Baishun's schermafbeelding
    iTrader
    23 (96%)

Aankoop nieuw systeem?

Ik sta op het punt om een nieuw game systeem aan te schaffen vermits mijn "oude" PC niet zo vlot meer draait op 1440p.
    Ik heb onlangs de LG 34GK950F aangeschaft (1440p @ 144hz ) en wil deze natuurlijk wel graag optimaal gebruiken.

Ik heb met behulp van Linus Tech Tips het volgende systeem bij elkaar gepuzzeld maar heb toch graag wat feedback van mensen die er iets van kennen!

CPU: i9-9900K
    CPU cooler: Fractal Design Celsius S36
    MOBO: Asus ROG Maximus XI Hero
    MEM: Corsair 16GB DDR4-4000 Dominator platinum
    SSD: Samsung 1TB 970 EVO SSD M.2
    GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX2080TI OC edition
    PSU: be quiet! 850W Power Zone
    CASE: Fractal Design Meshify S2 Black - Dark TG

Ik zou graag weer enkele jaartjes verder willen met dit systeem dus heb mijn budget iets wat ruimer genomen dan vorige builds.
    Ik heb mij ook laten vertellen dat CPU overclocken tegenwoordig geen rocket science meer is en mits wat opzoekwerk en enige voorzichtigheid perfect te doen moet zijn, vandaar de keuze van cooler maar genomen.
    Enige suggesties?

Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Baishun; 4 mei 2019 om 16:01

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Die build is zeker deftig. Beetje overkill als je enkel maar gaat gamen, want je kan perfect een i7-9700K kopen, deze OC'en en dan zal die beter presteren in-game dan een i9-9900K, welke meer bedoeld is voor rendering en video editing e.d.

Voor resoluties hoger dan 1080p is CPU niet zo heel belangrijk, GPU wel.

Geheugen is serieus overkill, hoger dan 3000MHz ga je toch niet merken. En voor die prijs kan je een 32GB kitje kopen en die RAM koeler is een overpriced gimmick, dat helemaal niet nodig is. RAM wordt sowieso al niet warm.

Qua onderdelen ben ik bij hetzelfde gebleven, heb enkel goedkopere/betere varianten gekozen. Met de aanpassingen ga je zeker even goed kunnen gamen. Voeding, RAM, Mobo, en SSD zijn veel te overpriced. GPU zou ik, imho, vervangen voor een EVGA, veel betere garantie en support, plus voor een klein beetje extra kan je de garantie van je GPU verhogen naar 10 jaar, moet je binnen de 3 maanden registreren.

Dat mobo is enkel goed voor Extreme OC'ing e.d. een Strix bord OC'ed net hetzelfde.

Met het geld dat je bespaart kan je Cablemod gesleevede voedingskabels kopen, wat je build net dat beetje extra af maakt.

Zou ook eens kijken op megekko.nl, daar zijn de prijzen wat goedkoper.

https://i.imgur.com/Je99UhE.jpg

Met de aanpassingen dat ik heb voorgesteld bespaar je €650, wat je in je zak kan steken of gebruiken voor een custom loop zelfs.

Windows kan je voor een appel en een ei op Ebay kopen.

Ga je die PC zelf bouwen?
    Laatst gewijzigd door Ascari; 5 mei 2019 om 17:14
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Arakesh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er is ook een betrouwbare website die keys en of software packs verkooopt.
    Iets over de 20 euro voor win10 of pro key, klein verschil in.

Update: wou net zelf kijken voor een programma...
    Zal voorlopig niet mogelijk zijn omdat ze slachtoffer geworden zijn van ransomware.
    Wat ik heel spijtig vind vermits ik een belofte wou nakomen.

Wegens omstandigheden kunnen wij onze werkzaamheden niet meer voortzetten, wij zijn het slachtoffer geworden van een ransomeware aanval waarbij data is verloren.
    Wij zullen al onze klanten die een bestelling bij ons heeft geplaatst en daar een probleem mee ondervinden helpen via email of telefoon.
    Laatst gewijzigd door Arakesh; 5 mei 2019 om 02:56 Reden: Ransomware
    What does not kill you, makes you stronger and tougher.
    Lucky Cancer patient: 3 Jaar genezen verklaard ,a 5 jaar opvolging !

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arakesh Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er is ook een betrouwbare website die keys en of software packs verkooopt.
    Iets over de 20 euro voor win10 of pro key, klein verschil in.

Update: wou net zelf kijken voor een programma...
    Zal voorlopig niet mogelijk zijn omdat ze slachtoffer geworden zijn van ransomware.
    Wat ik heel spijtig vind vermits ik een belofte wou nakomen.

Wegens omstandigheden kunnen wij onze werkzaamheden niet meer voortzetten, wij zijn het slachtoffer geworden van een ransomeware aanval waarbij data is verloren.
    Wij zullen al onze klanten die een bestelling bij ons heeft geplaatst en daar een probleem mee ondervinden helpen via email of telefoon.
    Op ebay vind je Windows 10 pro keys en Office 2016 Pro Plus voor nog geen €5 per key.

Dus €20 is nog te veel.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten