Pagina 3 van 3 Eerste 123

Discussie: Nieuwe oled tv

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Ah ok, valt mee dan... Thx

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    De nonkel van mijn vriendin zijn LG Oled is ook redelijk serieus ingebrand. Moet er wel bij zeggen dat het iemand is die tv-programma's nogal lang op pauze durft laten staan, dus eigenlijk wel zijn eigen fout. Maar het is dus mogelijk!
    Giggity
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De nonkel van mijn vriendin zijn LG Oled is ook redelijk serieus ingebrand. Moet er wel bij zeggen dat het iemand is die tv-programma's nogal lang op pauze durft laten staan, dus eigenlijk wel zijn eigen fout. Maar het is dus mogelijk!
    Kheb schrik dat bv bij fifa, wanneer je in het fut menu zit er inbranden kan voorkomen, omdat je daar zon vaste statische kaders hebt...

Vorige fifa sprong er een bewegende screensaver in gang, maar is precies eruit gehaald deze fifa 19...

Of weet iemand hoe je dit terug kan instellen?

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Ik ken niet veel van fifa, maar tenzij je van plan bent uren aan een stuk dat fup menu open te laten staan moet je je geen zorgen maken.

Als je sommige bezig hoort brandt een oled na 5 minuten al in. Da's pas als je echt lange tijd (verschillende uren) dezelfde statische content gaat tonen.
    As we all know, Christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living! So we all sing Christmas Carols to lull him back to sleep.

iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik ken niet veel van fifa, maar tenzij je van plan bent uren aan een stuk dat fup menu open te laten staan moet je je geen zorgen maken.

Als je sommige bezig hoort brandt een oled na 5 minuten al in. Da's pas als je echt lange tijd (verschillende uren) dezelfde statische content gaat tonen.
    Ik heb altijd timer aanstaan van 4 uur, dus stel dat ik het menu open heb, kan het maximum 4 uur op t'zelfde staan stel dat ik ineens weg van het scherm ben (ik durf tv wel eens open laten staan...)

Is wel zalig tv'ke moet ik zeggen... Al hangt veel af van de content natuurlijk...

Alleen, kan je dat roos veranderen in de menu? (en dit is men laatste vraag, anders moet ik in hardware een draadje aanmaken, aangezien dit aankoopadvies is )

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht

Kan natuurlijk altijd gebeuren als je langdurig een game speelt waar een felle HUD opstaat.
    Giggity

FlameDB's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Heb je ook al hun videos bekeken? In de video van week 10 staat er dat LG het kan herstellen bij jou thuis en ze doen dit gratis. Ook als je tv buiten garantie is.

En vanaf 2018 doet het probleem zich niet meer voor.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Even dit misverstand uit de wereld helpen. Die fix die LG is komen doen in week 10 gaat over een vast patroon (25% square) die zichtbaar in het beeld is (midden). Blijkbaar worden de panelen tijdens de productie heel warm en bij het afkoelen worden de waardes weggeschreven in een lookup tabel (die gebruikt wordt bij elke compensation cycle, deze die automatisch na vier uur tv kijken wordt geactiveerd wanneer de tv wordt uitgeschakeld en de manuele indien je ervoor kiest om die te draaien). Sommige TV's schreven de waardes al weg alvorens de tv helemaal afgekoeld was, wat als gevolg heeft dat de waardes van die square (die gevolg is van calibraties op het scherm) opgeslagen zitten in die lookup tabel en dus voorkomen bij compensation cycles.

Dat burn-in dus geen probleem meer is, is zever. Ben wel van mening dat je u hierin geen zorgen moet maken. Haal dat ding in huis en geniet van het prachtige beeld. De automatische cycles (en indien nodig manuele cycle) zal de meeste burn in voorkomen (tenzij je beslist om dagelijks 8 uur aan een stuk fifa te spelen). Ook, laat u tv op stand by staan. Ik weet dat er soms mensen zijn die persé de stroom elke nacht van hun tv moeten halen omdat ze die 83 cent op hun elektriciteitsfactuur willen besparen, maar dat mag dus niet bij OLED tv's.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten