Discussie: Non-gamer laptop

Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)

Non-gamer laptop

Hallo iedereen,

Vijf jaar geleden kochten wij een MacBook Air en ondanks dat ik haast uitsluitend positief ben over dit toestel, kunnen mijn vriendin en ik na 20 jaar Windows te gebruiken nog steeds niet volledig wennen aan macOS. Daarom ook dat we hebben besloten nu opnieuw voor een Windows toestel te gaan.

• Budget: Om en bij de 1000eur
    • Schermgrootte: Lang getwijfeld tussen 15inch en 13inch maar aangezien we onze Air nooit als te klein hebben ervaren, gaan we het wellicht houden op 13inch.
    • Waarvoor gebruiken: Office pakket (véél Word) en browsen zullen de hoofdmoot uitmaken. Gamen nauwelijks of niet. Misschien wel af en toe een sporadisch filmpje of simpel Photoshopje.
    • Waar gebruiken: Op bureau, op de keukentafel, maar ook op schoot vanuit de zetel. Toestel zal ook af en toe worden meegenomen on the road.
    • Form Factor: Wat dat betreft zijn we wel enorme fan geworden van de MacBook Air. Clean, strak, volledig stil,...

Gisteren heb ik zelf even de tijd genomen om wat research te doen en tot dusver ben ik vooral gecharmeerd door de Huawei MateBook 13. Qua form factor is er duidelijk naar de Macbook Air gekeken en daarnaast beschikt ie ook over een 3:2 scherm, wat blijkbaar aangenaam moet werken in Word, tijdens browsen etc. (zelf geen ervaring met 3:2 dus ben benieuwd naar jullie ervaringen). Een iets mindere batterij wordt hier en daar als minpunt genoemd maar een dealbreaker is het blijkbaar nergens.

Voorlopig staat de Huawei dan ook bovenaan het lijstje. De Dell XPS 13 zou ook zeker en vast een kanshebber zijn maar als je daar een i5 versie van wilt, ben je toch al minstens 1400eur kwijt - wat toch meteen een stukje duurder is dan de Huawei. Andere merken konden mij tot dusver nog niet echt charmeren maar mogelijks heb ik er hier en daar wel een paar gemist.

Dus mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen in mijn plaats? Voor de Huawei gaan? Toch doorsparen voor de Dell? Andere opties bekijken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
    V.

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brick Top Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo iedereen,

Vijf jaar geleden kochten wij een MacBook Air en ondanks dat ik haast uitsluitend positief ben over dit toestel, kunnen mijn vriendin en ik na 20 jaar Windows te gebruiken nog steeds niet volledig wennen aan macOS. Daarom ook dat we hebben besloten nu opnieuw voor een Windows toestel te gaan.

• Budget: Om en bij de 1000eur
    • Schermgrootte: Lang getwijfeld tussen 15inch en 13inch maar aangezien we onze Air nooit als te klein hebben ervaren, gaan we het wellicht houden op 13inch.
    • Waarvoor gebruiken: Office pakket (véél Word) en browsen zullen de hoofdmoot uitmaken. Gamen nauwelijks of niet. Misschien wel af en toe een sporadisch filmpje of simpel Photoshopje.
    • Waar gebruiken: Op bureau, op de keukentafel, maar ook op schoot vanuit de zetel. Toestel zal ook af en toe worden meegenomen on the road.
    • Form Factor: Wat dat betreft zijn we wel enorme fan geworden van de MacBook Air. Clean, strak, volledig stil,...

Gisteren heb ik zelf even de tijd genomen om wat research te doen en tot dusver ben ik vooral gecharmeerd door de Huawei MateBook 13. Qua form factor is er duidelijk naar de Macbook Air gekeken en daarnaast beschikt ie ook over een 3:2 scherm, wat blijkbaar aangenaam moet werken in Word, tijdens browsen etc. (zelf geen ervaring met 3:2 dus ben benieuwd naar jullie ervaringen). Een iets mindere batterij wordt hier en daar als minpunt genoemd maar een dealbreaker is het blijkbaar nergens.

Voorlopig staat de Huawei dan ook bovenaan het lijstje. De Dell XPS 13 zou ook zeker en vast een kanshebber zijn maar als je daar een i5 versie van wilt, ben je toch al minstens 1400eur kwijt - wat toch meteen een stukje duurder is dan de Huawei. Andere merken konden mij tot dusver nog niet echt charmeren maar mogelijks heb ik er hier en daar wel een paar gemist.

Dus mijn vraag aan jullie: wat zouden jullie doen in mijn plaats? Voor de Huawei gaan? Toch doorsparen voor de Dell? Andere opties bekijken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
    V.
    3:2 is zeker een voordeel voor het werk, die extra verticale ruimte is bijna noodzakelijk om een laptop van 13 inch als werkmachine te gebruiken imo. In hoe ver de gigantische touchpad problemen zal geven weet ik niet, tenzij er goede software is kan de cursor verspringen/klikken tijdens het typen, zeer frustrerend. Ik heb geen ervaring met de huawei, maar als de koeling en batterij goed is is er geen reden om voor de del te gaan
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Waarom ga je bvb. niet voor de middenmaat 14"?
    Die notebooks zijn een pak cheaper en zijn niet veel groter dan 13", scheelt maar 2,5cm.

https://www.coolblue.be/nl/product/8...wm-azerty.html

Deze is de perfect notebook voor alledaags gebruik.

En anders eens kijken op BTO.eu, daar hebben ze ook één 14" model die je zelf naar wens kan samenstellen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten