Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Discussie: TVgas

Fliblit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ******* Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Voor nieuwtjes ga ik iig naar buitenlandse sites, die zijn tenminste op tijd, relevant en posten uitsluitend game-gerelateerd nieuws.
    Voorbeelden van niet-game gerelateerde posts aub
    Men are born soft and supple; dead, they are stiff and hard. Plants are born tender and pliant; dead, they are brittle and dry. Thus whoever is stiff and inflexible is a disciple of death. Whoever is soft and yielding is a disciple of life. The hard and stiff will be broken. The soft and supple will prevail.

-Lao Tzu, Dao De Jing
    no votes  

Thallyos's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoolerMaster Bekijk bericht
    En dan nog blijven ze hier ontkennen dat de redactie volledig onafhankelijk is.
    Dat is niet meer of minder druk dan elke gamessite overal ter wereld mee te maken krijgt. Of je het nu wil geloven of niet. Er zijn er amper die toegeven aan die druk (zoals onze Frank Molnar, die toen op een muur stootte vanuit de redactie).

Aan de andere kant zijn er ook slechts enkele die helemaal eraan weerstaan. Zo schrijft ArsTechnica in hun reviews altijd over de condities waarin ze het spel speelden of welke geschenken of leuke perstrips aan een review waren verbonden. Het zijn enkel de giganten zoals een Joystiq die vluchten en hotels vanuit de uitgevers kunnen weigeren en alles zelf betalen voor hun redacteurs.

Dat zijn de beperkingen van elke grote tot kleine gamessite en ik kan met enige zekerheid zeggen dat in Europa amper een reviewer te vinden is die de leuke voordelen die aan de job verbonden zijn gaat weigeren. Het is niet alsof je tonnen geld gaat scheppen, dus dan is het altijd meegenomen als je eens een gratis hoofdtelefoon, game, PSP of weet ik welk gadget krijgt. Wij zijn ook maar mensen natuurlijk. Echter, hoewel zoiets een positieve sfeerschepping kan creëren waarin je je review schrijft, zal dit nooit de tekst gaan beïnvloeden.

Als je dat allemaal niet wil geloven, tja, dan moet je geen enkele review meer lezen, nergens. Ik lees ook met héél veel plezier de PC Gameplay, maar ik weet dat de condities waaronder zij reviewen quasi hetzelfde zijn als bij ons, of bij de leuke nieuwe kracht hier in Vlaanderen, 4gamers.

Wil je liever wat halvelings flamen en totale onzin spuien zonder ook maar een beetje geïnformeerd zijn, laat dan maar. Dan ben je waarschijnlijk ook al te ver heen om de moeite te doen bovenstaande tekst te lezen. Je kunt je blijven vastpinnen op het FEAR 2 debacle, maar als Havoc zelf komt zeggen dat (hoewel hij deels daardoor gestopt is) het geen effect had op de score of de tekst. Tja, dan heb je te grote muren van zelfgenoegzaamheid en ignorantie rondom je geschapen.
    Nothing to see here, please, continue elsewhere...
    no votes  

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kan me volledig vinden in de commentaar van Jay. Het grote probleem bij 9lives is dat verschillende beloftes vanuit TVGas niet of nauwelijks werden nagekomen en er vrijwel geen enkele mogelijkheid was tot het opstarten van een redactie die op een professionele manier kan werken. Professionalisme zou de site zeker en vast ten goede komen. TVGas wil of kan blijkbaar op de een of andere manier geen middelen vrijmaken. Het is ook jammer om zien dat het algemene niveau van reviews de laatste tijd zo slabakt.
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    no votes  

Deetje's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jay Bekijk bericht
    Probleem is nu dat 9lives een beetje een schip is dat wel een kapitein heeft, Praga zeg maar, maar zonder echt goeie crew aka redactie. Wimpie en Mich staan Praga goed bij, maar daarmee alleen lever je geen kwalitatieve stukken.

O K makker... .

Heb u altijd een toffe gast gevonden en je bent altijd een goede redacteur geweest voor games.telenet.be & 9lives. Maar nu verlies je toch al mijn respect met zo'n uitspraak.
    no votes  

Jay's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Da's ook rap, prolly bedoel 'k 't niet zo kwaad als jij 't interpreteert

Kheb gezegd wat ik denk dat het probleem 'nu' is. Redactie moet opnieuw uitgebouwd worden, en daarover zeg 'k niet dat dat niet kan dus... Momenteel lijkt die redactie mij er nog niet (terug) te zijn, niet qua inhoudelijke kwaliteit en daarnaast al helemaal niet qua middelen, wat bij ons ook niet was vroeger. Wat dat betreft vond ik ons ook geen deftige redactie, omdat er simpel weg niet de omstandigheden gecreëerd werden voor ons om écht degelijk werk te leveren. Dat is een probleem dat zich naar de toekomst toe ook gaat blijven stellen vrees ik voor 9lives, zolang er geen ruimte komt voor een vaste redactie.
    no votes  

^MystiQ's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Deetje, een redactie wordt niet gebouwd op één persoon, net jij zou dat toch moeten weten
    no votes  

Deetje's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ^MystiQ Bekijk bericht
    Deetje, een redactie wordt niet gebouwd op één persoon, net jij zou dat toch moeten weten
    Dat zeg of insinueer ik toch nergens? Het zal wel zijn dat ik dat besef! Mijn rol in de redactie blijft nog steeds eerder beperkt, het zou zeer egocentrisch van me zijn om zo te reageren.

De nuance die Jay nu maakt is gans anders dan in zijn vorige post. Hij meende dat de redactie & crew niet capabel was (of zelfs geen "echte redactie" of "echte crew" is). Dat slaat ruimer dan op mezelf hé. Zijn post kwam denigrerend en elitair over ten op zichte van al de mensen die heus wel kwaliteiten bezitten en zich tomeloos inzetten. Mocht iedereen zo reageren, dan zouden heel wat mensen hun kansen ontnomen worden.

Soit, ik heb vrede met de nuance.
    no votes  

Scavenger's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sorry hoor, maar als ge als ervaren redacteur niet eens opmerkt dat de nieuwe redacteurs er weinig van bakken...
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat er druk komt van uitgevers vind ik ergens wel normaal.
    Hoe zou je zelf zijn als uitgever?

Dat commerciële mensen van de site daar ook naar luisteren, is ook volledig normaal.

In dat opzicht denk ik zelfs dat het bij 9lives nog goed meevalt, aangezien ze met vrijwilligers werken die zelf niets te verliezen hebben. Daardoor kunnen ze de druk veel beter weerstaan.

Over de mail van Frank (http://i.imgur.com/W2oeV.jpg):

Ik begrijp wel niet hoe iemand zo dwaas kan zijn om dit op mail te zetten naar een vrijwilliger. Dit toont enkel aan dat Frank echt niet capabel is als manager (of hoe je het ook wil noemen). Als je dan perse zo zwaar wil uithalen naar een vrijwilliger, doe het dan tenminste via telefoon. De mail van Praga erboven is dan toch een pak subtieler en brengt dezelfde boodschap zonder zeer aanvallend te zijn.

Ofwel betaal je de mensen en kun je u zoiets permitteren, ofwel werk je met vrijwilligers en kun je niet zo dictatoriaal uit de hoek komen.

Alhoewel ik de reacties van 'TheBoss' op zich wel goed vind, vind ik het bijvoorbeeld ook geen goed idee dat hij hier een account aangemaakt heeft. Hij probeert goed te doen door zich hier af en toe te verantwoorden, maar dit werkt niet en zal nooit werken. Het was veel beter geweest indien 'de commerciële bad guy' geen gezicht gekregen had. Mensen houden nu éénmaal van drama.

De beste reactie op zoiets is nog altijd om ze te negeren. (een kind die weent om aandacht moet je net negeren en geen extra aandacht geven ...)
    no votes  

Scavenger's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    9lives heeft blijkbaar een nieuwe truc gevonden om de uitgevers te sussen: als een spel een (terecht) lage score krijgt, dan laten we de review gewoon opnieuw schrijven op roekie-niveau door een casual gamer die niet beter weet. Goed bezig 9lives, goed bezig...
    no votes  

Thallyos's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scavenger Bekijk bericht
    9lives heeft blijkbaar een nieuwe truc gevonden om de uitgevers te sussen: als een spel een (terecht) lage score krijgt, dan laten we de review gewoon opnieuw schrijven op roekie-niveau door een casual gamer die niet beter weet. Goed bezig 9lives, goed bezig...
    Die review hebben wij spontaan toegestuurd gekregen en we vonden het dan ook zonde om die helemaal links te laten liggen. Zeker omdat heel veel mensen vragen om userreviews.

Overigens is ze helemaal niet onverdeeld positief over het spel. Ik weet niet of je de moeite hebt gedaan de tekst helemaal te lezen, maar ik denk van niet. Er is ook bewust geen score bijgezet zodat mensen maar de moeite moeten doen om het te lezen. Mocht ik een score gokken aan de hand van die tekst, dan zou dat maximum een 79 zijn, niet echt hoog dus.

Trouwens, waarom zou zij een casual gamer zijn? Waarop slaat dat nu. Ik weet het niet, maar dan kun jij het nog minder weten in elk geval. Ze haalt de eerste games aan, dus die heeft ze zeker al gespeeld. Iemand die helemaal zelf de tijd neemt op zo'n lap tekst te schrijven over een spel lijkt mij per definitie al niet meer casual...
    Nothing to see here, please, continue elsewhere...
    no votes  

Wijsheid's schermafbeelding
    iTrader
    42 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Serieus...

Ze is inderdaad niet onverdeeld positief, zoals hierboven gezegd. En een slechte review is het ook niet hoor. Nee, mooi dat ze dat doen.
    Piew piew poew
    no votes  

Koffe's schermafbeelding
    iTrader
    71 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ga ik mee akkoord.
    Ze heeft echt wel moeite gestoken in haar teksten en ze heeft goeie kennis van de fable reeks.
    En dat ze die gespeeld heeft kan je echt wel afleiden uit haar teksten.

Tis echt zonde dat er op elk item moet gebashed worden..
    Beetje respect voor de mensen die er hun tijd en moeite in steken.
    Dus bij deze, Ann als je dit leest ! Niets van aantrekken en wie weet zien we je terug voor een goeie review van fable4?
    psn: Ashtaria
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het zou me in feite nog nauwelijks verbazen... Nu Roekie niet meteen een onverdeeld succes is, de "casual gamers" naar 9lives proberen te lokken door het niveau nog wat verder te verlagen
    no votes  

Tomba's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thallyos Bekijk bericht
    Die review hebben wij spontaan toegestuurd gekregen en we vonden het dan ook zonde om die helemaal links te laten liggen. Zeker omdat heel veel mensen vragen om userreviews.

Overigens is ze helemaal niet onverdeeld positief over het spel. Ik weet niet of je de moeite hebt gedaan de tekst helemaal te lezen, maar ik denk van niet. Er is ook bewust geen score bijgezet zodat mensen maar de moeite moeten doen om het te lezen. Mocht ik een score gokken aan de hand van die tekst, dan zou dat maximum een 79 zijn, niet echt hoog dus.

Trouwens, waarom zou zij een casual gamer zijn? Waarop slaat dat nu. Ik weet het niet, maar dan kun jij het nog minder weten in elk geval. Ze haalt de eerste games aan, dus die heeft ze zeker al gespeeld. Iemand die helemaal zelf de tijd neemt op zo'n lap tekst te schrijven over een spel lijkt mij per definitie al niet meer casual...
    Spontaan toegekregen?
    Van iemand die voor tvgas werkt? Hoe kan dat nu in hemelsnaam toevallig zijn ... Denk je nu echt dat de gemiddelde 9L bezoeker zo achterlijk is dat dat niet zou uitkomen? Ze is ffs op gunk tv geweest in de Praga Goes Gaming aflevering van Fable (ben ik de enige die daar hene kijkt ofzo? (zeker geen onknap kind trouwens, niet zo'n idioot barbie geval als die jess ), en ze leek toch wel minstens een basiskennis ivm games te hebben itt tot al het ander vrouwvolk dat ik op gunk zie )

Het feit dat die tekst zo goed geschreven is laat ook duidelijk zien dat dit gedaan is door iemand die redelijk wat ervaring heeft op dit vlak. Met de tekst op zich is weinig mis, ze bekijkt het spel vanuit een iets meer casual hoek ja, maar zelfs vanuit dat opzicht heeft ze ook een aantal kritiekpunten. Misschien kan het geen kwaad dat zo'n spel ook eens door zo iemand onder handen genomen wordt, aangezien het lijkt dat Molyneux ook meer zo'n publiek voor ogen heeft (want voor een klassieke gamer is dit spel vooral een grap).

Veel complottheorie moet je er (deze keer) niet achter zoeken, de lage score in de "echte" review is waarschijnlijk toch al tot bij MS geraakt, dit is gewoon een andere manier om een spel te beoordelen. Als ze inderdaad met user reviews beginnen, daag ik alle kritikasters trouwens uit om zèlf zo'n goed geschreven tekst in te zenden naar de redactie
    Laatst gewijzigd door Tomba; 20 november 2010 om 19:33
    Il y a des gens qui parlent beaucoup, mais ne disent rien du tout
    You ever notice how people who believe in creationism look really unevolved?
    no votes  

Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten