Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste
    Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door georgiodavid Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En wat zijn specs van uw pc?

Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk
    ASRock Fatal1ty X470 Gaming-ITX
    Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit
    AMD Ryzen 7 2700x
    Samsung 500 GB, 970 EVO SSD (m.2)
    Samsung 1 TB SSD
    MSI RTX 2070 VENTUS
    Fractal Design Define Nano S Window

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Op welke video setting speel je dan best door de limiet van tv tov monitor ? Doet pc automatische aanpassen of moet je per game tunen?
    Moet je tunen, moet je ook doen met een monitor. Das dan het nadeel voor sommige. Console moet je dit niet doen op pc kan je er wel even mee bezig zijn. Das dan ook het leukste aan pc gamen. Die vrijheid + bestaan ook mods voor de game er nog mooier te laten uitzien. Er gaat een wereld voor je open gaan.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ : LG 29" ultrawide:
    Steam Profile

Club Brugge

georgiodavid's schermafbeelding
    iTrader
    120 (98%)
    Wat betreft kloksnelheid ik zie dat intel core
    i3 heeft meer dan i5,
    Is dat belangrijk ?is in mijn geval gamen op tv beperkte fps is i3 voldoende of beter i5?
    https://m.alternate.be/Intel/Core-i3...roduct/1508116

https://m.alternate.be/Intel/Core-i5...4?event=search

Intel vs Ryzen? Ene zegt intel beter andere Ryzen .

Heb gezien dat budget €800 wat krap is denk eerder om rond €1100 van te maken zodat GPU ook nieuw en paar jaar mee kan..

Heb 3 lijsten van kameraad hier en van buurman pc technieker
    En van Alternate duurste en oudere gpu.

Wat denken jullie van

1.Alternate 1500€
    2. Polski zelf made Alternate lijst. Rond 1100€ (zonder disc drive en 1ssd).
    3. Ascari met gpu bij ook rond 1100€
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...d8db8a2c5f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...11ff2c0cb8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...86e2b54539.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8d37443b7e.jpg
    Laatst gewijzigd door Davion; 26 mei 2019 om 00:03
    Ook elders te koop.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ben aant bladeren videos over dit onderwerp en zie paar grappige silly commentaren LOL
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c408bac7a5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7aa52632f8.jpg

Kosten overzichthttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7f923fd9b3.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk
    Wel even een noot maken op die grafiek van het kosten overzicht, ja pc games vind je goedkoper op van die websites die cd keys verkopen maar pc games tegenwoordig zijn allemaal op een platform ( steam, epic games, uplay van Ubisoft, blizzard launcher ) dus die zitten dan vast aan je account en kan je nooit verkopen.

Op console koop je bv een game voor 60 maar als dat een singleplayer game is en je hebt dat uit na een week of 3 verkoop je het door voor 35-40, als je dan redeneerd op bv 40 games dan kan die kosten grafiek van console een pak lager.

Een i5 is altijd beter dan een i3 wegens 6 cores te hebben tov 4 cores op een i3, staar je niet blind op enkel clockspeed, mijn i5 8400 draait ook maar op 2.8Ghz idle en rond de 3.4/3.5Ghz mijn zijn auto boost functie maar die zal langer meegaan dan een oudere cpu met slechts 4 cores en hogere Ghz.

Ryzen als je het budget lager wilt houden en ook bv videobewerking doet of streaming, een Intel i5 als het budget wat hoger mag en je 99% van de tijd enkel gaat gamen.
    Mijne schele i5 8400 van toen 185 euro bv is in benchmarks even snel of sneller in games dan een i7 7700k, maar mijne was wel 150 euro goedkoper, zo goed zijn die i5's sinds dat ze 6 cores/6 threads hebben gekregen ipv een Quad-Core te zijn zoals voor de 8000 reeks.

