocht...
    Fractal Design R6 Blackout - i7 7700K @4.8gHz - ASUS Prime Z270-A - 16GB Corsair LPX 2666Mhz - 2x MSI GTX1080Ti GamingX in SLI - Samsung 960Evo 500GB NVME - Samsung 750Evo 500GB - Corsair HX1000i - Custom loop (Aquaero 6LT controller, HWlabs radiators, EK blocks & fittings, Noctua fans) - Audioquest Nightowl Carbon - Audioquest Dragonfly Red - Audioengine D1 - Audioengine A5+ - Shure MV5 - Roon

iTrader
    3 (100%)
    Key is speakers kopen die zowel goed zijn mannetje weten te staan voor muziek en film, ze zijn er zeker, als u speakers goed voor muziek klinken en slecht voor film of omgekeerd heb je slechte/de verkeerde speakers...
    Laatst gewijzigd door Funky22; 18 augustus 2019 om 12:22

iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Key is speakers kopen die zowel goed zijn mannetje weten te staan voor muziek en film, ze zijn er zeker, als u speakers goed voor muziek klinken en slecht voor film of omgekeerd heb je slechte/de verkeerde speakers...
    Niet helemaal mee eens, vanaf een bepaald kwalitatief niveau speelt de "kleur" van het klankbeeld dat de speaker weergeeft meer mee in de beoordeling en en zal je altijd concessies doen in een bepaald domein. Zo zal een "Bose curve" (artificiële bass- en trebleboost) leuk zijn voor films, games en voor de niet-al te kritische muziekluisteraar, maar heel erg snel onnatuurlijk aanvoelen als je nuace en detail opzoekt in goed opgenomen, goed gemasterde en goed weergegeven muziek (degelijk bronbestand, goede transport, degelijke dac en degelijke versterker). In zulke situaties kunnen films en games misschien wat minder krachtig overkomen, net omdat die artificiële versterking er niet meer op zit...

Dat gezegd zijnde dat in deze context direct nuanceren: voor het budget van de OP moet je daarmee niet heel erg inzitten... Ik vind wat "kleur" (geen vlakke curve) best prettig. Ik heb zelf een BOSE soundlink mini en dat ding is zalig, maar buiten, op een feestje of zo en niet om naar High Res audio mee te luisteren... Daarvoor heb ik dan liever iets preciezer...
    Fractal Design R6 Blackout - i7 7700K @4.8gHz - ASUS Prime Z270-A - 16GB Corsair LPX 2666Mhz - 2x MSI GTX1080Ti GamingX in SLI - Samsung 960Evo 500GB NVME - Samsung 750Evo 500GB - Corsair HX1000i - Custom loop (Aquaero 6LT controller, HWlabs radiators, EK blocks & fittings, Noctua fans) - Audioquest Nightowl Carbon - Audioquest Dragonfly Red - Audioengine D1 - Audioengine A5+ - Shure MV5 - Roon

iTrader
    3 (100%)
    Als je al ove Bose begint dan stopt het al voor me, ik spreek over kwaliteit niet over brol

Een goede speaker kan zowel met muziek als met film overweg punt.

iTrader
    11 (100%)
    Als je al ove Bose begint dan stopt het al voor me, ik spreek over kwaliteit niet over brol

Een goede speaker kan zowel met muziek als met film overweg punt.
    Bose is heus geen brol. Bouwkwaliteit is top. Hun Bluetooth speakers zitten in het hogere segment, hun noise cancelling headphones zijn nog maar heel recent iets overklast door Sony maar zijn nog altijd wereldklasse, maar inderdaad: ze hebben een uitgesproken gekleurd geluid dat je top kan vinden, of net niet... Voor film en games kan ik me inbeelden dat ze voor veel mensen veel beter klinken dan high-end audio gear. Of je daar van houdt is meer een kwestie van smaak dan een objectief criterium. Ik zou ze nooit als speakers aan mijn computer, in mijn living of home cinema (moest ik dat hebben) overwegen, maar "brol" is het zeker niet...

Speakers worden wel degelijk met een doel gemaakt en dat is anders voor productie, voor kritisch recreatief luisteren, als als voor film & game (in volgorde van "kleur" die daarin wordt toegepast). Dure monitors klinken echt niet beter dan goedkopere warmere speakers als je niet van klinische sound houdt tijdens een film...

Voorbeeld: Als je 3000€ - 14.000€ aan Harbeth's uitgeeft om ze in een Home Theater te zetten veronderstel ik dat je nog steeds op je honger gaat blijven zitten omdat er niet genoeg bass uitkomt om explosies te ondersteunen, in de dialogen ga je echter nuances horen die je anders nooit zou horen. Zet die zelfde speakers met kennis van zaken opgesteld in een listening room om met goede elektronica van muziek te genieten en je zal er waarschijnlijk helemaal tevreden van zijn, maar voor een productiestudio zijn ze mogelijk nog te gekleurd om bruikbaar te zijn...

Opnieuw, in de range 300/400 euro zal het verschil niet zo groot zijn, maar ik blijf bij mijn punt dat je moet kiezen in functie van je doelstelling met de speakers en dat je minderwaardige return voor je geld kan verwachten als je dat niet doet.

iTrader
    3 (100%)
    Als je Boss goed vind moet je toch eens dringend naar een high end zaak gaan....

iTrader
    11 (100%)
    Als je Boss goed vind moet je toch eens dringend naar een high end zaak gaan....
    Voor een portable Bluetooth speakertje dat je onderweg gebruikt? Top!
    Voor op een vliegtuig een NC headphone? Ik zou liever een Sony hebben die iets minder goede NC heeft, maar beter dynamisch bereik. Dat hij minder comfortabel is dan de QuietComfort, zou voor mij geen probleem zijn, voor anderen misschien wel. Ik gebruik thuis wel mijn Nightowl.

Ik kom regelmatig in een high end zaak en heb al systemen van 10.000en euro's mogen beluisteren. Zoals ik hier post overweeg IK niet om BOSE speakers te kopen, omdat ik zelf wat meer resolutie verkies, waar BOSE niet top in is. Vraag aan 10 van mijn collega's of buren of familieleden wat zij prefereren en ik veronderstel dat er veel een BOSE sound verkiezen boven iets van KEF of Harbeth of B&W. Is dat verkeerd? nee... Is BOSE high end? Ook niet. Is BOSE dan slecht? Neen, gewoon afgestemd (ik zou zeggen vakkundig afgestemd) op een ander segment van de markt dat liever warme, treble en bass-heavy sound heeft. En daar verdienen zij goed hun brood mee. Misschien is het ook wel iets voor de starter van dit topic, misschien niet...

iTrader
    3 (100%)
    Als ik dat aan 10 van men buren vraag die zeggen ook Bose, dan komen ze hier eens een uurtje luisteren en snappen ze wat ik bedoel met Bose is Brol, Bose is leuk 15 min en dan is het afgezaagd qua sound.
    Ik spreek hier nu over home cinema en muziek systemen niet over headsets of een portable speaker.

Voor mij is het simpel een speaker moet in de eerste plaats zijn mannetje kunnen staan voor Muziek, kan die dat dan is die ook geschikt voor film.

iTrader
    132 (100%)
    Op zich is Bose niet slecht. Zou het, ihmo, voor die prijs nooit kopen. Zal dan wel een KEF, Klipsch, Focal of Jamo kopen.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    3 (100%)
    Beluister die Missions ooit maar eens Ascari.

iTrader
    132 (100%)
    Beluister die Missions ooit maar eens Ascari.
    Zou niet weten waar ik die ooit ga moeten beluisteren, heb die nog nooit tegen gekomen.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten