Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste
    MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door georgiodavid Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ben aant bladeren videos over dit onderwerp en zie paar grappige silly commentaren LOL
    https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c408bac7a5.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7aa52632f8.jpg

Kosten overzichthttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7f923fd9b3.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk
    Hoe grappig zijn die commentaren lol

Kleine sidenote: ge betaalt inderdaad voor PS+/Xbox Live, maar daar krijgt ge ook games voor terug. en daar hebben er ook al bijgezeten die ik wou kopen. Alsook wie koopt zijn games nog aan €60? Alle spelen die nieuw zijn staan de eerst volgende sale al op de store voor 45-50€ wat het verschil nog verkleind.

In the end blijven twee factoren belangrijk:
    1. Heb ik plaats voor een pc of een tweede tv (als de vrouw des huizes graag de "hoofd" tv inpalmt voor thuis, familie of een andere soap)
    en misschien de meest belangrijke
    2. Waar spelen uw vrienden op?
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 54

Shaguar's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Het grote verschil tussen consoles en PC's is dat PC's boven de 30fps aankunnen en consoles niet.

En het grootste verschil tussen consoles en PC's is dat de recentere games van PC's amper iets kosten.
    Die eerste zin klopt niet, er zijn degelijk titels op PS4 en XONE platform die 60 fps spelen, het enige verschil is dat ze geen 1080p halen op dat moment.

Bv:

Battlefield games draaien 900p@60fps op beide PS4 en XONE, Diablo 3 RoS draait 1080p@60fps op PS4. Er zijn zelfs een goed aantal games die 1080p/60 spelen op de PS4

https://www.ign.com/wikis/xbox-one/P...mparison_Chart

Je had beter gezegd dat een console grafisch inferieur is aan een computer en dan had je gelijk, maar consoles kunnen best 60fps draaien. PS4 Pro had dit zelfs in zijn marketing slide staan voor "Boost", waarbij een aantal games wel naar 60fps/1080p konden gebracht worden, waaronder Doom.
    Hell zelfs de X360 draaide een lijst van 20 games aan 60fps

Je 2de zin is wat raar klinken, het klopt dat een console titel op release meestal hoger mikt dan een PC titel, maar je vergeet het de grootste voordelen bij te zetten: Steam platform bv, die geregeld sales houden. En als je eventjes kan wachten op een bepaald spel kan je het later kopen aan een leuke korting.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"
    MTB: Canyon Spectral 7.0AL

iTrader
    8 (100%)
    Knap!

Met zulke investering van hardware en specs kan je paar jaar verder ja tenzij men wil hogere specs? Ik bedoel komende games kunnen ook aan met die hardware?

Wat als frames hoger zijn dan wat tv kan ?
    Als je PC gaming doet, speel je best niet op je TV. Meeste TVs zijn locked op 60Hz en zelfs 55Hz. "For your average" gamer is 60Hz zeker voldoende, alles daar boven wordt vloeiender gezien. Maar je hardware moet kunnen volgen.
    Dus stel dat je bv een 144Hz scherm zou aankopen en je wilt van doe hogere refresh rates profiteren dan koop je ook best hardware die jouw game stabiel 144fps kan leveren. Er zijn tegenwoordig technieken (Gsync, Freesync) die een handje helpen, maar die helpen niet tegen zware frame dips.

Dat is ook ineens de meetlat van de kostprijs van je machine; Aan welke resolutie wil je spelen en op welke refreshrate wil je zitten? 1080p op 60Hz kan je zeker een mooi machine kopen voor 800 euro ja, depending on what you need.

Het voordeel voor een computer boven een console is dat je 2 vliegen in 1 klap koopt, je computer kan nog steeds gebruiken voor je productiviteit taken. School of werk whatever.

Ik zou niet mega veel hoop steken op Navi, ik weet dat heel veel AMD boys daar super veel hoop op koesteren, maar een recent interview heeft laten uitschijnen dat Navi weer Mid-Tier gaat worden en dat nog steeds Vega wordt gepitcht als High-end tier. Als je ziet wat die kaarten verbruiken tegenover de competitie bij Nvidia tegenover de prestaties dat ze leveren is je keuze snel gemaakt. Nu tegenwoordig kan je (sinds het MSRP drama bij release) wel een aardige Vega56 op de kop tikken, koop je dan nog eens een scherm met FreeSync (dat goedkoper is dan Gsync) heb je dubbele pret. Ik zou sowieso wegblijven van Gsync momenteel ook, het is de extra prijs gewoon niet waard.

Dit komende van een serieuze AMD fan die recentelijk toch wel wat teleurgesteld is geweest in hun VGA line-up helaas. Maar Ryzen all the way.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaguar Bekijk bericht
    Die eerste zin klopt niet, er zijn degelijk titels op PS4 en XONE platform die 60 fps spelen, het enige verschil is dat ze geen 1080p halen op dat moment.

Bv:

Battlefield games draaien 900p@60fps op beide PS4 en XONE, Diablo 3 RoS draait 1080p@60fps op PS4. Er zijn zelfs een goed aantal games die 1080p/60 spelen op de PS4

https://www.ign.com/wikis/xbox-one/P...mparison_Chart

Je had beter gezegd dat een console grafisch inferieur is aan een computer en dan had je gelijk, maar consoles kunnen best 60fps draaien. PS4 Pro had dit zelfs in zijn marketing slide staan voor "Boost", waarbij een aantal games wel naar 60fps/1080p konden gebracht worden, waaronder Doom.
    Hell zelfs de X360 draaide een lijst van 20 games aan 60fps

Je 2de zin is wat raar klinken, het klopt dat een console titel op release meestal hoger mikt dan een PC titel, maar je vergeet het de grootste voordelen bij te zetten: Steam platform bv, die geregeld sales houden. En als je eventjes kan wachten op een bepaald spel kan je het later kopen aan een leuke korting.
    Het merendeel van de games in die lijst draaien maar aan 30fps met hier en daar een 60fps game aan 900p (lol). Terwijl PC tot 144Hz op 4K aankan. Zal het zo dan verwoorden.

2de zin klopt perfect.

Steam sales of niet. Sites zoals cdkeys en g2a enzo hebben serieuze kortingen een paar maanden na de release. Steam sales zijn niet echt interessant meer t.o.v. hoe ze vroeger waren.

Buiten Steam heb je nog Origin, Battle.net, Epic, UPlay. Die ben je ook vergeten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaguar Bekijk bericht
    Als je PC gaming doet, speel je best niet op je TV. Meeste TVs zijn locked op 60Hz en zelfs 55Hz. "For your average" gamer is 60Hz zeker voldoende, alles daar boven wordt vloeiender gezien. Maar je hardware moet kunnen volgen.
    Dus stel dat je bv een 144Hz scherm zou aankopen en je wilt van doe hogere refresh rates profiteren dan koop je ook best hardware die jouw game stabiel 144fps kan leveren. Er zijn tegenwoordig technieken (Gsync, Freesync) die een handje helpen, maar die helpen niet tegen zware frame dips.

Dat is ook ineens de meetlat van de kostprijs van je machine; Aan welke resolutie wil je spelen en op welke refreshrate wil je zitten? 1080p op 60Hz kan je zeker een mooi machine kopen voor 800 euro ja, depending on what you need.

Het voordeel voor een computer boven een console is dat je 2 vliegen in 1 klap koopt, je computer kan nog steeds gebruiken voor je productiviteit taken. School of werk whatever.

Ik zou niet mega veel hoop steken op Navi, ik weet dat heel veel AMD boys daar super veel hoop op koesteren, maar een recent interview heeft laten uitschijnen dat Navi weer Mid-Tier gaat worden en dat nog steeds Vega wordt gepitcht als High-end tier. Als je ziet wat die kaarten verbruiken tegenover de competitie bij Nvidia tegenover de prestaties dat ze leveren is je keuze snel gemaakt. Nu tegenwoordig kan je (sinds het MSRP drama bij release) wel een aardige Vega56 op de kop tikken, koop je dan nog eens een scherm met FreeSync (dat goedkoper is dan Gsync) heb je dubbele pret. Ik zou sowieso wegblijven van Gsync momenteel ook, het is de extra prijs gewoon niet waard.

Dit komende van een serieuze AMD fan die recentelijk toch wel wat teleurgesteld is geweest in hun VGA line-up helaas. Maar Ryzen all the way.

Die alinea van 144hz klopt niet echt. Je systeem hoeft geen 144hz aan te kunnen om vlot eruit te zien. Zelfs 100Hz of 120Hz zal nog vlot eruit zien.

Voor €800 kan je perfect een 1440p systeem samenstellen, dat deels nieuw en deels tweedehands is. Zoals bvb. de GPU, steek een 1070 of 1080 (voor een paar honderd Euro) in je systeem en je kan perfect mee op 1440p.

De nieuwste reeksen van Nvidia kunnen ook gewoon FreeSync aan. Mijne 2080 kan perfect 75hz FreeSync aan zonder stotteren en frameskippen.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 24 mei 2019 om 14:28
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Heb 2 weken geleden een 144hz scherm gekocht voor 199 euro. Staat soms aan 170, met de display kabel ondersteunt hij gewoon die '' gsync ''.
    Zou niet meer terug kunnen naar 60hz voor fps games, sim racing games voel ik dat minder.

En pc bouwen dag van vandaag is ook zo kostelijk niet meer, en zeker met Amd.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Het merendeel van de games in die lijst draaien maar aan 30fps met hier en daar een 60fps game aan 900p (lol). Terwijl PC tot 144Hz op 4K aankan. Zal het zo dan verwoorden.

2de zin klopt perfect.

Steam sales of niet. Sites zoals cdkeys en g2a enzo hebben serieuze kortingen een paar maanden na de release. Steam sales zijn niet echt interessant meer t.o.v. hoe ze vroeger waren.

Buiten Steam heb je nog Origin, Battle.net, Epic, UPlay. Die ben je ook vergeten.

Die alinea van 144hz klopt niet echt. Je systeem hoeft geen 144hz aan te kunnen om vlot eruit te zien. Zelfs 100Hz of 120Hz zal nog vlot eruit zien.

Voor €800 kan je perfect een 1440p systeem samenstellen, dat deels nieuw en deels tweedehands is. Zoals bvb. de GPU, steek een 1070 of 1080 (voor een paar honderd Euro) in je systeem en je kan perfect mee op 1440p.

De nieuwste reeksen van Nvidia kunnen ook gewoon FreeSync aan. Mijne 2080 kan perfect 75hz FreeSync aan zonder stotteren en frameskippen.
    Je hebt de PS4 Pro gemist dan, en het is niet een klein deel hoor. Het zijn er meerdere en ja je boet in aan kwaliteit. Maar de console kan het wel, niet aan dezelfde kracht als een PC. Er moet ergens natuurlijk een limiet op zitten eigenlijk. Ik denk zelfs dat Fifa het tegenwoordig zonder kwaliteit verlies doet, nu alles hangt af van hoe "demanding" de game is.

144Hz was een voorbeeld en de stap van 100 naar 144 is merkbaar, ik heb de 2 schermen en doe regelmatig de switch. De switch van 144 naar 240 is minder merkbaar, weeral uit persoonlijke ervaring. Nu dat kan voor iedereen anders zijn.
    Als 800 euro het budget is, zou ik eerder neigen naar een kickass 1080p systeem.

De nieuwe reeksen van Nvidia kunnen niet altijd FeeSync aan, er is een limitation op welke monitor fully supported is:
    https://www.pcgamer.com/g-sync-compa...sync-monitors/

Dat wil niet zeggen dat een andere monitor niet kan, dat wil alleen zeggen dat Nvidia henzelf getest heeft, wederom mijn scherm kan het ook (FreeSync), maar ik heb lichtflitsen in bepaalde games.

Wederom was Steam een voorbeeld van het platform, ik laat G2 buiten beschouwing omdat het al gebleken is dat niet elke key daar 100% legaal steekt.

L242RU5's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    TV's zijn niet goed geschikt voor gaming, een 60hz 1080p tv heeft een tragere reactietijd dan een monitor met dezelfde specs. Plus vaak zijn de hogere refreshrates interlaced, dat telt niet.

Althans, dat was zo toen ik nog een 360 gebruikte
    r5 2600 @ 4.2ghz - corsair/noctua H105 - gskill tridentz 16g 3200mhz - Biostar X370GTN -Custom vega 56 hybrid - 2x 3TB hitachi hdd - 500gb 950pro+ 850evo
    In een rugzakvriendelijke fractal core 500

georgiodavid's schermafbeelding
    iTrader
    120 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door L242RU5 Bekijk bericht
    TV's zijn niet goed geschikt voor gaming, een 60hz 1080p tv heeft een tragere reactietijd dan een monitor met dezelfde specs. Plus vaak zijn de hogere refreshrates interlaced, dat telt niet.

Althans, dat was zo toen ik nog een 360 gebruikte
    Idd op tv is tussen 15ms en rond 80ms delay, met HDR aan nog meer ,online ik met pc op tv vs iemand met monitor zou geen schijn van kans maken wss

Rting.com heeft zeer overzichtelijke onderzoeken.
    Ook elders te koop.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Idd op tv is tussen 15ms en rond 80ms delay, met HDR aan nog meer ,online ik met pc op tv vs iemand met monitor zou geen schijn van kans maken wss

Rting.com heeft zeer overzichtelijke onderzoeken.
    Ik zeg het man mijn PS 4 Pro gaat volgende week zijn 5de week in dat hij niet aan gezet is geweest.
    Sinds ik mijn pc heb.
    Ik heb bv, division 2 op pc en ps4 pro.
    En je ziet echt het verschil, division 2 op mijn pc ziet er niet alleen beter uit maar speelt ook veel beter en soepeler op mijn 144Hz monitor. En als je dan naar de ps4 gaat voel je die 30fps wel en denk je van waarom is dit zo “traag”

iTrader
    120 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ik zeg het man mijn PS 4 Pro gaat volgende week zijn 5de week in dat hij niet aan gezet is geweest.
    Sinds ik mijn pc heb.
    Ik heb bv, division 2 op pc en ps4 pro.
    En je ziet echt het verschil, division 2 op mijn pc ziet er niet alleen beter uit maar speelt ook veel beter en soepeler op mijn 144Hz monitor. En als je dan naar de ps4 gaat voel je die 30fps wel en denk je van waarom is dit zo “traag”
    Nice 144hz
    Ik zou zo graag zien hoe op groot tv verschiel is 144hz zal niet zien maar denk dat frames ipv 30fps 60 plus gaat zeker zijn ja?
    Ook elders te koop.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Nice 144hz
    Ik zou zo graag zien hoe op groot tv verschiel is 144hz zal niet zien maar denk dat frames ipv 30fps 60 plus gaat zeker zijn ja?
    Ja dat zowiezo, op mijn pc heb ik frames tussen de 80-100

iTrader
    120 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Ja dat zowiezo, op mijn pc heb ik frames tussen de 80-100
    En wat zijn specs van uw pc?

Ook elders te koop.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    En wat zijn specs van uw pc?

Ik heb men pc al eens aan men tv gehangen, je merkt wel dat dit vloeiend speelt tov console en het beeld is ook wel prachtig.
    Ik verkies wel nog altijd een pc monitor voor te gamen. Zelf men consoles sluit ik niet aan op men tv.
    Als ik wil gamen op men tv dan gebruik ik de Steam Link voor mijn pc te streamen naar mijn tv.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

iTrader
    120 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Ik heb men pc al eens aan men tv gehangen, je merkt wel dat dit vloeiend speelt tov console en het beeld is ook wel prachtig.
    Ik verkies wel nog altijd een pc monitor voor te gamen. Zelf men consoles sluit ik niet aan op men tv.
    Als ik wil gamen op men tv dan gebruik ik de Steam Link voor mijn pc te streamen naar mijn tv.
    Op welke video setting speel je dan best door de limiet van tv tov monitor ? Doet pc automatische aanpassen of moet je per game tunen?
    Ook elders te koop.

Pagina 3 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten