Tomovich's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

Nieuwe router voor achter Telenet-modem/router gezocht

Hallo

Ik ben op zoek naar een router om achter onze Telenet-modem/router te plaatsen. Bedoeling is om een beter draadloos netwerk te hebben: groter bereik en snellere wifi. De Telenet-modem/router staat nu in de garage, dus niet meteen daar waar wij het netwerk nodig hebben.

Naast het feit dat ik een betere wifi wil, moet het ook mogelijk zijn om VPN-verkeer te regelen over een bepaalde poort. Alles wat door die poort gaat moet over VPN. En ik wil er ook nog een Pi-Hole aan hangen. Ik moet wel nog even uitzoeken hoe ik dit het beste regel in combinatie met de Telenet-modem/router waar ik DNS en DHCP niet kan wijzigen of uitschakelen.

Aangezien wij bouwplannen hebben ben ik op zoek naar een oplossing die zowel nu als in de nieuwe woning gebruikt kan worden. Ik stel me de vraag als ik een router moet kopen die wel of geen draadloos signaal uitstuurt.

Ik ken niet genoeg van routers om te weten welke nu wel of niet goed is. Kunnen jullie me daarbij helpen?

Bedankt!

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Al een beetje een oplossing https://www.netweters.be/t5/Hardware...gen/td-p/28527
    Kijk voor routers eens naar Mikrotik. Goedkope routers met uitgebreide configuratie mogelijkheden. Je kan hun os ook testen https://mikrotik.com/download

Swagger's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Edgerouter X? Heb ik afgelopen maand geïnstalleerd, wel tevreden van...
    I don't think you understand, these boys killed my dog.

Tomovich's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Begrijp ik jullie goed dat jullie voor routers zouden gaan die zelf geen draadloos signaal versturen?
    Dus router + AP?

Regels voor berichten