Rayko's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)

Nieuwe Ryzen gaming PC

Ik sta op het punt om een volledig nieuwe gaming PC aan te kopen. De CPU zal in principe een 3600X of 3700X worden. Ik twijfel nog omdat ik wat "safe" wil zijn voor de komende jaren en dus voldoende marge wil inbouwen.
    Als GPU had ik een RX5700XT in gedachten, maar in nogal wat reviews lees ik problemen over het vrij warm worden van de kaart. Ook het ontbreken van ray-tracing is misschien niet onbelangrijk... Toch maar op veilig spelen en voor een RTX kaart gaan?

Het moederbord ben ik ook nog niet aan uit. Eigenlijk was ik van plan om een systeem te kopen bij dragoncomputers maar zij werken vreemd genoeg alleen met het Gigabyte GA-AX370-Gaming moederbord, wat na wat opzoekingswerk blijkbaar geen zo'n goed moederbord is...

Alle advies is welkom!

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    IMO is raytracing op de huidige GTX kaarten ook noch vis noch vlees, imo dropt de performance te hard om raytracing als een valid feature te zien op de huidige gen kaarten, next gen Nvidia kaarten who knows, maar nu ? nah.

En AMD heeft gezegd dat custom cooled 5700 kaarten vanaf half Augustus eraan komen, dus je hitte probleem is dan ook opgelost met een deftige MSI of Asus cooler erop.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Raytracing is dikke zever. Prestaties zakken serieus de laagte in voor die paar betere details. Heb die daarom niet meer gebruikt op mijn 2080. Je zou ook een RX5700XT kunnen kopen en nadien een aftermarket koeler, zoals een Alphacool AIO of Arctic Accelero of uiteindelijk overschakelen naar een custom loop .

Zolang je bij gaming blijft is die 3600(X) zeker ruim voldoende. De 3700X is die meerprijs niet waard voor de alledaagse gamer.

Dragoncomputers zou ik van wegblijven, die gebruiken vrij goedkope componenten voor een premium prijs.

Als je mij een maximum budget geeft met alles dat je nodig hebt, zal ik wel een samenstelling maken en die eventueel voor je bouwen moest je dat zelf niet kunnen/willen doen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Arakesh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er komt nu heel veel uit op korte tijd en dat maakt beslissingen maken een pak moeilijker.
    Zeker met producten die in de kinderschoenen staan.
    Zelf heb ik ook nog veel vragen mijn eigen build die ik later op het jaar zou Willen maken.
    Maar het kan zijn dat ik voorlopig mijn GTX 960 moet transplanteren om te besparen en toch te upgraden naar een nieuw systeem.

Als je systeem dient als primaire pc dagelijks gebruik, en gaming.
    Maar je doet ook af en toe aan foto en video bewerking met studio ultimate.
    Momenteel zit ik met een 3570k. 16 gig ddr 3 ram.

Graag zou ik willen uppen naar
    Een systeem met m.2 nvme pci-e drive snelheid.
    Maar liefst zonder verlies van SATA poorten.
    Fractal design define USB c case Blackout met tg of de Mastercase 5 of 500 maker versies zodat ik de optie behoud voor interne odd.
    Want ik wil voorlopig mijn SSD en HDD's behouden.
    Wel na een format c!
    Corsair ML 140 case fans voor airflow.
    Want mijn bureau waar de pc staat is op hetzelfde niveau als de slaapkamers.
    Heb je baat bij een triple koeler voor de gpu?
    Ik ben geneigd van wel door logica.

Met die dingen in het achterhoofd
    Kom ik op x570 mobo uit.
    1 odd, 2 HDD 1 SSD.
    En twijfel ik tussen de 7 en 9 reeks cpu's.

Maar mijn kennis moet ook nog gecheckt worden.
    De meeste ATX mobo ondersteunen 1 of 2 m.2 nvme drives?
    Zonder verlies van SATA poorten.
    In de toekomst wil ik mijn HDD's uitrangeren en vervangen door SSD varianten.
    Een andere vraag is.
    Als je pci-e expansion kaart gebruikt, bottle neck je dan ook je gpu?
    Er is zoveel info ivm ryzen.
    3,2 GHz 3,4 GHz 3,6 ghz ram geheugen.
    Met cl 16 of lager. Als ideaal.
    Zelf ben ik nog wat aan het puzzelen om het best mogelijke systeem samen te stellen voor mijn eerste build.
    Nu dat de onderdelen hun reviews uit zijn.
    Ik neig naar rog strix gaming f of de taichi van ASRock.
    MSI heeft ook goede mobos.
    Een andere vraag is...
    Hoe snel heb je max nodig van een nvme drive?
    Om games sneller te laten lopen maar ook om films om te zetten naar gekozen export files.
    Want ik zou dat liever vlotter zien lopen ipv een eeuwigheid mijn pc niet te kunnen gebruiken, omwille van 4c 4thread cpu. Ivy bridge generatie.
    Binnenkort grondig de tijd nemen op basis van de beantwoorde vragen om voor mezelf betere keuzes te maken.
    Ik heb enorm veel bijgeleerd, wat een prestatie op zich is maar alles weet ik nog niet
    New rig : status pending: Case: Fractal design define R6 Ubs-C TG Gunmetal,
    Current rig: i5 3570k , 16 GB Kingston hyper fury x DDR3 1333Mhz, Asus P8Z77-V LX (LGA1155) moederbord
    gigabyte windforce GeForce GTX 960, 500GB Samsung 850 Evo, 2x WD Black 1TB. Case: corsair carbide 300 R.
    Antec 650W bronze PSU.

Regels voor berichten