Discussie: PC 535 euro

iTrader
    0

PC 535 euro

Allen, ruim 7 jaar geleden heb ik op advies van jullie hier onderstaande pc gekocht. Erg tevreden mee geweest al die tijd, dus nogmaals hetzelfde trucje.
    (zie ook het topic destijds: https://www.9lives.be/forum/aankoopa...or-jullie.html)

https://ibb.co/h2r4PU (dit zijn de spullen die jullie me destijds bij Azerty hebben aangeraden, en die ik dus nu nog heb staan)

Na mijn update in 2015 heb ik eigenlijk niets gedaan, dus zit nog steeds met dezelfde setup. Ik heb wederom 450 euro ex (535 inclusief) btw te besteden (dan kan het via een actie op mijn werk). Kunnen jullie weer een game setup voor mij maken? Wellicht kan ik nog dingen van mijn oude pc hergebruiken, dat zou mooi zijn. Wil graag GTA V op mooie settings spelen, maar ook gewoon weer is wat nieuwe games gaan proberen.

Alvast bedankt allemaal.

Ik heb zelf maar eens wat aangeklikt. Geen idee precies of dit bij elkaar past, en het is natuurlijk wel wat boven budget, maar dan hebben we een startpunt.
    https://azerty.nl/basket/?code=YTo3O...YyNzAyO2k6MTt9

edit: hoe maak ik zo'n mooi boodschappenlijstje?
    Laatst gewijzigd door Davion; 10 oktober 2018 om 15:30

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Past wel normaal gezien. Wat zijn je verwachtingen van dit systeem? Want zo geweldig is die grafische kaart niet.
    Voor 30euro meer kan je een RX570 kopen volgens tweakers pricewatch en die kaart is wel een stuk beter.

Momenteel is PC hardware zo duur dat je voor 545euro niet veel zult hebben... Misschien kan je besparen door 8GB ram te nemen i.p.v. 16GB?
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- Asus Strix GTX 1080 @ 2125/11100mhz -- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    122 (100%)
    Zal zeker compatibel zijn. Enkel is je RAM snelheid wel te laag voor Ryzen en zeker voor die iGPU versies.

Min. snelheid is 3000MHz, goe hoger hoe beter.

Zou ook zeker je CPU aanpassen, want je hebt een discrete GPU reeds gekozen, dus je betaald de meerprijs voor die geïntegreerde GPU.

Zou dan eerder zoiets kiezen, zal je meer content van zijn.
    https://azerty.nl/basket/?code=YTo2O...c0NzI7aToxO30=
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.2 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Sapphire RX Vega 64 - Toshiba XG3 256GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor
    Corsair VOID RGB Wireless headset - Corsair Dark Core SE RGB mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Zijn er om kosten te besparen nog zaken van mijn oude PC die ik kan gebruiken? Bijvoorbeeld de case / voeding?

iTrader
    122 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simpeler Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bedankt voor jullie reacties. Zijn er om kosten te besparen nog zaken van mijn oude PC die ik kan gebruiken? Bijvoorbeeld de case / voeding?
    Kan je inderdaad doen, als die onderdelen niet te oud zijn.
    Intel Core i7-5820K @4.2 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Sapphire RX Vega 64 - Toshiba XG3 256GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor
    Corsair VOID RGB Wireless headset - Corsair Dark Core SE RGB mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Tja, die zijn dus uit 2011, dus wel redelijk oud. Denk handiger om dan maar gewoon een volledige build te nemen. Ik lees hier en daar dat de Ryzen 3 1300 X beter uit de bus komt dan de Ryzen 5 1500X, en dat de bottlenek toch de GPU is. Is dat nog een dingetje waar ik kan besparen?

Ik wil graag GTA V en Far Cry 5 op mooie settings kunnen spelen.

