Pagina 6 van 49 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Discussie: Gunk discussie

papfles's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Het gaat hier om GunkTV en vermits zij quasi altijd over informatieve programma's beschikken (buiten de aangekochte buitenlandse formats), dienen zij in de taal te spreken die alle Vlamingen zullen begrijpen. Dat is het AN. Ongeacht welk dialect je leuker vindt, de meerderheid (buiten fictie en één of andere kandidaat in een quiz zijn) van de programma's is in het AN en dat is met een reden.

Men wil iets communiceren naar de kijker. Dit doet men door zelf de meeste moeite te leggen in de taal die gebruikt wordt, zodat zoveel mogelijk mensen de boodschap klaar en duidelijk begrijpen. Als iemand daarvoor dialect gebruikt, haalt hij niet enkel een deel van het publiek weg, maar verplicht hij zijn publiek ook om zelf meer 'moeite' te moeten steken in het begrijpen van de gesproken uitleg. Zoiets is niet de taak van de ontvanger, maar van de zender. Om die reden is het dus best dat zoveel mogelijk zaken in het AN gebeuren. Dat kan ook op een vlotte, aangename manier zijn, zoals Pablo heel vlot en ongedwongen AN spreekt.
    no votes  

YoniVL's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papfles Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het gaat hier om GunkTV en vermits zij quasi altijd over informatieve programma's beschikken (buiten de aangekochte buitenlandse formats), dienen zij in de taal te spreken die alle Vlamingen zullen begrijpen. Dat is het AN. Ongeacht welk dialect je leuker vindt, de meerderheid (buiten fictie en één of andere kandidaat in een quiz zijn) van de programma's is in het AN en dat is met een reden.

Men wil iets communiceren naar de kijker. Dit doet men door zelf de meeste moeite te leggen in de taal die gebruikt wordt, zodat zoveel mogelijk mensen de boodschap klaar en duidelijk begrijpen. Als iemand daarvoor dialect gebruikt, haalt hij niet enkel een deel van het publiek weg, maar verplicht hij zijn publiek ook om zelf meer 'moeite' te moeten steken in het begrijpen van de gesproken uitleg. Zoiets is niet de taak van de ontvanger, maar van de zender. Om die reden is het dus best dat zoveel mogelijk zaken in het AN gebeuren. Dat kan ook op een vlotte, aangename manier zijn, zoals Pablo heel vlot en ongedwongen AN spreekt.
    Voila. Ik kon het zelf niet beter zeggen. Daarom ben ik maar redacteur en Papfles eindredacteur.
    When someone asks you if you're god, you say yes!
    no votes  

Arades's schermafbeelding
    iTrader
    87 (100%)
    Nu valt het me wel op dat de meesten, als ze GunkTV kijken, een VRT/VTM standaard verwachten. Het mag iets hebben maar je moet er ook niet bij overdrijven.

Daar wil ik toch ook graag op wijzen dat andere jongeren zenders, waar GunkTV zichzelf toch deels als profileert, in het begin ook vrij amateuristisch overkwamen. Althans mij toch.

JimTV en TMF waren vroeger ook maar onnozel zendertjes waar het al doende geleerd moest worden. Het grote verschil met GunkTV is volgens mij hierin wel het taalgebruik dat te zwak is bij deze zender. Ik ben het eigenlijk toch ook wel eens met YoniVL. Wat dictielessen kunnen geen kwaad op Gunk en Praga zijn Engels is soms om 'te bleiten'

Toen ik vroeger TMF volgde werden er af en toe toch try outs gedaan om vers talent op te sporen. Ik meen me te herinneren dat hier toch een paar goede uit zijn voort gekomen. De besten mochten dan een programma presenteren en de kijkers laten stemmen wie ze de beste vonden als ik mij niet vergis.

GunkTV heeft dit ook is gedaan dacht ik. En wat ik daarvan heb onthouden is dan dat er regelrechte uitlach tv van gemaakt is. Ik versta nog steeds niet dat ze dit niet serieus hebben aangepakt want uit de vele comments hier blijft toch maar steeds 1 ding terug komen: Het taalgebruik is te zwak op deze zender.
    Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul. ASR SPQR
    no votes  

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papfles Bekijk bericht
    Dat kan ook op een vlotte, aangename manier zijn, zoals Pablo heel vlot en ongedwongen AN spreekt.
    Ja hij spreekt AN maar wel met een 'hollands' accent.. Ik hoor toch liever iemand spreken met een duidelijkere Vlaamse tongval.
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    no votes  

Raukaris's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Het gaat hier wel degelijk over de gesproken taal hé en niet over geschreven taal. Niet naast de kwestie praten aub . Vind het persoonlijk wel wat overdreven dat je met een logopedist komt aandraven, ik deel uw mening hierin alvast niet..
    AN = AN, gesproken of geschreven. En ik denk dat er hier een paar een verkeerd beeld hebben van logopedie. Dat kan ook heel licht. Mensen uit mijn streek (Aalst bvb) diftongeren amper. Ik heb dat zeer sterk en ben dan een paar sessies naar de logo gegaan. Die mensen kunnen u daar flink in helpen en ook opmerken wat er fout is. Iets wat de presentatoren op GUNKtv kunnen gebruiken. Dus niet overdrijven en ervan uit gaan dat ze perfect AN moeten spreken.
    Ieder zijn mening uiteraard. Gezien uw achtergrond kan ik uw redenering volgen, maar ik ga zeker niet akkoord. Ik vind dat je tijdens journaals of politieke duidingprogramma's correct AN moet praten maar tijdens 'luchtigere' programma's mag dat eerder met een Vlaamse tongval zijn, het belangrijkste is dat de articulatie maar in orde is.
    Hoe belachelijk. Vanwege zijn achtergrond kan je de redenering wel volgen? Ik volg lerarenopleiding Nederlands, kan je nu ook magisch mijn redenering volgen?
    Het is trouwens zo dat puur AN in Vlaanderen nog nauwelijks voorkomt in onze spreektaal. Dat heeft zijn eigen charme en geeft ons ook die mooie Vlaamse identiteit.
    Vlaamse..identiteit...? Bedoel je de identiteit van West-Vlaming, Gentenaar, Antwerpenaar, Limburger... :') En mensen die perfect AN spreken bestaan praktisch niet in Vlaanderen maar ze proberen het nog wel. Typisch voorbeeld is het doktersbezoek, zodra de dokter vraagt wat er is proberen mensen heel netjes An te praten. Het lukt hen niet, maar ze proberen. Onze landstaal blijft dan ook AN.
    no votes  

Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ik heb het vorige pagina al een keer aangehaald maar toen is er geen reactie gekomen, dus ik vraag het nog een keer. Aan de mensen die op één of andere manier bij Gunk betrokken zijn, zitten jullie niet verveeld met gans die affaire omtrent die Fear2 review? Want dat zegt toch wel iets over de 'principes' van bepaalde mensen? Mensen die toevallig veel te zeggen hebben bij Gunk.
    no votes  

holycrus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Slim bezig Klimme, echt. Uw mening doet er meer toe dan de rest van vlaanderen.

En malkavian, ik vind het positief da ge uw best doet om de thread proper te houden, maar het moet soms eens extra in de verf gezet worden. Dit forum en z'n mods is going down the drain. Sommigen zoals u, kan ik echt wel respect voor opbrengen, papfles bv is ook weer cava tov enkele maanden terug in die Gunk Discussies.
    Laatst gewijzigd door Malkavian; 11 maart 2010 om 18:22 Reden: Hou het beleefd, niet persoonlijk worden
    no votes  

Malkavian's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brick Top Bekijk bericht
    Ik heb het vorige pagina al een keer aangehaald maar toen is er geen reactie gekomen, dus ik vraag het nog een keer. Aan de mensen die op één of andere manier bij Gunk betrokken zijn, zitten jullie niet verveeld met gans die affaire omtrent die Fear2 review? Want dat zegt toch wel iets over de 'principes' van bepaalde mensen? Mensen die toevallig veel te zeggen hebben bij Gunk.
    Iedereen maakt wel eens fouten, dit is uitgepraat. Ik zie niet in waarom wij daar altijd terug naar toe zouden moeten gaan. Ja het is een feit dat dit een spijtig voorval is en zeker omdat dit de naam van 9lives.be schade berokkend. Maar Ikzelf kan allesinds zeggen dat 9lives.be zich niet laat "omkopen", door niemand niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door holycrus Bekijk bericht

En malkavian, ik vind het positief da ge uw best doet om de thread proper te houden, maar het moet soms eens extra in de verf gezet worden. Dit forum en z'n mods is going down the drain. Sommigen zoals u, kan ik echt wel respect voor opbrengen, papfles bv is ook weer cava tov enkele maanden terug in die Gunk Discussies.
    Kweet het ook niet Holycrus, dunno wie Klimme is.
    Kimme is een redactie lid, maar Klimme, no idea
    Hou het beleefd he Holy, moet niet met name-calling starten is helemaal nie nodig.
    Zin om comics te lezen maar weet je niet waar te beginnen? Brainfreeze's Start to Read
    Alles over Comics, