Discussie: Upgrade computer

Patj's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Upgrade computer

Dag allen,

Op dit moment bezit ik een low-end desktop met volgende specificaties (in feite een Lenovo ThinkCentre E73 SFF met wat bijkomend werkgeheugen (+4gb) en een additionele asus geforce gt610 gpu):

GPU: Asus Geforce GT610
    Cpu: Intel pentium CPU G3240 @ 3.10 ghz (dualcore)
    Werkgeheugen: 8 GB
    Opslagtype: 7200rpm HDD (500GB)

Nu vroeg ik me af hoe ik deze pc het best zou upgraden? Ik dacht erover om een i5 cpu aan te kopen om nieuwere games te spelen. Is dit de moeite (en mogelijk) of zouden jullie mij een andere verbetering aanraden. Bijkomend wil ik aangeven dat "topgraphics" voor mij niet prioritair zijn.
    no votes  

Giovanny's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een i5 zal u zeker een boost geven in performance maar niet in games zolang je je grafische kaart ook niet upgrade. Die gt610 doet niets anders dan gewoon beeld geven. De nieuwere games ga je daar niet mee kunnen spelen, zelfs niet op low settings vrees ik dus ge hebt zeker een nieuwe grafische kaart nodig.

MAAR:
    • je zit met een SFF case van Lenovo dus uw slots zijn (waarschijnlijk?) enkel low-profile en daar zijn amper goede grafische kaarten voor te vinden. Als ze er zijn, zijn ze te duur, te luid, te warm, ...
    • Uw voeding is 9/10 niet geschikt om een deftige grafische kaart te voeden en een quick-google search toont aan dat dat geen standaard atx-formaat is.
    • stel dat het allemaal wel in je case past heb je waarschijnlijk niet genoeg airflow in die case en worden je componenten te warm...
    • je zit met s1150 dus ik stel voor om een tweedehands cpu te zoeken

DUS:
    • buiten een andere cpu en gpu hebt ge ook nog een andere case en voeding nodig.

Iets om over na te denken...
    server :: unRaid 6.1.9 :: Asrock Z170A-X1/3.1 :: i7 6700 :: 16gb :: AX750 :: 128gb ssd :: 2x 2tb + 2x 1tb hdd's :: 2 vm's :: 3 dockers :: htpc :: Kodi vm in unRaid ::
    home pc :: asrock J3160dc-itx :: 4gb :: 60gb ssd :: lanbox :: p8h61-i :: i5 2300 :: 4gb :: ssd 80gb :: HX520 :: R9 290 PCS+ :: CM elite 110 :: Router :: Super PDSMI+ :: e2140 :: 4gb :: hdd 120gb ::
    no votes  

Zymp's schermafbeelding
    iTrader
    322 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wat Giovanny dus zegt
    Moederbord ziet er mATX uit, dus dat zou je denk ik gewoon in een andere case kunnen kopen.

Om het echt goedkoop en toch relatief degelijk te houden zou ik zelf nadenken over volgende onderdelen:
    case, maar je kan beter ineens een iets duurdere case pakken, daar zitten meestal al verschillende fans in en in die goedkope niet. Bijvoorbeeld deze is een goedkope met toch al twee fans in.
    voeding
    gpu voor lichte games, voor intensievere games of de beste prijs/kwaliteit die je nu kan kopen vermoed ik voor wat toekomstgericht
    CPU, maar die kan je inderdaad beter tweedehands zoeken.

Maar overall zou ik misschien zelfs aanraden om niet alleen de CPU tweedehands te zoeken, maar ook de rest Hier bij Buy & Sell passeren vaak volledige setups waar je deftig op kan gamen. En die gaan goedkoper zijn dan dat je een GPU en CPU moet kopen, want dan ga je heel snel 400 euro kwijt zijn
    no votes  

Regels voor berichten