Spacid's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Intel Coffee Lake CPU - Mobo?

Hey

Ik heb wat hulp nodig met het aankopen van een nieuwe cpu en mobo.
    Momenteel heb ik een AM3+ mobo met FX8350 cpu die aan vervanging toe is om zware games te spelen.

Zowel voor AMD als Intel zou ik voor een nieuwe cpu ook een mobo moeten aanschaffen dus het zal een combi-aankoop worden.
    Gezien Intel met zijn Coffee Lake cpu's in oktober een gehele nieuwe generatie start en in het verleden steeds het sterkst is geweest op vlak van gaming wil ik graag een core i5 8600K.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat nu het ideale mobo is voor zo'n cpu.

Men spreekt over LGA 1151 versie 2 maar zit die socket al in het huidige aanbod aan mobo's?
    En zo ja, zijn deze wel geoptimaliseerd om met 6 cores om te gaan?

Mobo moet niet high-end zijn en veel lichtjes hebben

Verder ziet mijn setup er als volg uit:
    - 16gb ram DDR3 1600mhz Corsair Vengeance
    - GTX 980TI
    - Samsung Evo SSD 128gb
    - Oude HD van 750gb
    - 650W voeding
    - 2x 27" schermen (1 = 144hz gsync 1440p)

Pc zou ook een 4k film moeten kunnen afspelen op een 55" 4k tv, momenteel gaat dat niet door de cpu bottleneck (denk ik)..

Alvast bedankt voor uw advies!
    no votes  

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Op dit moment zijn het allemaal maar geruchten en kunnen we totdat ze effectief uit zijn enkel maar speculeren. Dus best afwachten wanneer ze effectief uit zijn.

Socket 1151 wordt gebruikt voor de Kaby Lake's 200 chipset en Sky Lake 100 chipset CPU's. Maar voor Coffee Lake ga je een geheel nieuwe chipset nodig hebben, nl. 300. En als je wilt overklokken ben je verplicht om een Z370 te kopen. Anders is die K-CPU weggegooid geld.

Helaas zit je met een Intel K-CPU als je wilt overklokken vast aan Z chipset, welke qua prijs niet echt budgetvriendelijk zijn voor een deftig moederbord.
    Als het niet te veel features e.d. moet hebben voor een deftige prijs ga je naar Ryzen moeten kijken, niet naar Intel.

Ryzen is zeker ook deftig genoeg, heb al genoeg systemen gebouwd met Ryzen om te weten dat die voor die prijs zeker de moeite zijn.

Ryzen's 'mindere' gaming prestaties t.o.v. de huidige Intel CPU's is verwaarloosbaar en al helemaal op resoluties groter dan 1080p.
    Voor 1440p, VR en 4K zijn die zelfs betere keuzes. Nu goed, we hebben nog geen concrete bewijzen van de prestaties van Coffee Lake, dus beste advies is effectief wachten totdat ze uit zijn om dan je beslissing te nemen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad
    no votes  

Regels voor berichten