Ik zie trouwens dat in de tijd van deze discussie die processor 20 euro duurder is geworden, is die markt echt zo variabel?

iTrader
    122 (100%)
    Tja, die zijn dus uit 2011, dus wel redelijk oud. Denk handiger om dan maar gewoon een volledige build te nemen. Ik lees hier en daar dat de Ryzen 3 1300 X beter uit de bus komt dan de Ryzen 5 1500X, en dat de bottlenek toch de GPU is. Is dat nog een dingetje waar ik kan besparen?

Ik wil graag GTA V en Far Cry 5 op mooie settings kunnen spelen.

Ik zie trouwens dat in de tijd van deze discussie die processor 20 euro duurder is geworden, is die markt echt zo variabel?
    Als die al zo oud zijn, zou ik die ook upgraden. Voor die kleine meerprijs is het niet waard om je componenten te beschadigen, moest de voeding opblazen ofzo.

Qua CPU is het afhankelijk wat je er mee wil doen. Die 1500X zal wel beter presteren in programma's die gebruik kunnen maken van Hyperthreading, dus die extra virtuele cores.

Persoonlijk, zou ik eerder eens zoeken naar een tweedehands Ryzen 5 1600 ofzo. Tenzij je wat meer wil uitgeven en die nieuw wil kopen.

Met die setup zal je zeker wel die games op hoogste settings kunnen draaien, weliswaar met AA af of andere settings beetje lager zetten, want FC5 is een redelijk zwaar spel, maar moet wel lukken. Die RX570 4GB kan gemakkelijk BF1 op max settings draaien met 60fps V-Sync gecapped.

Prijzen zijn afhankelijk van de Dollar, dus als die prijzen stijgen zal de rest ook stijgen. Plus met het te kort, zoals bij Intel stijgen de prijzen de hoogte in. Alhoewel AMD daar normaal geen last van heeft.

iTrader
    0
    Thanks, dan ga ik in ieder geval gewoon voor een complete set. Geen idee wat AA of Hyperthreading is, maar ik doe geen onwijze video editing oid en behalve deze games verder geen zware dingen. Ik zie dat bij Azerty die Ryzen 5 1600 maar een paar tientjes duurder is dan de Ryzen 3 1300x, dus dat lijkt me prima. Kun jij nog één keer een lijstje voor me maken bij Azerty met een complete build die bij elkaar past en GTA V en Far Cry 5 aan kan? Dan ga ik boven budget, dat snap ik, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat het allemaal bij elkaar past.

Thanks alvast.

iTrader
    0
    Bijvoorbeeld zoiets?

https://azerty.nl/basket/?code=YTo3O...g0MjQ0O2k6MTt9

Klopt het dat dat moederbord eigenlijk de volledige snelheid van die RAM niet aankan zonder over te clocken? Ik heb nog nooit overgeclockt en was dat eigenlijk ook niet van plan.

iTrader
    122 (100%)
    Thanks, dan ga ik in ieder geval gewoon voor een complete set. Geen idee wat AA of Hyperthreading is, maar ik doe geen onwijze video editing oid en behalve deze games verder geen zware dingen. Ik zie dat bij Azerty die Ryzen 5 1600 maar een paar tientjes duurder is dan de Ryzen 3 1300x, dus dat lijkt me prima. Kun jij nog één keer een lijstje voor me maken bij Azerty met een complete build die bij elkaar past en GTA V en Far Cry 5 aan kan? Dan ga ik boven budget, dat snap ik, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat het allemaal bij elkaar past.

Thanks alvast.
    AA is Anti-Aliasing, dus meer details in-game. Vraagt ook wat meer van de GPU als dat aanstaat.

Hyperthreading zijn virtuele cores, per core krijgt je 2 virtuele extra, waardoor de load wat verdeeld kan worden over de verschillende cores.

Zoiets is perfect voor die games op hoge settings te spelen:
    https://i.imgur.com/Z1jS2Rs.jpg

Heb er wel wat extra fans bijgedaan, omdat die case maar met 1 fan komt. Dan kan je die 2 AF120's vooraan plaatsen en die bij de case komt achteraan, hoeft niet, maar kan wel helpen om je hardware koeler te houden.

Regels voor berichten