Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0

Question Werk-laptop met veel RAM "on a budget". Hoe het best aan te pakken?

MrsFingers gebruikt momenteel een Macbook Pro (modeljaar 2012) voor thuis & in het laboratorium te fröbelen, en een stevige iMac Pro (modeljaar 2018, 32GB ram) op haar vaste bureau. Via remote-desktop gebruikt ze dan de Macbook om de iMac aan te sturen als ze zware taken moet uitvoeren als ze van thuis uit werkt, of tijdens het weekend. Haar Macbook begint nu toch wel tekenen van ouderdom te vertonen, en er wordt uitgekeken naar vervanging. De mac-omgeving is dan wel tof om in te werken, je telt wel HEEL veel geld neer voor behoorlijk standaard hardware, dus de volgende zal Windows worden.

De taken die ermee uitgevoerd worden, EDIT: ter vervanging van de iMac aan te sturen via remote desktop:

• * R (packages voor single-cell analyses in Seurat)
      * intensief Adobe Illustrator-gebruik
      * algehele image-processing met grote bestanden.
      * (ver)werken van/met bestanden van 50GB of meer, die dus met een aanvaardbare snelheid weggeschreven moeten kunnen worden.
      * veel upload & download van voorgenoemde bestanden van/naar servers.

Budget: iets rond de 1500€.

Zij zoekt dus iets met veel RAM en redelijk wat opslag, en dus waarschijnlijk ook iets met meerdere cores. Een collega van haar gebruikt een MSI gaming laptop van rond dat budget, en dat werkt naar behoren (ook al klinkt die als een opstijgende F16 en ziet het er erg brutaal uit). Wat zijn de opties voor MrsFingers buiten ook een gaming-laptop te kopen. Schermkwaliteit & refresh rate is bvb van miniem belang, draagbaarheid is op zich ook van minder belang (laptop wordt niet zo vaak meegenomen sinds ze de desktop op het werk heeft). Iets laten maken bij Dell?
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 2 juli 2019 om 16:28

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Zou ook eens kijken bij BTO, daar kan je 1 naar hartelust samenstellen. Als je die i7 met 16GB RAM, 1TB SSD kiest kom je op ongeveer een €1000-1200 uit. Gaming laptop heb je weinig aan die meerprijs omdat die een discrete GPU hebt. Voor gewoon kantoorwerk e.d. heb je voldoende met de iGPU.

https://bto.eu/product/bto-u-book-15u834/

Je kan een Windows 10 Pro key op ebay kopen voor een appel en een ei en zelf installeren, dan bespaar je al €200 wat je voor opslag of RAM kan gebruiken.

En anders een Asus Vivobook Pro.

https://www.coolblue.be/nl/product/8...be-azerty.html
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Een Windows PC is wel niet fijn om remote Mac over te nemen. Ik spreek uit ervaring en heb al verschillende VNC programma's geprobeerd...
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een Windows PC is wel niet fijn om remote Mac over te nemen. Ik spreek uit ervaring en heb al verschillende VNC programma's geprobeerd...
    Maar als ze een zwaardere laptop heeft, moet ze toch geen remote-desktop meer gebruiken?
    Was enkel nodig omdat die Macbook van 2012 te zwak was aan't worden voor die image-processing, wat ik er toch kan van afleiden.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Maar als ze een zwaardere laptop heeft, moet ze toch geen remote-desktop meer gebruiken?
    Was enkel nodig omdat die Macbook van 2012 te zwak was aan't worden voor die image-processing, wat ik er toch kan van afleiden.
    Ik heb het het zo niet opgevat, maar inderdaad, zo kan je het ook bekijken.
    Misschien kan TS dit stukje verduidelijken?
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Dat was ik inderdaad vergeten te zeggen. Het is inderdaad de bedoeling om de laptop dan als "standalone" te gebruiken, en de processing/renders/... zelf te doen, ipv op de iMac via remote desktop.

iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Ik heb het het zo niet opgevat, maar inderdaad, zo kan je het ook bekijken.
    Misschien kan TS dit stukje verduidelijken?
    Hieruit hebben ik dat toch kunnen afleiden.

Via remote-desktop gebruikt ze dan de Macbook om de iMac aan te sturen als ze zware taken moet uitvoeren als ze van thuis uit werkt, of tijdens het weekend.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Dell 5590 (of 5591)
    Super tevreden van de kwaliteit van Dell
    Heb onlangs deze besteld voor een collega.

Latitude 5591
    i7 8850 met geforce mx130 (2GB)
    32GB RAM
    4 jaar pro support met accidental damage coverage (1 keer per jaar)

Was iets van een 1700 euro

Nu wij hebben denk ik wel een speciale deal bij Dell maar altijd de moeite van eens te kijken.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    0
    Ja, ik/we zijn eens aan het rondkijken wat er mogelijk is, maar samen weet je natuurlijk meer dan alleen. Van BTO had ik bvb nog nooit gehoord.

orac's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Je zou ook eens moeten verifiëren of de gebruikte software baat heeft bij CUDA-cores , tensor-cores of andere speciallekes via de grafische kaart. In dat geval zou je iets met een NVIDA-GPU kunnen kopen. R ondersteunt normaal gezien wel CUDA maar of de workflow van Mrs.Fingers daar profijt kan uit halen ? Eigenlijk zoek je een portable workstation (Dell Precision , HP ZBook , Lenovo Thinkpad P-series ) maar die zitten qua prijs nog boven de al dure Apple-consumer modellen en game-laptops. Ze verliezen wel snel hun waarde, misschien eens rondneuzen bij de afgeprijsde modellen of een recente 2dehands ?

Regels voor berichten