Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Arakesh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    omdat mijn case ingesloten is in een pc compartiment door wanden over de gehele diepte van mijn hoekbureau en ik dit vroeg omwille van een paar cases waar mijn oog op viel zodat ik een betere beslissing kan maken.
    ik game het liefste met mijn headset op vanwege de 7.1 engine, dan kan ik die of mijn gps enz tijdelijk insteken enz.
    die luxe heb ik helaas niet.
    6 heb ik er maar en mijn kb neemt er daar al 2 van in beslag ( steelseries 300raw)
    hyperx headset op front usb
    USB hub voor men ext HD's, printer op kabel enz. dan zit het vol bij mij qua usb 3 poorten heb ik er maar 4 on board

wat ik wel ambetant vind is dat de mooiste cases geen optische drive bays meer hebben. of van die lelijke schroeven hebben op de zijkant van hun case voor windowpaneel te fixeren.
    Met 6 sata poorten waarvan er 2 uitvallen door de m.2 te gebuiken heb ik 4 sata's over voor SDD , HDD en Writer.
    Ik heb al een paar dingen in mijn hoofd die ik ga aanpassen op mijn bureau qua opstellingen en aansluiting enz. om die kabelvrij er te maken.
    New rig : status pending: Case: Fractal design define R6 Ubs-C TG Gunmetal,
    Current rig: i5 3570k , 16 GB Kingston hyper fury x DDR3 1333Mhz, Asus P8Z77-V LX (LGA1155) moederbord
    gigabyte windforce GeForce GTX 960, 500GB Samsung 850 Evo, 2x WD Black 1TB. Case: corsair carbide 300 R.
    Antec 650W bronze PSU.

iTrader
    0
    De Lian-Li PC011 dynamic is heeft die lelijke schroeven niet en is zeker te overwegen qua mid-size. Vooral de witte versie is erg knap

iTrader
    0
    Ik heb mijn tijd genomen gehad en mij zitten verdiepen en meerdere malen alle beschikbare kasten zitten bekijken en mijzelf nog meer heb zitten verdiepen.

Heb ik ondertussen ook enkele beslissingen genomen en conclusies getrokken.

De case heb ik 2 kandidaten voor beide van cooler master: mc500m en de mc 5 pro enige verschil is de IO panel en de het geupgrade psu scheidingsschild dat rgb is in essentie als je het front plaat eraf laat.

Vermits ik ingebouwde ODD het liefst heb is mijn aanbod in pc kasten klein helaas.
    Ook moet ik letten op de afmetingen want bij te hoge kasten heb ik te weinig ruimte om usb sticks of kabels comfortabel in te kunnen steken. ( bij top IO panels)
    vandaar dat front of angled IO panels mijn voorkeur hebben.

Ook heb ik de SIlent PC's bekeken, nog weiniger goede opties in gevonden...
    Full front deuren om aan de Optical drive te geraken ?? overkill, sommige zijn gesplitst en of omkeerbaar.
    maar nu hoorde ik van collega op het werk die toevallig die case bezit dat die niet goed is voor OC of warm lopende systemen ivm ventilatie.

Vandaar dat ik full circle terug bij Cooler Master uitkom. en ik ben afgestapt van de mc 5 mt en de 500 mt omwille van de rode acc, niet dat ik ze niet mooi vind maar omdat ik mijn systeem matching colors wil houden ook. ( Blauw en zwart ).

Omwille van budgettaire redenen ga ik ook de aankoop moeten vertragen naar eind dit jaar.
    dit heeft wel als voordeel dat de ryzen 3000 reeks wss dan op punt staat en er genoeg varianten op de markt zijn, qua mobo's enz.

Op de eerdere vraag, mijn pc staat in een pc vak met 3 wanden, 1 wand modificeer ik binnenkort zodanig dat ik enkele cm meer ruimte heb voor een iets bredere case te kunnen zetten en het aangrenzende vak word daardoor smaller maar word dan op zijn beurt dieper gemaakt, en dus functioneler !

Waarom zoveel usb ports?
    Er staan er gewoonweg afhankelijk van de mc versie min 2 max 4 op de IO panel.
    Gaande van 2x USB 3.1 tem 4 x USb 3.1 maar ook !
    3x Usb 3.1 en 1 x usb 3.1 Type C aka gen 2!

En voordat ik het vergeet !
    huidige situatie Gaming -> dagelijks gebruik -> Videobewerking
    de min specs voor pinnacle studio ultimate vallen nog redelijk mee maar ik heb nu geen tijd meer om die nog even erbij te zetten.
    Current rig: i5 3570k , 16 GB Kingston hyper fury x DDR3 1333Mhz, Asus P8Z77-V LX (LGA1155) moederbord
    gigabyte windforce GeForce GTX 960, 500GB Samsung 850 Evo, 2x WD Black 1TB. Case: corsair carbide 300 R.
    Antec 650W bronze PSU.

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Een Fractal Design R6 is een degelijke case waar je een optische drive in kunt bouwen. De mijne heeft 2x USB 2.0 en 2x USB 3 aan de voorkant, maar tegenwoordig is er ook een optie met USB C.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een Fractal Design R6 is een degelijke case waar je een optische drive in kunt bouwen. De mijne heeft 2x USB 2.0 en 2x USB 3 aan de voorkant, maar tegenwoordig is er ook een optie met USB C.
    Heb ik ook al bekeken gehad, ging niet omwille van te breed.
    Ik heb nu 22,5 cm en met de wand 2 cm op te schuiven. Wat ongeveer het max gaat zijn.
    Is de keuze nog wat meer beperkt.

Als ik die wanden niet modificeer zit ik nog veel meer beperkt in mijn opties.
    Want mijn huidige Corsair carbide 300r past er net in zonder de bureau aan te passen.

Ondertussen zijn we al even verder en doemen nieuwe vragen op.
    Navi pci e 4 of rtx 2070 ( super?) pcie 3 of gtx 1660 en dan nog de "super"

Ik moet nog de reviews afwachten maar de 3900X ( 12c 24thr) lijkt mij wel interessant. de eq 3800x of 3700x (8c 16thr) met als verschil de een loopt tegen 65w tdp en de ander ongeveer 100w zijn dan weer de minimum.
    voeg daarbij pci e 4 snelheid bij voor SSD en gpu.
    De hamvraag is momenteel!
    is RTX de moeite en hoe staan de kaarten van nvid tegen over de nieuwe navi, volgende maand zijn de testers ermee bezig.
    Daar komt ook nog eens bij dat Nvidia alles nog eens moeilijker maakt door turing 1660 + 1660 TI en de Super RTX kaarten.
    future proofing is amd interessant vermits er ook al sprake is van nieuwe M.2 versie voor gen 4 pci e.
    hopelijk worden er dan geen sata poorten uitgeschakeld als je een m.2 drive aansluit op je mobo.

een paar keuzes liggen toch redelijk vast in mijn ogen.
    dark rock pro 4
    cooler master mc 5 of 500 series
    asus mobo in geval van amd rig => speciale feature ingebouwd die compatibileit verhoogt met geheugenmodules ( lees meer modules probleemloos accepteert), volgens reviewe op beurs aanwezig tijdes demonstratie met de functie aan en uit met dezelfde geheugenlatten! met de functie in uit stand errors, met de functie aan geen errors.
    Doordat mijn bureau nu aangepast is kan ik ook opteren voor RGB.
    maar ik twijfel wel nog tussen noctua ( zwarte serie ), be quit silent wings 3 pwm en corsair ML serie van case fans.

Maar het word wel een 3 fan model, asus strix versie is redelijk kostelijk tov de gigabyte versies gaming en windforce schelen 70 tot 80 euro.
    ja, de case kan die extra lengte aan.

Ik moet alleen nog zien uit te vogelen welke kabel kit ik wil. de sleeved kabels met de zwart en blauw accenten zijn interessant om de randapparaten samen te binden tot 1geheel
    Laatst gewijzigd door Davion; 14 juni 2019 om 19:42
    Antec 650W bronze PSU.

iTrader
    28 (100%)
    Zolang er geen benchmarks bekend zijn, gaan we niet veel kunnen helpen.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    0
    vermits mijn vorige post verwijderd was:

zal ik de context duidelijker maken.
    ik maakte vasstellingen, van dingen die beslist waren maar ook vroeg ik ook nog achter advies maar blijkbaar niet goed genoeg.

Dus bij deze:
    ook al zijn de reviews nog niet begonnen.
    is een gtx 1660 ti voldoende voor een casual gamer? met een 6 of 8 core cpu? of kan ik beter opteren voor een 2060 van de super reeks of toch beter gaan voor de navi met pcie 4?

De bovenstaand vraag is niet voor mezelf maar meer informatief om een systeem voor mijn jongere zus te kunnen samenstellen meer naar haar budget, gebruik ( gaming en dagelijks gebruik) en eisen gericht.

Zelf twijfel ik ook tussen amd 5700xt en afhankelijk van de geruchten en de prijzen in combinatie met mijn budget om een ti versie van de 2060 of 2070.
    De onmogelijke vraag gaat zijn ! welke weg gaat de game industrie op, rray tracing of beeld enhancement :/

Dit voelt nu even aan van toen ik mijn dell XPS 700 samenstelde en koos voor 2x 7900 gs in SLI jaren geleden. in mijn ogen pre ray tracing zou navi beter moeten zijn dan de 10x0 versies.
    De echte vraag gaat zijn voorlopig maximum power met software enhancements OF raytracing met de 20x0 serie.
    het blijft een moeilijke keuze.

want ik neig sterk naar AMD systeem met x570 mobo van asus met 16gig ram op 3200mhz met een ryzen 9 3900x of ryzen 7 3700x of 3800x.
    een 12 core cpu voor de prijs van een 8 core van intel in combinatie met een beter video editing programma geschikt voor mijn eind keuze van fabrikant.

Zolang er geen benchmarks bekend zijn, gaan we niet veel kunnen helpen.
    snap ik
    wat ik momenteel wel al weet is dat een YouTube reviewer getest heeft hoeveel een intel cpu verlies aan performance met hyperthreading disabled die t kan gaan van 5 tem +- 35 % performance verlies afhankelijk van de processor , het programma enz.
    daar staat tegenover dat net op dit moment AMD sterk uit de hoek komt in dezelfde periode waardoor veel informatie op losse schroeven staat.
    zelf ben ik ook zoveel mogelijk aan het bijleren en op te zoeken maar uiteindelijk ga ik mss toch nog wat hulp nodig hebben om mijn besluiteloosheid te kunnen doorbreken.
    Laatst gewijzigd door Davion; 15 juni 2019 om 14:05
    Antec 650W bronze PSU.

iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arakesh Bekijk bericht

snap ik
    wat ik momenteel wel al weet is dat een YouTube reviewer getest heeft hoeveel een intel cpu verlies aan performance met hyperthreading disabled die t kan gaan van 5 tem +- 35 % performance verlies afhankelijk van de processor , het programma enz.
    daar staat tegenover dat net op dit moment AMD sterk uit de hoek komt in dezelfde periode waardoor veel informatie op losse schroeven staat.
    zelf ben ik ook zoveel mogelijk aan het bijleren en op te zoeken maar uiteindelijk ga ik mss toch nog wat hulp nodig hebben om mijn besluiteloosheid te kunnen doorbreken.
    Veel van die Youtubers verkopen onzin en speculaties voor clicks. Zolang er geen officiële benchmarks zijn van de gekende kanalen zou ik gewoon afwachten. En wees maar zeker dat Intel iets onder tafel heeft om AMD te overtreffen (aan hogere prijzen)

iTrader
    0
    Jaztwocents, is een vrij gekende denk ik.

Ik ga mijn eerdere mening moeten herzien :o
    blijkbaar heb ik het op een dyslectische manier klaargespeeld gehad om 32 cm Breed te lezen ipv 23 …

Vermits jij er 1 bezit:
    Kan je all the way OC' en op air in de fractal design r6 windowed?
    want het shielded design van de PSU en HDD cages staat me wel aan al heb ik niet zo een nood aan zoveel drives. wel een odd om mijn videobewerking op DVD of Blu-ray schijfjes te kunnen branden.

Een collega op het werk heeft een be quit base 600 silent versie en vertelde mij dat hij maar heel licht kon Overclocken of stock kon draaien i.v.m. airflow te laag en bijgevolg temps van zijn onderdelen.
    ik ga nog bekijken of het doenbaar is om top mounted I/O panel te kunnen gebruiken nu dat de bureau aangepast is met glas van 6mm in de wand om de internals van de case te kunnen zien en de andere wand opgeschoven om air flow te maximaliseren! met natuurlijk het voordeel om bredere kasten kwijt te kunnen
    Laatst gewijzigd door Davion; 16 juni 2019 om 01:29
    Antec 650W bronze PSU.

iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arakesh Bekijk bericht
    Jaztwocents, is een vrij gekende denk ik.

Ik ga mijn eerdere mening moeten herzien :o
    blijkbaar heb ik het op een dyslectische manier klaargespeeld gehad om 32 cm Breed te lezen ipv 23 …

Vermits jij er 1 bezit:
    Kan je all the way OC' en op air in de fractal design r6 windowed?
    want het shielded design van de PSU en HDD cages staat me wel aan al heb ik niet zo een nood aan zoveel drives. wel een odd om mijn videobewerking op DVD of Blu-ray schijfjes te kunnen branden.

Een collega op het werk heeft een be quit base 600 silent versie en vertelde mij dat hij maar heel licht kon Overclocken of stock kon draaien i.v.m. airflow te laag en bijgevolg temps van zijn onderdelen.
    ik ga nog bekijken of het doenbaar is om top mounted I/O panel te kunnen gebruiken nu dat de bureau aangepast is met glas van 6mm in de wand om de internals van de case te kunnen zien en de andere wand opgeschoven om air flow te maximaliseren! met natuurlijk het voordeel om bredere kasten kwijt te kunnen
    Ik heb een custom loop in mijn Define R6 zitten, maar op air ga je zeker goed kunnen OC'en met die case. Je kan 3x 120mm of 2x 140mm fans in de voorkant stoppen, 2x 120 of 140mm in de bodem, 3x 120 of 3x 140mm fans in de top en een 140mm exhaust achteraan. Echt heel veel mogelijkheden om airflow te creëren dus :-)
    De stock fans zijn OK, maar niet super goed. Een fan met meer static pressure zou zijn beter om wat meer airflow door de dustfilters te krijgen.

En de dust filters werken zeer goed. Ik krijg pas na een maand of 2 lichtjes stof te zien op m'n window. En die deur gaat heel makkelijk open, dus op 2 minutjes is het weer proper gewereven met een microvezel doekje.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten