XYRIS's schermafbeelding
    iTrader
    463 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Telenet VS Orange Love

Hallo,

Begin volgend jaar gaan wij in onze nieuwbouw trekken en daarbij
    heb ik mij al wat suf gepeinsd over TV / Internet / ...

Nu tot voor Orange was die keuze simpel, Proximus zou nooit binnenkomen,
    dus Telenet. :-) (als sinds beginjaren Telenet klant thuis)

Nu heeft Orange met LOVE wel een goed alternatief!

Waarom?

Gezien de producten dat wij hebben namelijk:

2x King abonnement
    Internet & digitale TV.

Heb het altijd énorm spijtig gevonden dat de bundels bij Telenet
    STEEDS die vaste lijn bevat, komaan Telenet! we zijn 2018!
    (zie WIGO jééé onbeperkt maar kost je wel €95 + 2de sim €16 & die hippe vaste lijn= €111)
    + hoeveel sneller kan je surfen? :-) nooit geen probleem gehad met de basic internet)

Nu bied Orange TV & Internet & mobiel aan! WAUW!
    Gezien ze ook op de kabel zitten no problem denk ik dan?

Verschillen?

TELENET: €54.90 + onze 2x king (€32) = €86.90

Internet 5Mbps upload / 50 down / 150gb download
    Kabel met HD Digicorder (85 zenders waarvan 40 in HD)
    2x King abbo = 150 min, 1.5gb download

Orange LOVE: €79 (tv, internet, 2xmobiel)

Internet 5Mbps upload / 100 down / onbeperkt download
    Kabel met HD Digicorder (tot 70 tv-zenders waarvan een twintigtal in HD.)
    2x Dolfijn : 150min bellen / 1.5gb download => 3GB VERDUBBELD door LOVE te kiezen

Orange: €7.90 goedkoper/maand = €94.80/ jaar!

- iets minder zenders (maar wie kijkt er naar meer als de 10 bekendste die er toch zijn
    ( een, vtm, vier, Q2, discovery, geogr, vijf, zes, vitaya,..)
    - andere interface dan telenet decoder = gewend raken

Als ik telenet neem zou ik wel de decoder KOPEN, als ik het uitreken mag die na
    25 maand kapot gaan en heb ik niet meer betaald als 25 * 9.90 = 247.90 (€249 aankoop)
    + in ga er toch van uit dat je de eerste 24 maand standaard garantie hebt op dit toestel? ???
    alles na 25 maand is winst :-)

Géén installatie & activatie kosten bij ORANGE, bij basic pakket telenet WEL

Mensen met Orange ervaring? met en zonder Telenet ervoor?
    Pc: Intel Core i7-6700K Skylake | Asus Z170 Pro Gaming | 16GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz| Nvidia RTX 2060 Founders Edition |
    Samsung 840Pro 128gb & 850 evo 500gb & 2tb WD |BenQ XL2720Z 27" 144Hz |
    Laptop: ASUS N56V | Core I7 3610QM 2,3Ghz Turbo @3.3 | 16GB RAM | Samsung 830 SSD 256 GB | 15,6" FULL HD
    Nvidia Geforce GT 650M

hashtag's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Orange heeft echt de meest inefficiënte, achterhaalde en minst klantvriendelijke service, ooit. Ongezien abominabel.
    In juli aanvraag gedaan, en pas vorige week eindelijk LOVE volledig in orde. Meerdere fouten die volledig in hun kamp lagen: aanvraag vergeten (jawel), aanvraag dubbel gemaakt, aanvraag bij Telenet fout gemaakt, SIM-kaart fout geactiveerd, ze waren niet in staat om mijn klantennummer te geven, ...

Bijna jammer dat de prijs (en tot nu toe merk ik geen verschil in internetsnelheid) mij voorlopig, na al die zever, nog bij Orange houdt.

Orange digicoder is wel trager. Zowel interface als zappen. Merkbaar, maar stoort mij niet. 2,4GHz-bereik van hun modem is wel crap. Die 3GB Dolfijn is denk ik maar 3 maanden, trouwens.
    *

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wij zaten ervoor bij Telenet, en hadden Whoppa ( 81 euro per maand ) Dat was zonder onze 2 gsm's nog eens te herladen die al bij Orange zaten. + 30 euro. Kwamen we uit op 111 euro.
    Nu hebben wij love genomen met Koala. Vriendin haar gsm dus gezet omdat zij meeste op Facebook zit en belt voor haar werk. 69 euro + 15 voor mijn gsm. 84 euro de maand en we boeten gewoon 100mbit snelheid in dan Telenet. Kan simpel opgelost worden voor de boost te nemen zijn we nog altijd goedkoper uit. 94 vs 111 dat is verschil van 17 per maand en 204 op jaar goedkoper.
    Nu sparen wij dus 324 euro uit op een jaar.

Overgang ging bij ons zeer vlot, zelf Telenet opgebeld naar het speciaal nummer. Binnen de 5 min was alles afgezegd ( ook net terug betaling gehad van hun omdat wij betaalden voor de maand die kwam )
    Zelf naar Orange shop gegaan en aanvraag daar gedaan. Duurde kleine 15 min en de week erop kwamen ze al aansluiten bij ons.
    Kabel lag er al van Telenet en moesten ze eigenlijk niets meer doen, zeer vriendelijke dame gehad daar ook in Kuurne.

Die lag dat men hier over spreekt is zeer miniem bij mij en niet storend. Duurt amper 1 sec bij mij, misschien moeten de meeste eens hun kabels laten nakijken.
    Tv gids moet gewoon wat laden 2sec ofzo tijdens het scrollen, bij Telenet hadden wij dit ook ( en bij men moeder gaat het nog trager dan bij Orange )

Zeer tevreden ervan hier en de snelheid was 96 op kabel en 90 op Wifi op 5ghz.
    Voor die 324 euro dat wij uitsparen is het wel de moeite !
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

FlameDB's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gazmask Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Orange heeft echt de meest inefficiënte, achterhaalde en minst klantvriendelijke service, ooit. Ongezien abominabel.
    In juli aanvraag gedaan, en pas vorige week eindelijk LOVE volledig in orde. Meerdere fouten die volledig in hun kamp lagen: aanvraag vergeten (jawel), aanvraag dubbel gemaakt, aanvraag bij Telenet fout gemaakt, SIM-kaart fout geactiveerd, ze waren niet in staat om mijn klantennummer te geven, ...

Bijna jammer dat de prijs (en tot nu toe merk ik geen verschil in internetsnelheid) mij voorlopig, na al die zever, nog bij Orange houdt.

Orange digicoder is wel trager. Zowel interface als zappen. Merkbaar, maar stoort mij niet. 2,4GHz-bereik van hun modem is wel crap. Die 3GB Dolfijn is denk ik maar 3 maanden, trouwens.
    Nooit Orange nemen bij een nieuwbouw of waar er nog geen kabel voorzien is binnenhuis. Pak Telenet de eerste paar maanden (zolang een promotie loopt) en vraag dan Orange aan. Zeg telenet dezelfde dag op. Telenet doet geen moeite voor hardware installaties die door orange aangevraagd worden.

Regels voor berichten