Discussie: TV 55inch

Cokeske's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)

TV 55inch

Hey,

In mijn zoektocht naar een nieuwe TV zie ik door de bomen het bos niet meer.
    Aanvankelijk van plan om te gaan voor een OLED van LG of Philips. Onze woonkamer is echter vrij licht, groot raam rechts van de TV en groot raam rechtover de TV, achter de salon dus. Blijkbaar is dit niet zo'n ideale combinatie voor OLED, dus hierdoor het idee wat laten varen.

Maar wat nu? QLED of een Philips met ambilight? Smarttv of gewone tv met Chromecast? Hopelijk kunnen jullie wat helpen want ben niet echt een expert hierin.

Vereisten:
    -55inch
    -hoofdzakelijk om gewoon tv te kijken, occasioneel eens een film
    -geen gamer en met 2 jonge dochters in huis denk ik dat er eerder een wii komt dan een ps4 of xbox
    -wifi en bluetooth
    -degelijk geluid (komt nog surround achteraf, maar voor voorlopig...)
    -mooi design

budget: max 1200 €, minder mag uiteraard altijd

Thx
    So let there be house...

--- ( 0 |< £ $ |< £ ---

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Op zich heb je geen last van overdreven lichtinval op een OLED.
    Brightness kan je altijd hoger zetten.

Onze 65" OLED van LG sta tegenover 4 grote ramen. 2 ervan zijn dicht met rolluik de andere 2 zijn gewoon open en overdag sta de TV ook het merendeel op en heb tot hier toe nog geen last ondervonden. Dus tenzij je effectief de volle zon op je TV hebt staan ga je er weinig last van hebben. Je kan altijd blinderingen ophangen die het licht tegenhouden.

QLED is eventueel een goed alternatief, maar vind OLED nog altijd superieur.

Deze is een heel deftige OLED:
    https://www.tvreus.nl/ultra-hd-tv/lg...-garantie.html

Het merendeel van het forum heeft die of de 65" ervan.

Als je toch een QLED wil kan je de Samsung Q8FN zeker overwegen:
    https://www.tvreus.nl/ultra-hd-tv/sa...-garantie.html

Beide leveren dezelfde prestaties, enkel heeft QLED een LCD paneel met Quantum Dot filter ervoor.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

The Ripper's schermafbeelding
    iTrader
    33 (97%)
    Sinds kort ook een OLED tegen de muur hangen, de C7 van LG. Veel over de verschillende technieken gelezen, en specifiek over de C7. Ik was ook huiverig voor de lichtreflectie op OLED maar de helderheid en de kleuren hebben mij toch overtuigd om voor OLED te gaan en niet QLED.
    Kijk je veel overdag tv en wil je zo weinig mogelijk reflectie? Neem gene OLED.

PS: toch OLED? Probeer de LG C7 nog ergens op de kop te tikken en niet de C8. Is een stuk duurder en weinig tot geen verschil met de C7.
    Laatst gewijzigd door Davion; 3 augustus 2019 om 18:20

Cokeske's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Bedankt voor jullie ervaringen !

Raam rechts van de tv hebben we enkel 's morgens / 's middags de zon en raam rechtover tv heeft screen.
    Zal dan toch mijn eerste gedacht volgen en gaan voor de 55c8pla die ik al even op het oog had.
    So let there be house...

--- ( 0 |< £ $ |< £ ---

komkommerman's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    best ook eens kijken op https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1832627 voor de beste prijs

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    ik heb ook een oled van LG hangen en niets last van het licht. desnoods zorg je voor betere raamsverduistering hé. een qled is rommel invergelijking met OLED. wie wilt er nu grijs zwart

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    OLED is qua beeldkwaliteit en zwartwaarden inderdaad superieur tov QLED. Maar om QLED daarom rommel te noemen is ook wat ver door de bocht, uiteindelijk is OLED ook niet bepaald perfect te noemen.

