hashtag's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)

Nieuwe build €2k + waar assembleren?

Ben al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe build, maar eigenlijk heb ik geen zin om die zelf in elkaar te steken, dus laat ik die liefst assembleren in een shop. Idealiter zelfs met zaken als delid of oc erbij (met meerkost), zodat ik gewoon achter mijn desktop kan schuiven en kan gamen zonder hassle.

Alternate is standaard antwoord daarvoor (althans voor standaard assemblage), maar NL shops lijken toch heel wat goedkoper als ik de andere threads hier lees. Megekko doet geen assemblage, iemand tips voor NL shops mét assemblage?

Ik heb ook een offerte aangevraagd bij een bepaalde IT shop in Waarschoot die goed boert op social media met killer custom builds, maar daar zat de prijs van de onderdelen al €400 hoger (!) dan dezelfde build op Alternate, en dan nog exclusief enige vorm van assemblage of oc. Jammer. (i8700K, Gskill 16GB DDR4 3000Mhz, 970 EVO NVME 500GB SSD, ASUS ROG strix z370-e gaming, WD Black 1TB 7200, Win10 home, fans: thermaltake ring plus 12 LED RGB, Fractal Design R6 case, custom cable sleeves, AIO NZXT KRaken x72 - Alternate brengt me dit voor €1800)

Budget: rond de €2000 (exlusief scherm en GPU).
    GPU: GTX1070 neem ik over van huidige build, dus voorlopig geen nieuwe nodig
    resolutie: 1440p zou fijn zijn, ik moet geen 144Hz hebben, is 75Hz genoeg voor gaming zonder clutch gedoe zoals csgo?
    Case/look: Ik wil geen RGB kermis, dus eigenlijk geen componenten met RGB

Ik had zelf al gezocht en had voorlopig dit:
    Case: Define R6 TG met usb-c frontpanel upgrade
    CPU: I7-8700k
    CPU koeling: Wil wel heel graag zo'n AIO koeler. Corsair h150i? NZXT?
    GPU: 1070 (komt over uit vorige pc)
    RAM: 16GB 3000MHz, welk merk?
    MOBO: ? iets met usb-c connector voor front panel, mag met built in wifi, moet geen cheap instap bordje zijn
    PSU: ?
    SSD: ?

Scherm aanraders zouden me ook verder helpen!
    *

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Moest je willen zal ik die wel bouwen. Voor meer info mag je altijd een PM sturen.

Heb dat veel gedaan voor forumleden van simpele game PC's tot custom watergekoelde PC's en zijn allemaal zeer tevreden van mijn diensten, ze besparen al redelijk wat i.v.m. andere webshops die wel assemblage aanbieden aan een duurdere prijs.

OC'en is gemakkelijk en delid tool heb ik hier liggen.

Misschien nog een andere optie?
    Beste koelmethode is eigenlijk Direct Die koeling. Met een aangepaste bracket kan je de IHS van de CPU er af laten en zo je CPU koeler rechtstreeks op de chip zelf mounten met Liquid Metal er dan tussen, geeft nog lagere temps en betere clocks.

Moest je eventueel kunnen wachten voor een paar weken, dan komt nl. de 9000 reeks uit van Intel en zien er zeker niet slecht uit en die komen met soldeersel onder de IHS dus de temps zullen standaard een pak lager zijn dat de vorige gens met slechte koelpasta.

Je kan altijd nu een Z370 bord kopen en een i7-9700K er op gebruiken als ze uit zijn.

Alhoewel een 8700K zeker deftig zijn ze serieus in prijs gestegen door de tekorten van chips voor 14nm op zo'n grote schaal te fabriceren.

Qua mobo kan je deze kiezen:
    https://www.megekko.nl/product/4917/...-Z370-E-GAMING

Heeft USB-C 3.1 voor vooraan en Wifi ingebouwd ook.

Geheugen maakt weinig uit, zelfs 2666 kan perfect. Voor Intel maakt het weinig uit wat voor geheugen je gebruikt, die haalt er geen voordeel uit zoals bij Ryzen. Maar deze zijn vrij cheap en zeker deftig.

https://www.megekko.nl/product/2046/...can-2x8GB-3000

Corsair H150i Pro is zeker een deftige koeler en past perfect in een R6, heb een tijdje geleden ongeveer dezelfde PC gebouwd op mijn vorige job. Vind de H150i 1 van de betere koelers en een pak goedkoper dan de X72 en heeft betere software om alles te regelen.

Qua voeding kan je deze zeker kiezen:
    https://www.megekko.nl/product/4186/...Corsair-RM850x

Staat zo te zien ook in promo, want kost een pak minder nu dan ervoor. Scheelt €1 met een RM750X, dan is de keuze sbel gemaakt.

En qua SSD zijn Crucial heel cheap en presteren ongeveer gelijk met Samsungs 860 EVO reeks.
    https://www.megekko.nl/product/5093/...X500-500GB-M-2

Een 970 EVO heb je niet persé nodig. Tenzij je renderen wilt doen.

Scherm is afhankelijk van welke eisen je wil. 1080p 144Hz, 1440p 75Hz, 1440p UW 75Hz, 1440p 100-120Hz of zelfs 144Hz. Die laatste is natuurlijk wel de duurste optie.
    Welke grootte wil je? 24", 25", 27" 32", 34"?

Deze is eventueel een aanrader, 25" 1440p 75Hz:
    https://www.megekko.nl/product/2077/...raSharp-U2518D
    En anders een iiyama, 27" 1440p 75Hz:
    https://www.megekko.nl/product/2077/...-XUB2792QSU-B1

Voor gewoon shooters is 75Hz zeker deftig, speel zelf momenteel op een 34" 1440p UW op 75Hz en geeft wel een klein verschil t.o.v. 60Hz, maar niet echt veel.

Hier is een voorbeeld wat je voor dat budget allemaal kan krijgen, scherm en GPU uiteraard niet meegerekend :
    https://i.imgur.com/BlL2v1u.jpg

Windows keys kan je voor een appel en een ei op ebay kopen, dus moet je zeker geen dure versie aankopen.

Plus je krijgt gratis verzending en een gratis game.

Heb er ook een aantal fans bijgedaan, omdat de standaard fans van die Corsair AIO niet zo goed zijn en die van de case vooraan eigenlijk ook niet. Ze zijn niet sterk genoeg om de koude lucht binnen te kunnen trekken langs die gaten aan de zijkant.

Custom cable kitje kost bij highflow.nl ongeveer €100 en hebben die in verschillende kleuren.
    Hier zie je de verschillende kleuren kabels die compatibel zijn met die RM850X.
    https://www.highflow.nl/modding/flex...cable-kit.html

Heb zelf een zwart/blauwe kit voor mijn HX1200i van Corsair en zijn kwalitatief echt de moeite.
    Laatst gewijzigd door Ascari; 2 oktober 2018 om 11:54
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

hashtag's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Phew, thanks voor zo'n alomvattend antwoord, grote kans dat ik u toch eens ga PM'en.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Een 970 EVO heb je niet persé nodig. Tenzij je renderen wilt doen.

Scherm is afhankelijk van welke eisen je wil. 1080p 144Hz, 1440p 75Hz, 1440p UW 75Hz, 1440p 100-120Hz of zelfs 144Hz. Die laatste is natuurlijk wel de duurste optie.
    Welke grootte wil je? 24", 25", 27" 32", 34"?
    Ik ben full time bezig met 1080p/4K video-materiaal (geen 3D rendering) en zou deze desktop ook willen gebruiken als ik in 't weekend thuis wil verder werken. Groot verschil tussen jouw voorstel en bv zo'n 970 evo?

Ik kom nu van een 23" 60Hz schermpje, dus 25-27" 1440p 75Hz lijkt mij perfect dan.

Qua CPU, ik wist niet dat een nieuwe versie op de markt kwam. Ik heb een bericht gevonden dat de i7-9700k rond de 440 euro zou zijn, terwijl de 8700k nu nog op 495,- staat op megekko. Lijkt die prijs realistisch, of zou zou'n 9700K toch richting 500+ gaan bij release?
    *

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gazmask Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Phew, thanks voor zo'n alomvattend antwoord, grote kans dat ik u toch eens ga PM'en.

Ik ben full time bezig met 1080p/4K video-materiaal (geen 3D rendering) en zou deze desktop ook willen gebruiken als ik in 't weekend thuis wil verder werken. Groot verschil tussen jouw voorstel en bv zo'n 970 evo?

Ik kom nu van een 23" 60Hz schermpje, dus 25-27" 1440p 75Hz lijkt mij perfect dan.

Qua CPU, ik wist niet dat een nieuwe versie op de markt kwam. Ik heb een bericht gevonden dat de i7-9700k rond de 440 euro zou zijn, terwijl de 8700k nu nog op 495,- staat op megekko. Lijkt die prijs realistisch, of zou zou'n 9700K toch richting 500+ gaan bij release?
    Mag je zeker doen .

Als je die gaat gebruiken voor video editing zal je qua snelheid ook wel een verschil merken. Je kan dan wel best een gewone M.2 SATA kopen zoals die Crucial als bootschijf en die 970 EVO als dedicated editing schijf, dan is de load op de bootschijf praktisch nihil en kan je gemakkelijk alles verwerken.

1440p scherm is inderdaad wel leuk. Ik heb die Ultrawide gekocht omdat ik redelijk wat Photoshop deed en het breder werkvlak wel gemakkelijk is voor op te werken, dus een 27" 1440p zal al zeker een verschil geven als je van een gewoon 1080p scherm komt.

9000 reeks is voor deze maand aangekondigd, qua prijs kunnen we op dit moment enkel gokken, door het te kort weten we het niet 100%, enkel de adviesprijs.

Moest je kunnen wachten zou ik op de nieuwe gen wachten, zoniet, zou ik eerder een Ryzen 7 2700x voorstellen. Qua multicore gebruik steekt die wel boven de 8700K uit. 8700K is enkel beter als je desktop enkel dient om te gamen en soms om te editen/streamen. Plus die 2700x kost €170 goedkoper en heeft 8 cores en 16 threads, wat misschien wel beter voor jouw gebruik is.

Deze combo is zeker deftig:
    https://www.megekko.nl/product/0/999986/
    https://www.megekko.nl/product/0/228742/

De rest van de build is zeker compatibel met elkaar, dus je moet enkel CPU en mobo veranderen als je Ryzen in de plaats kiest. Je zal dat platform (AM4) nog kunnen upgraden tot 2020, dus nog een goei jaar een beetje vooraleer ze naar een heel ander mobo (AM4+) overgaan.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Regels voor berichten