Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Discussie: Nieuwe game pc

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satkan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    B450 borden gebruiken, B550 komt waarschijnlijk pas eind dit jaar, begin volgend jaar uit.
    AMD zei letterlijk dat je best nog even naar de B450 / X470 borden blijft kijken als je geen pcie4 ssds gaat gebruiken.

Een intel p660, crucial p1 aanraden doet mij vermoeden dat je enkel naar de spec sheets kijkt, da's echt geen goede SSD, die snelheden duiken van het minste onder de gemiddelde sata ssd in praktijk.

@OP
    Met jouw cpu (zelfde als ik nu heb gekocht) neem je best een B450 moederbord.
    Wat Ascari hier voorstelt is een frankenstein pc. Je neemt best SniperX ram van G.skill, dat is gemaakt om beter met ryzen overweg te kunnen.
    Een 240 gb ssd is gewoon een pest, ga gewoon voor een 500 gig SSD, is nvme te duur, neem dan een sata schijfje.
    Voor een PSU, ga toch minstens naar het dubbele van wat je zoekt te verbruiken,... dus best een 600-700 watt 80+bronze of hoger.

Onderstaande build is iets minder gewoon componenten op een berg gesmeten, en zou een vrij goed systeem moeten zijn.
    (Betere psu, 2TB hdd ipv 1TB, 500gb ssd ipv 240gb, betere winkel qua klantenservice en goedkoper.)
    https://ibb.co/FgHpY1v

Je kan eventueel nog wat doorsparen en er een AIO koeler voor de cpu bijsteken voor betere prestaties, maar dat kan later ook.

Een voorbeeld van een pc die meer futureproofed is, met componenten die hogere kwaliteit ipv budget zijn post ik ook hieronder even, da's mijn nieuwe build. Daar komt dan nog de RTX 2070 super FE in, die is onderweg. Met btw is dat ongeveer 860 euro voor alles buiten de gpu.

https://ibb.co/TR9mxPR
    Bij die laatste pc moet er nog een grafishe kaart bij en een hardeschijf als ik het me goed voor heb ?

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    B450 borden gebruiken, B550 komt waarschijnlijk pas eind dit jaar, begin volgend jaar uit.
    AMD zei letterlijk dat je best nog even naar de B450 / X470 borden blijft kijken als je geen pcie4 ssds gaat gebruiken.

Een intel p660, crucial p1 aanraden doet mij vermoeden dat je enkel naar de spec sheets kijkt, da's echt geen goede SSD, die snelheden duiken van het minste onder de gemiddelde sata ssd in praktijk.

@OP
    Met jouw cpu (zelfde als ik nu heb gekocht) neem je best een B450 moederbord.
    Wat Ascari hier voorstelt is een frankenstein pc. Je neemt best SniperX ram van G.skill, dat is gemaakt om beter met ryzen overweg te kunnen.
    Een 240 gb ssd is gewoon een pest, ga gewoon voor een 500 gig SSD, is nvme te duur, neem dan een sata schijfje.
    Voor een PSU, ga toch minstens naar het dubbele van wat je zoekt te verbruiken,... dus best een 600-700 watt 80+bronze of hoger.

Onderstaande build is iets minder gewoon componenten op een berg gesmeten, en zou een vrij goed systeem moeten zijn.
    (Betere psu, 2TB hdd ipv 1TB, 500gb ssd ipv 240gb, betere winkel qua klantenservice en goedkoper.)
    https://ibb.co/FgHpY1v

Je kan eventueel nog wat doorsparen en er een AIO koeler voor de cpu bijsteken voor betere prestaties, maar dat kan later ook.

Een voorbeeld van een pc die meer futureproofed is, met componenten die hogere kwaliteit ipv budget zijn post ik ook hieronder even, da's mijn nieuwe build. Daar komt dan nog de RTX 2070 super FE in, die is onderweg. Met btw is dat ongeveer 860 euro voor alles buiten de gpu.

https://ibb.co/TR9mxPR
    Frankenstein PC, laat me niet lachen. Hoeveel Ryzen PC's heb jij de afgelopen jaren gebouwd? Laat staan de leden hier de afgelopen jaren geholpen hebt?

G.Skill, Crucial, Kingston of Corsair maakt geen hol uit als het geen Samsung B-Die chips heeft en die Sniper X heeft geen Samsung B-Die dus die is even kwalitatief als de eerste de beste kale latten van Crucial.