Ik heb wel Intel niet gevolgd sinds de 8000 reeks, dus ik heb geen enkel idee van hun 9000 reeks prijzen en of het price/performance de moeite is, dat was toen vorige zomer wel met een i5 8400 voor 180 euro.
    Laatst gewijzigd door Noscoped420; 25 mei 2019 om 19:54

iTrader
    120 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Wel even een noot maken op die grafiek van het kosten overzicht, ja pc games vind je goedkoper op van die websites die cd keys verkopen maar pc games tegenwoordig zijn allemaal op een platform ( steam, epic games, uplay van Ubisoft, blizzard launcher ) dus die zitten dan vast aan je account en kan je nooit verkopen.

Op console koop je bv een game voor 60 maar als dat een singleplayer game is en je hebt dat uit na een week of 3 verkoop je het door voor 35-40, als je dan redeneerd op bv 40 games dan kan die kosten grafiek van console een pak lager.
    Das waar in t algemeen , in mijn geval laatste jaren koop ik bijna alles digitaal.
    Trouwens als je proximus herlaad kaart hebt en toch niet opgebeld krijgt door b.v. via internet te bellen kan je (wel max bedrag 50€ per aankoop) in Microsoft store betalen xbox/pc met je gsm maw 2 vliegen in een klap. Proximus heeft dit interessant herlaad tarief onlangs gemaakt denk voor €20, 5 giga daarom. Vroeger was maar 2g denk ik.

Met tempo giga van orange is interessant voor ps4 store. Per €15 heb je 4gig of €20 voor 5gig.
    Ook elders te koop.

iTrader
    23 (100%)
    Wat betreft kloksnelheid ik zie dat intel core
    i3 heeft meer dan i5,
    Is dat belangrijk ?is in mijn geval gamen op tv beperkte fps is i3 voldoende of beter i5?
    https://m.alternate.be/Intel/Core-i3...roduct/1508116

https://m.alternate.be/Intel/Core-i5...4?event=search

Intel vs Ryzen? Ene zegt intel beter andere Ryzen .
    AMD Ryzen zijn de betere CPU's, en naar het schijnt gaan de volgende generatie Ryzen's die deze zomer uitkomen NOG BETER zijn dan de huidige en veel beter dan Intel.
    dus zowiezo als je voor een AMD Ryzen gaat moet je een AM4 socket mobo kopen en de nieuwe generatie AMD's gaan ook AM4 Socket zijn.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    AMD Ryzen zijn de betere CPU's
    als totaal pakket en prijs wel ja, als puur gaming onderdeel zal je standaard minder frames halen dan bv een i5 8400 of 8600 of beter en is IPC bij Intel nog altijd beter tenzij je de ryzen op 4.4+Ghz brengt en paired met ddr4-3400 geheugen, maar dat zijn nummers en ram wat de gemiddelde gamer niet zal nemen/kopen.

De 2600 bv is zeker niet slecht in in veel games is het nek aan nekt maar ik weet toen ik voor mijn pc keek waren er toch games waar je soms tot 35 fps verschil had tussen een i5 8400 en een stock ryzen 2600.
    Natuurlijk ook games met een veel kleiner verschil, maar als je echt niks anders doet dan 9Lives lezen en gamen of Twitch kijken als je pc aan staat en het prijsverschil deert je niet ben je nog steeds best af bij Intel.

Volgende Ryzen is wait en see, ik ben altijd AMD geweest ( had toen in der tijd zelfs meteen hun Athlon x64 cpu gekocht ) maar na hun laatste paar gpu's waar ze ook veel zeiden maar uiteindelijk achter Nvidia modellen liepen die al een jaar op de markt waren is mijn AMD attitude toch echt wel wait en see.
    Wat op zich jammer is want heb een Freesync scherm maar Vega 56/64 was voor mij totaal niet interessant tov bv een 1070, ik ben ook aan het hopen dat Navi deftig gaat zijn maar wil wel nooit geen stofzuiger meer zoals mijn oude R9 290 trix.

iTrader
    120 (98%)
    AMD Ryzen zijn de betere CPU's, en naar het schijnt gaan de volgende generatie Ryzen's die deze zomer uitkomen NOG BETER zijn dan de huidige en veel beter dan Intel.
    dus zowiezo als je voor een AMD Ryzen gaat moet je een AM4 socket mobo kopen en de nieuwe generatie AMD's gaan ook AM4 Socket zijn.
    Hoe is het gewoonlijk? Zakken dan prijzen van huidige Ryzen eens ze nieuwe aankondigden? Is dat ook op E3
    als totaal pakket en prijs wel ja, als puur gaming onderdeel zal je standaard minder frames halen dan bv een i5 8400 of 8600 of beter en is IPC bij Intel nog altijd beter tenzij je de ryzen op 4.4+Ghz brengt en paired met ddr4-3400 geheugen, maar dat zijn nummers en ram wat de gemiddelde gamer niet zal nemen/kopen.

De 2600 bv is zeker niet slecht in in veel games is het nek aan nekt maar ik weet toen ik voor mijn pc keek waren er toch games waar je soms tot 35 fps verschil had tussen een i5 8400 en een stock ryzen 2600.
    Natuurlijk ook games met een veel kleiner verschil, maar als je echt niks anders doet dan 9Lives lezen en gamen of Twitch kijken als je pc aan staat en het prijsverschil deert je niet ben je nog steeds best af bij Intel.

Volgende Ryzen is wait en see, ik ben altijd AMD geweest ( had toen in der tijd zelfs meteen hun Athlon x64 cpu gekocht ) maar na hun laatste paar gpu's waar ze ook veel zeiden maar uiteindelijk achter Nvidia modellen liepen die al een jaar op de markt waren is mijn AMD attitude toch echt wel wait en see.
    Wat op zich jammer is want heb een Freesync scherm maar Vega 56/64 was voor mij totaal niet interessant tov bv een 1070, ik ben ook aan het hopen dat Navi deftig gaat zijn maar wil wel nooit geen stofzuiger meer zoals mijn oude R9 290 trix.
    Ik heb al van 2 mensen gehoord dat Ryzen conflicten geeft op ram geheugen, pc techniker zei dat hij niet graag mee werkt en nog ben bij ene van 2dehands straks gaan pc op tv laten aansluiten en gaan kijken en die zei het ook.
    Ook elders te koop.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Hoe is het gewoonlijk? Zakken dan prijzen van huidige Ryzen eens ze nieuwe aankondigden? Is dat ook op E3.

Ik heb al van 2 mensen gehoord dat Ryzen conflicten geeft op ram geheugen, pc techniker zei dat hij niet graag mee werkt en nog ben bij ene van 2dehands straks gaan pc op tv laten aansluiten en gaan kijken en die zei het ook.
    Dan is dat een technieker van men kloten en ene die zonder ook effectief er iets van op te zoeken of te lezen iets vasthoudt van 2 jaar oud.

Heb al gemakkelijk 50 Ryzen systemen gebouwd allemaal stuk voor stuk gaven geen problemen met het RAM geheugen met een snelheid tot 3600MHz zelfs.

CPU's variëerde van Ryzen 3 1400 tot Ryzen 7 2700X en allemaal werkte perfect met het gekozen RAM geheugen.
    In het begin waren er kleine problemen, maar die zijn er ondertussen niet meer.

Die systemen van Alternate zijn echte rare keuzes. Zou gewoon mijn build kiezen met een 2070.

Vanaf dat je op resoluties hoger dan 1080p speelt is CPU minder belangrijk dan GPU en dan ga je het verschil tussen Ryzen en Intel niet merken.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    120 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Dan is dat een technieker van men kloten en ene die zonder ook effectief er iets van op te zoeken of te lezen iets vasthoudt van 2 jaar oud.

Heb al gemakkelijk 50 Ryzen systemen gebouwd allemaal stuk voor stuk gaven geen problemen met het RAM geheugen met een snelheid tot 3600MHz zelfs.

CPU's variëerde van Ryzen 3 1400 tot Ryzen 7 2700X en allemaal werkte perfect met het gekozen RAM geheugen.

Die systemen van Alternate zijn echte rare keuzes. Zou gewoon mijn build kiezen met een 2070.

Vanaf dat je op resoluties hoger dan 1080p speelt is CPU minder belangrijk dan GPU en dan ga je het verschil tussen Ryzen en Intel niet merken.

Zou kunnen heb heb maar een keer gesproken. Ook minpunt is dat hij zelf geen gamer maw geen eigen gebruiks ondervindingen
    wat hij over consoles en probleem zei vond ik ook raar van dat veel problemen zijn met updates en firmware...ik zei hoe zo het doet allemaal automatisch heb 4 thuis liggen

Ascari ik wil mooi pc behuizing kiezen en wil zoek filter instellen , welke moet ik kiezen bij" moederbord format " ,voeding type " , bouw vorm "...
    Zwart mat, met lucht filters moet zeker hebben.
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...5f51418eae.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7d76ad0d3c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...24e0270490.jpg
    Laatst gewijzigd door Davion; 26 mei 2019 om 00:03
    Ook elders te koop.

iTrader
    23 (100%)

Ikzelf ben voor een 2700x gegaan Ryzen dus dunno hoe het zat met 2600.

Ascari ik wil mooi pc behuizing kiezen en wil zoek filter instellen , welke moet ik kiezen bij" moederbord format " ,voeding type " , bouw vorm "...
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...5f51418eae.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7d76ad0d3c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...24e0270490.jpg
    Je moet eerst kiezen welke CPU en mobo je gaat pakken.
    Daarna kies je de formfactor en dan pas uw case.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Ik zou i.i.g. al niet via Alternate bestellen. Die zijn vrij duur.
    Elke site is zowat hetzelfde dus een gewone midi case kan een ATX formaat bord ondersteunen.

Elke deftige case heeft stoffilters ingebouwd. Dus daar moet je niet op filteren. Kies gewoon de bekendere merken, zoals Corsair, Fractal, Be Quiet enzo.

Voedingtype is sowieso altijd standaard tenzij je mini-ITX formaat kiest, dan moet je meestal een SFX type voeding kiezen. Voor de rest is alles standaard.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 26 mei 2019 om 00:25
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    120 (98%)
    Ikzelf ben voor een 2700x gegaan Ryzen dus dunno hoe het zat met 2600.

Je moet eerst kiezen welke CPU en mobo je gaat pakken.
    Daarna kies je de formfactor en dan pas uw case.
    Ok snap het.

Ik zou i.i.g. al niet via Alternate bestellen. Die zijn vrij duur.
    Elke site is zowat hetzelfde dus een gewone midi case kan een ATX formaat bord ondersteunen.

Elke deftige case heeft stoffilters ingebouwd. Dus daar moet je niet op filteren. Kies gewoon de bekendere merken, zoals Corsair, Fractal, Be Quiet enzo.

Voedingtype is sowieso altijd standaard tenzij je mini-ITX formaat kiest, dan moet je meestal een SSF type voeding kiezen. Voor de rest is alles standaard.
    Dan zal ik daar kiezen omwille van grote kueze en daarna zoek goedkoper als moet. Thanks
    Laatst gewijzigd door Davion; 26 mei 2019 om 02:39
    Ook elders te koop.

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Een 2600x is amper trager dan een 2700x voor gaming, ik zou het geld eerder in een betere gpu steken, mocht er bottlenecking zijn met de 2600 is dat sowieso boven de 60fps, maakt voor jou eigenlijk geen verschil. Frame time consistentie van de ryzen is trouwens beter dan dat van een i5, in bepaalde games, bv far cry 5 (vloeibaarder aan zelfde fps)
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

iTrader
    120 (98%)
    Mannen ik kan 1 van deze 2 occasie met garantie kopen, welke is de beste en passen ze bij de lijst die Ascari gemaakt heeft?
    Ik ging wachten met beslissen overstap van xbox naar PC tot E3 maar hell no ik heb genoeg tijd verspild in console..

Voor €620
    Kijk hier eens naar op Amazon.de
    MSI GEFORCE RTX 2080 Ventus 8G Grafikkarte – Schwarz https://www.amazon.de/dp/B07HZJ9NYR/..._3K56Cb046RZA0

€700
    RTX 2080 MSI Gaming X Trio
    MSI V372-031R GeForce RTX 2080 Gaming X Trio Grafikkarte Schwarz https://www.amazon.de/dp/B07GQZ3DYL/..._pR56Cb07C1FC4
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...fbb08175c4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...56141c900e.jpg
    Ook elders te koop.

Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten