Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Discussie: Nieuwe game pc

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tussen al de onzin door upgraden van een 2600x zinvol?

orac's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dan kan je beter voor dat klein beetje prijsverschil een Intel 660p 1TB NVMe M.2 kiezen.

HDD is zeker geen slechte optie. Veel veiliger voor data, muziek, films, videos e.d. t.o.v. een SSD SATA of NVMe.

Voor alle bovenstaande opties heb je geen SSD nodig. Muziek gaat niet sneller spelen omdat je dat op een SSD zet.

Het gaat over een budget build, dus zo veel mogelijk deftige componenten erin proppen om binnen budget te blijven.
    Ik wil geen nieuwe oorlog opstarten. Het verwondert mij wel dat je anno 2019 voor een (game-) PC nog een mechanische harde schijf zou aanraden.
    De muziek gaat niet sneller spelen, maar de latency bij (random) benaderingen van een SSD is natuurlijk wel veel minder dan bij een mechanische harde schijf.
    Enkel voor een multi-TB NAS met verschillende schijven in een RAID-configuratie met duplicatie van de data over meerdere schijven zou ik door de prijs & hogere capaciteit nog voor mechanische schijven kiezen.
    Wat doet U denken dat mechanische schijven "veel veiliger" zijn dan SSD's? De beperkte program/erase” (P/E) cycles per geheugencel van NAND-flash die de write-endurance bepalen ?
    Dit statement zal op zijn minst toch sterk afhankelijk zijn van uw definitie van "veiliger".

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het "veilger" zal waarschijnlijk slaan op dat SSD's een gelimiteerd aantal writes heeft, op een bepaald moment gaan die cellen op zijn en ga je slechte blocken krijgen. Nu, als gewone gebruiker ga je daar volgens mij nooit last van hebben. Ik heb hier SSD's liggen van 10 jaar oud die nog 100% in orde zijn. Een harde schijf kan theoretisch gezien ongelimiteerd overschreven worden

Het enige grote voordeel dat een mechanische schijf heeft in mijn ogen is dat je nog altijd veel meer opslag kan krijgen voor een lagere prijs. Nu, ik heb naast m'n 500 GB NVMe toch nog gekozen voor een 1 TB SSD als opslag van games en andere grote files in m'n desktop.

Veel hangt dus af van de gebruiker zelf, ik zou persoonlijk voor een computer nooit nog voor een mechanische schijf kiezen. Maar ik sla al m'n media files (buiten muziek) wel op op een NAS.
    Hell must be empty, all the devils are here.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orac Bekijk bericht
    Ik wil geen nieuwe oorlog opstarten. Het verwondert mij wel dat je anno 2019 voor een (game-) PC nog een mechanische harde schijf zou aanraden.
    De muziek gaat niet sneller spelen, maar de latency bij (random) benaderingen van een SSD is natuurlijk wel veel minder dan bij een mechanische harde schijf.
    Enkel voor een multi-TB NAS met verschillende schijven in een RAID-configuratie met duplicatie van de data over meerdere schijven zou ik door de prijs & hogere capaciteit nog voor mechanische schijven kiezen.
    Wat doet U denken dat mechanische schijven "veel veiliger" zijn dan SSD's? De beperkte program/erase” (P/E) cycles per geheugencel van NAND-flash die de write-endurance bepalen ?
    Dit statement zal op zijn minst toch sterk afhankelijk zijn van uw definitie van "veiliger".
    De HDD is puur voor muziek, documenten, films, afbeeldingen en andere spullen die geen baadt uit een snellere schijf kunnen halen.

Als een SSD crasht, is die volledig dood, je kan er niets meer afhalen. Als een HDD crasht kan je in de meeste gevallen wel nog wat data terughalen als dat belangrijk was.

En alles hangt af van wat de gebruiker zijn budget is en wat hij er mee wil doen. Voor een beperkt budget ga je geen 1TB SSD kiezen, want voor dat geld kan je een 3 of 4TB HDD kiezen waar hij veel meer mee is dan een SSD die 1000Mbps kan halen. Voor het geld dat de TS bespaard door bvb een 1 of 2TB HDD te kiezen, kan hij al een betere GPU kiezen. Lijkt mij dan de betere keuze.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sowieso zou je van alles een back-up moeten hebben. Bij een grote muziekcollectie moet je niet seconden wachten bij het afspelen van iets uit een andere folder wanneer je een ssd gebruikt, en de pc maakt erbij geen geluid. Een 240gb ssd kost maar 30 euro, dat is het geld zeker waard imo
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

orac's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Tussen al de onzin door upgraden van een 2600x zinvol?
    Volgens Tech Deals die nogal focust op "price/performance ratio" in ieder geval niet.
    Which Ryzen 5 Should You Buy? — 1600x / 2600x / 3600x — 30 Benchmarks & Value Comparison
    Zoals hij zegt is dit "worst case scenario" doordat een dure RTX 2080 TI in de meeste games bij 1080p geen beperkende factor is, terwijl dat met meer courante 200-500 EUR grafische kaarten wel het geval kan zijn.
    En zelfs in worst case is een 3600x nog geen 20% sneller dan een 2600x en zijn beide meer dan voldoende voor de huidige games in 1080p.

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe ver sta je met je pc? Is het gelukt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CHTboy Bekijk bericht
    Hoe ver sta je met je pc? Is het gelukt?
    Zal nog een beetje wachten. Kan nu nog redelijk alles spelen op men pc enige, dat ik weet van men pc is dat het een i5 intel proccesoris en men grafische kaart gtx 980. Zal vanavond eens kijken voor meer specs te posten pc is inmidels 4 a 5 jaar oud.

Ok, mss kan je van daaruit een kleine upgrade doen.
    Laatst gewijzigd door Davion; 2 augustus 2019 om 15:07

Soler's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exentro Bekijk bericht
    Wat Ascari zegt, het beste is dat je altijd zelf je onderdelen kiest en vervolgens zelf je game PC bouwt. Bij webshops als Alternate kun je tegen een kleine vergoeding ook je zelf samengestelde PC laten bouwen. Ik ken geen mensen die hier een slechte ervaring mee hebben.

Overigens kan je tegenwoordig een heleboel websites vinden met lijstjes van onderdelen. Denk maar aan Tweakers en Hardware.info. Ikzelf heb ook een blog waar je enkele samengestelde game PC's kunt vinden. Misschien ook eens het bekijken waard?
    Heb je budget build gevolgd maar is er geen luchtkoeling nodig ? En een goede aanrader voor een scherm ? Budget 100-150max.
    V!B

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soler Bekijk bericht
    Heb je budget build gevolgd maar is er geen luchtkoeling nodig ? En een goede aanrader voor een scherm ? Budget 100-150max.
    Luchtkoeler zit inbegrepen in de doos van de CPU. Die is voor een klein budget zeker deftig genoeg.

Deze is een deftig model met IPS scherm:
    https://www.megekko.nl/product/2077/...ot-IPS-monitor
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Soler's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Luchtkoeler zit inbegrepen in de doos van de CPU. Die is voor een klein budget zeker deftig genoeg.

Deze is een deftig model met IPS scherm:
    https://www.megekko.nl/product/2077/...ot-IPS-monitor
    Bedankt !
    V!B

Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Regels voor berichten