Zen+ heeft al sinds de release geen problemen meer met welk RAM je gebruikt. Kan het weten, want heb al bijna elk merk gebruikt voor een Ryzen PC te bouwen en die werken allemaal perfect op 2933 of 3200, ondertussen wordt 3000 ook ondersteund. Allemaal met CPU's die variëren van de 1400, 1500x, 1600, 1600x, 1700x, 2600, 2600X, 2700, 2700X. Van basis systemen tot custom loop PC's. Dus de kennis en de know-how heb ik zeker wel onder de knie.

En die AIO voor een 3600 is echt niet nodig. Een Fuma doet het even goed en is de helft goedkoper.

Die Intel 660p is zeker geen slechte SSD, akkoord die heeft maar QLC, maar de gemiddelde gebruiker heeft geen 970 EVO Plus nodig en zal die 3000Mbps snelheid zelfs niet merken.

Zelfs met QLC chips duiken die snelheden niet onder de SATA snelheden. Heb jaren een Toshiba NVMe M.2 gehad en die snelheden bleven constant 1300Mbps met een kleine dip naar 1000Mbps als ik een film over wilde zetten.

Crucial P1 aan de andere kant is zeker een deftige SSD, heb al 3 jaar 2x MX300 750GB's in mijn PC zitten en die werken even goed als een Samsung EVO equivalent.
    Laat me raden jij geeft de maximumprijs uit gewoon omdat het Samsung is en de beste op de markt is. En 9 van de 10 ga je je games er ook nog op zetten om die 0.1 seconden sneller alles te kunnen laden?!

En in geval dat je het niet zou weten is die berg onderdelen dat jij een lijstje noemt is ook maar een berg van slechte keuzes. Dat Gigabyte bord is 1 van de slechtere van de B450 reeks, slechte BIOS inclusief, die voeding is ook niet om naar huis over te schrijven, en die kast is al helemaal geen gouden gans.

Airflow en kwaliteit laten wat steken vallen op dat gebied en de goedkope afwerking valt meteen op.

Maar dat had je kunnen weten, moest je die onderdelen effectief eens vastgepakt hebben en mee gebouwd hebben, of zelfs zien binnen komen bij de klantendienst van Alternate of Tones en noem maar op. Heb er al genoeg zien passeren. Dus weet wel wat deftig is en wat niet.

Die Seasonic PSU is pakken beter dan die System Power van be quiet!

Volgens mij vergis je je van thread want de TS heeft MAAR een budget van €800. Jouw op een berg gesmeten build gaat daar met €200 over voor geen reden en je eigen build gaat met €500 over het €800 budget van de TS. Dus een beetje realistisch blijven, niet iedereen heeft de mogelijkheid voor zo'n "hoog" budget te hebben.

Ge zijt precies zo'n verkoper van de MM, altijd maar iets aansmeren, dat zelfs nog geen deftige kwaliteit is, gewoon om meer commissie te verdienen. (Zonder commissie in dit geval )

En als je nu helemaal deftig kon lezen, had je er wel van kunnen afleiden dat alles wat ik heb gelinkt maar een voorbeeld was tot de effectieve nieuwe CPU's, mobo's en GPU's uit waren.

Jij hebt volledig het recht om jouw build hier voor te stellen maar dan moet je geen builds van anderen afbreken of legit commentaren afbreken gewoon omdat die niet dezelfde is zoals jij dat wil. Dan denk ik dat je in de verkeerde section zit.

Zou zeggen kijk gerust eens naar de talloze threads in deze section van Aankoopadvies van mensen die ik heb geholpen (en jij dus niet) en kom dan terug met iets zinnigs en niet afbrekend.

Met de mentaliteit van snel snel iets op een berg smijten en het zal wel goed zijn, kan je hier weinig doen. Mensen die hier posten hebben uitgebreide info nodig bij hun keuzes omdat ze verwachten dat hier de nodige hulp kunnen krijgen, dat voor hen gepast is.

Samen zullen we er wel geraken .
    Laatst gewijzigd door Ascari; 10 juli 2019 om 00:30
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    7 (100%)
    Komaan gasten ieder zijn mening, ik vraag gewoon dingen over een gaming pc omdat ik er niets van weet. En ben ook dankbaar voor jullie uitleg. Wil namelijk geen build pc kopen waar er goede stukken en mindere stukken inzitten. Ben toch aan het overwegen om budget op te trekken naar de 1000 euro. Is er een site waar ze je componenten al in een steken ? Nogmaals thanks voor al het advies.

Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Ge zijt precies zo'n verkoper van de MM, altijd maar iets aansmeren, dat zelfs nog geen deftige kwaliteit is, gewoon om meer commissie te verdienen. (Zonder commissie in dit geval )
    Helaas, ik ben maar een arme system engineer geweest met jaren ervaring, en daarna een ethisch hacker, dus van computers weet ik niet zo veel af, je hebt gelijk.

Dat de onderdelen die ik linkte van slechte kwaliteit zijn, geef ik je gelijk in, maar de OP wilt ook geen goede onderdelen, hij wilt goedkope onderdelen. No matter welk strikje je rond die drol doet, hij gaat sowieso met crap eindigen. Je moet ook akkoord gaan dat een voeding van 520 watt niet voldoende is, met die gpu en jouw voorgestelde moederbord zit je icm een ryzen 3600 toch nog altijd eerder aan 60-70% load.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopey_92 Bekijk bericht
    Bij die laatste pc moet er nog een grafishe kaart bij en een hardeschijf als ik het me goed voor heb ?
    Inderdaad, de gpu is niet via die winkel, en van harde schijven ben ik al bijna 10 jaar afgestapt. SSDs zijn niet zo duur (meer).
    Laatst gewijzigd door Satkan; 10 juli 2019 om 11:07
    Ryzen 5 3600 | RTX 2070 super FE | SnipX 32 GB 3000mhz

fille1976's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Als ik van jouw was spaarde ik effe door,als je voor 800e een game pc wil,daar ga je echt ni veel voor hebben.
    Wat ik hier in de thread lees is ok,maar da is volgend jaar wss dan outdated.
    Denk eraan spellen steeds meer vereisen van hardware,koop ne ryzen 5(3600x)-moederbord x570-5700xt,dan ga je langer plezier aan hebben dan nu iets te kopen om maar iets te hebben.
    Je doet ermee wat je wil,maar spaar in GODSNAAM door en koop u een deftig systeem ipv low end sysyteem,als je echt wil gamen,koop uw dan een ps4 pro of nen xbox one x.
    Kost den helft minder en je hebt dan ongeveer hetzelfde dan wat je nu wil kopen man.
    Laatst gewijzigd door fille1976; 10 juli 2019 om 12:44

iTrader
    54 (100%)
    Helaas, ik ben maar een arme system engineer geweest met jaren ervaring, en daarna een ethisch hacker, dus van computers weet ik niet zo veel af, je hebt gelijk.

Dat de onderdelen die ik linkte van slechte kwaliteit zijn, geef ik je gelijk in, maar de OP wilt ook geen goede onderdelen, hij wilt goedkope onderdelen. No matter welk strikje je rond die drol doet, hij gaat sowieso met crap eindigen. Je moet ook akkoord gaan dat een voeding van 520 watt niet voldoende is, met die gpu en jouw voorgestelde moederbord zit je icm een ryzen 3600 toch nog altijd eerder aan 60-70% load.

Inderdaad, de gpu is niet via die winkel, en van harde schijven ben ik al bijna 10 jaar afgestapt. SSDs zijn niet zo duur (meer).

Je hebt gelijk man,als de op maar 800e wil besteden,daar heb je in de verte verste een game pc voor.
    Hoeveel ik er op men werk hoor zeggen dat ze een laptop met i7 hebben gekocht maar dan ni veel kunnen spelen is gewoon ze de kennis niet hebben he.
    Een fatsoenlijk systeem kost wat,moet niet duizenden euro's kosten,maar toch geen 800e,daar heb je helaas ni veel voor.
    Pas op,de op kan er niets aan doen zijn kennis er niet is.
    Maar hoeveel mensen hoor je niet die game pc willen en dan met dergelijk bedrag afkomen,dat zijn er velen.

iTrader
    132 (100%)

Zo ver is al duidelijk . Ik bouw al meer dan 12 jaar systemen voor mensen. Met kennis van praktisch alle hardware dat bij PC komt bijzien. Dus qua kennis e.d. van wat wel deftig en niet deftig is, zal ik het wel weten.

Ik heb gvd al meer dan 50 PC's gebouwd, de afgelopen 2 jaar waaronder praktisch allemaal Ryzen (20 van die PC's waren voor forumleden met een klein budget).

Voor een 1080p systeem kom je perfect toe met €800. De prijzen zijn niet meer wat ze geweest zijn t.o.v. vroeger.

Een voeding van 520W gaat meer dan voldoende zijn voor normale niet OC'er. Die 3600 verbruikt ±100W, dan heb je nog 420W over voor de GPU en al de rest (SSD's verbruiken al geen reet, dus daar moet je ook niet op letten).

Een 2060 of 2070 verbruikt rond de de 150-200W dan zit je aan 300W max. Praktisch alle voedingen presteren beter op 60-70% load dan zit je aan de max efficiency en die PC zal alles perfect aankunnen.

Dus slechte onderdelen zijn dan een betere keuze omdat hij zo'n klein budget heeft dan deftige onderdelen die een beetje duurder zijn en kwalitatiever ook? Rare mening heb jij.

Iedereen die hier een PC komt vragen is in de veronderstelling dat ze beter waar voor hun geld kunnen krijgen aan een zo laag mogelijke prijs. En ja, je hebt goedkopere onderdelen die kwalitatief heel deftig zijn. Zoals die Seasonic 520W die btw ook in 620W komt, is beter dan de gemiddelde Gigabyte, Corsair en Cooler Master voeding.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fille1976 Bekijk bericht
    Als ik van jouw was spaarde ik effe door,als je voor 800e een game pc wil,daar ga je echt ni veel voor hebben.
    Wat ik hier in de thread lees is ok,maar da is volgend jaar wss dan outdated.
    Denk eraan spellen steeds meer vereisen van hardware,koop ne ryzen 5(3600x)-moederbord x570-5700xt,dan ga je langer plezier aan hebben dan nu iets te kopen om maar iets te hebben.
    Je doet ermee wat je wil,maar spaar in GODSNAAM door en koop u een deftig systeem ipv low end sysyteem,als je echt wil gamen,koop uw dan een ps4 pro of nen xbox one x.
    Kost den helft minder en je hebt dan ongeveer hetzelfde dan wat je nu wil kopen man.
    Denk dat jij ook eens al de threads hier moet doorlopen om te zien wat je effectief voor €800 kan krijgen voor 1080p te gamen. Meen ik echt, KIJK en LEES effectief die talloze posts en kom dan terug en claim nog eens dat een €800 systeem geen 1080p Ultra settings aankan met voldoende fps op overschot.

Een Ryzen 2600 met B450 bord en een 2060, 5700, 1660Ti of zelfs een 1660 kan je perfect een 1080p machine voor maken die elke game op hoge settings kan spelen, de ene al wat beter dan de andere, meer heb je echt niet nodig. Prijzen zijn serieus gezakt, dus kijk gerust eens bij megekko.nl naar de huidige prijzen en dan zal je zien dat je effectief een deftig systeem kan samenstellen.

De meeste mensen willen geen over the top game systeem. Zolang die maar CSGO, DOTA, Fortnite en andere esports games kan spelen zijn die content.

Je hebt gelijk man,als de op maar 800e wil besteden,daar heb je in de verte verste een game pc voor.
    Hoeveel ik er op men werk hoor zeggen dat ze een laptop met i7 hebben gekocht maar dan ni veel kunnen spelen is gewoon ze de kennis niet hebben he.
    Een fatsoenlijk systeem kost wat,moet niet duizenden euro's kosten,maar toch geen 800e,daar heb je helaas ni veel voor.
    Pas op,de op kan er niets aan doen zijn kennis er niet is.
    Maar hoeveel mensen hoor je niet die game pc willen en dan met dergelijk bedrag afkomen,dat zijn er velen.
    En als ze €800 hebben proberen de mensen die effectief een samenstelling sturen die mensen zo goed mogelijk te helpen.
    Omdat de OP's meestal geen €200 zomaar uit hun reet kunnen toveren.

Het enigste dat ik hier de afgelopen paar posts heb gezien is een berg van nutteloze onderdelen samengesmeten en 2 comments zonder voorstel, en ik die effectief wat voorstel dat deftig genoeg is voor de TS.

Dus als jij denkt dat €800 niet genoeg kan je best in het console gedeelte blijven .

Zou zeggen als je toch commentaar hebt zonder iets bij te brengen, post gerust je eigen samenstelling voor de TS en kan hij effectief wat vergelijken en er iets uit leren.

Mijne PC heeft mij €6000 gekost en ziet er toch net dat tikkeltje beter uit dan een knip-plak systeem van de meeste hier.

Iedereen geeft uit hoeveel hij kan en dan vind ik niet dat er leden dat moeten afkraken en zeggen dat hij beter een console kan kopen daar kan'k echt kwaad van worden.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 10 juli 2019 om 13:58
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    54 (100%)
    Tja,ik heb zelf een i9 9900k met 2080ti en de nodige ssd's nvme,idereen koopt watem wilt,maar ik geef aan hem mee dat hij beter iets doorspaart omdat ge voor die prijs beter af zijt mee ne ps4 pro of xbox one x,die spelen ook 1080p en sommige spellen 4k,alleen verschil in prijs van 3 a 400 euro.
    En da jij je kwaad maakt moet gij weten,ik zal er menne slaap ni voor laten,succes mee uw kwaad worden.

iTrader
    132 (100%)
    Tja,ik heb zelf een i9 9900k met 2080ti en de nodige ssd's nvme,idereen koopt watem wilt,maar ik geef aan hem mee dat hij beter iets doorspaart omdat ge voor die prijs beter af zijt mee ne ps4 pro of xbox one x,die spelen ook 1080p en sommige spellen 4k,alleen verschil in prijs van 3 a 400 euro.
    En da jij je kwaad maakt moet gij weten,ik zal er menne slaap ni voor laten,succes mee uw kwaad worden.
    En ik heb ne volledige custom loop.

Dus voor €800 kan je beter een console kopen? dan zit je hier in de verkeerde thread. Hier komen leden die een PC willen. PC en consoles zijn gewoonweg niet te vergelijken.

En dan moet je ook niet afkomen met samenstellingen boven de €1000 dat hij toch niet kan betalen (budget voor heeft).

iTrader
    54 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    En ik heb ne volledige custom loop.

Dus voor €800 kan je beter een console kopen? dan zit je hier in de verkeerde thread. Hier komen leden die een PC willen. PC en consoles zijn gewoonweg niet te vergelijken.

En dan moet je ook niet afkomen met samenstellingen boven de €1000 dat hij toch niet kan betalen (budget voor heeft).
    Chapeau,indrukwekkend .

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb de lokale moderator even op de hoogte gebracht. Als je geen advies KUNT geven, dan houd je hier toch maar beter afzijdig.

Net zoals Ascari, stel ik ook al 20 jaar pc's samen, met hernieuwde interesse sinds Ryzen. Ik kan Ascari zijn eerdere voorstel beamen.

AMD R5 3600
    +
    B450 (b550) mobo
    +
    3200- CL14 ram (of 3000 cl 15/14 naargelang budget)
    +
    Geforce 1660TI of 2060 RTX , naargelang je voorkeur

+/- 500 watt voeding

+ Case die je mooi vind van een bekend merk, hier kan je nog tips over vragen

Dat hoeft niet meer te zijn voor 1080p - high settings voor 60 fps
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

iTrader
    54 (100%)
    Tja professors,doe maar,het was gewoon mijn mening.

iTrader
    7 (100%)
    Het is niet dat ik het niet kan betalen.

Maar het is voornamelijk voor 1080p.

iTrader
    54 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dopey_92 Bekijk bericht
    Het is niet dat ik het niet kan betalen.

Maar het is voornamelijk voor 1080p.
    Kijk,spaar iets verder em kijk ook iets verder als morgen geef ik mee.
    Met ne ryzen 5 (3600x)-x570mobo-5700xt zit jij die dan op 1080p wil spelen een heeeel tijdje goed.
    Ik kan beste begrijpen dat mensen oftwel het geld niet hebben of ervoor over hebben.
    Maar vind je zelf 800e niet iets te weing ?,voor u iets deftig te kopen dan.
    Ik hoor zoveel mensen zeggen dat ze willen gamen,dan maar zelf iets kopen en dan het jaar erop al niet meer kunnen spelen.
    Heb je geheugen-psu-hdd-ssd nog of moet je die ook nog kopen?

iTrader
    7 (100%)
    Juist nog een vraagje ik kan tot 1200 euro gaan.

Die 2 pc's die ascari hebt samen gestlelt hebt wat is er zo veel beter aan die duurdere wil zeggen bv is dat dan beter om 4k te gamen ofzo ? Eigenlijk wil ik gewoon bang voor men buck dat is al wat ik vraag. Ik kan meer betalen voor mijn pc inderdaad, maar ik speel vooral dota 2 en indie games, het enige waar ik naar uitkijk is cyperpunk dat wil ik gewoon kunnen spelen in volle glorie als dat niet lukt met een pc van 800 of 1000 tot 1200 euro dan begin ik er niet aan.

Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste

Regels voor berichten