Het is echt wachten op micro LED tv's, alle voordelen van zowel QLED als OLED (bruikbaar in verlichte ruimtes, perfecte zwartwaarden, nog hogere helderheid) maar zonder alle nadelen van QLED en OLED.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    OLED is qua beeldkwaliteit en zwartwaarden inderdaad superieur tov QLED. Maar om QLED daarom rommel te noemen is ook wat ver door de bocht, uiteindelijk is OLED ook niet bepaald perfect te noemen.

Het is echt wachten op micro LED tv's, alle voordelen van zowel QLED als OLED (bruikbaar in verlichte ruimtes, perfecte zwartwaarden, nog hogere helderheid) maar zonder alle nadelen van QLED en OLED.
    ja kom. qleds worden aan bijna dezelfde prijs gekocht en waren al 3-5 jaar voorbijgestreefd door OLED toen ze pas net op de markt kwamen. QLed is niet meer dan een marketing term voor een standaard IPS paneel met heel hoge brightness... brol is veel gezegd maar als je in de zelfde prijscategorie een OLED kan kopen heb je echt geen enkele reden om een QLED te kopen.

een bevriend koppel is onlangs bij ons op een filmavondje komen kijken naar onze LG b6V van uit 2016... zij hebben een samsung QLED van rond de 2500 € uit 2019 en ze zijn beiden met enorm veel buyers remorse naar huis gegaan. ik vind het enorm spijtig voor hun.

maarja, das hetzelfde soort mensen dat ik keer op keer afgeraden heb om een sonos te kopen als main geluids installatie en achteraf zijn ze ook droevig als ze eens naar een echte surround set komen luisteren van monitor audio.

daar zitten ze dan met hun 5.1 set van 1500-2000€ en het kan nog geen HD geluid afspelen.
    Laatst gewijzigd door zaj; 6 augustus 2019 om 12:25

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Met dat budget zou ik ook voor een 55" LG OLED gaan. De C8 moet wel te krijgen zijn voor die prijs in een promo.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

FlameDB's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    ja kom. qleds worden aan bijna dezelfde prijs gekocht en waren al 3-5 jaar voorbijgestreefd door OLED toen ze pas net op de markt kwamen. QLed is niet meer dan een marketing term voor een standaard IPS paneel met heel hoge brightness... brol is veel gezegd maar als je in de zelfde prijscategorie een OLED kan kopen heb je echt geen enkele reden om een QLED te kopen.

een bevriend koppel is onlangs bij ons op een filmavondje komen kijken naar onze LG b6V van uit 2016... zij hebben een samsung QLED van rond de 2500 € uit 2019 en ze zijn beiden met enorm veel buyers remorse naar huis gegaan. ik vind het enorm spijtig voor hun.

maarja, das hetzelfde soort mensen dat ik keer op keer afgeraden heb om een sonos te kopen als main geluids installatie en achteraf zijn ze ook droevig als ze eens naar een echte surround set komen luisteren van monitor audio.

daar zitten ze dan met hun 5.1 set van 1500-2000€ en het kan nog geen HD geluid afspelen.
    QLED's zijn VA panelen en geen IPS.

OLED is inderdaad superieur, indien je een zonder tinting of overdreven vertical banding te pakken krijgt. De nieuwe QLED Q90R komt aardig in de buurt van OLED, dus om het brol te noemen is misschien wat overdreven. Lijkt mij eerder dat die vrienden veel te veel geld hebben betaald voor een 2018 QLED model, Q6 of Q7, die inderdaad geen FALD hebben maar edge lit. Die zijn idd wel een pak minder.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

demon326's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlameDB Bekijk bericht
    OLED is inderdaad superieur, indien je een zonder tinting of overdreven vertical banding te pakken krijgt.
    méh, dat heb je bij elk tv hoor, ongeacht de backlight techniek.... Altijd leuk, die paneel lotterij

Regels voor berichten