iTrader
    0

Gaming scherm, mmo. Mostly

Aloha

Wil men scherm vervangen (24inch dell met 8j op de teller).
    Weet niet goed wat er ok is tehenwoordig. Ik dacht aan een va van samsung, 27 of 32 inch. 1440p en 144hz lijken me de beste investering. Geen voorkeur g-freesync. Ik speel voornamelijk mmo's dus meeste belang is bij sfeer die het scherm weet over tz brengen.

Iemand ervaring met va-schermen? En/of een voorkeursscherm?

Thanks!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ter info, ik heb een 1070 zitten en een gpudinges... weet niet meer... i5 Niet overclocked 3.x hz of zoiets

Laatst gewijzigd door Davion; 30 maart 2019 om 14:34

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    in jouw geval zou ik eerst naar een zo goed mogelijk paneel kijken en pas achteraf naar 144hz

IPS > VA > TN qua beeldkwaliteit

freesync/g-sync zou ik ook op een hogere prioriteit zetten dan 144hz. er zijn maar weinig mmo's waar je 144hz haalt omdat deze allemaal cpu bottlenecked zijn. zelf met de beste hardware in wow zit je vaak aan 50-60fps in raids met alles op max. dan ben je beter met een freesync paneel.

neem geen 32 inch op 1440p. ziet er lelijk door de te lage pixeldichtheid. 27 inch is de perfecte 1440p maat imo.

https://www.rtings.com/monitor

ga hier een door. weet je ook meteen hoe je je monitor moet calibreren voor de beste kleurweergave.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaj Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    in jouw geval zou ik eerst naar een zo goed mogelijk paneel kijken en pas achteraf naar 144hz

IPS > VA > TN qua beeldkwaliteit

freesync/g-sync zou ik ook op een hogere prioriteit zetten dan 144hz. er zijn maar weinig mmo's waar je 144hz haalt omdat deze allemaal cpu bottlenecked zijn. zelf met de beste hardware in wow zit je vaak aan 50-60fps in raids met alles op max. dan ben je beter met een freesync paneel.

neem geen 32 inch op 1440p. ziet er lelijk door de te lage pixeldichtheid. 27 inch is de perfecte 1440p maat imo.

https://www.rtings.com/monitor

ga hier een door. weet je ook meteen hoe je je monitor moet calibreren voor de beste kleurweergave.
    Thanks!

Heb wat gegoogled na je uitleg. Zal een 27" va worden. Beste immersie en iets trager, maar das niet erg.

Regels voor berichten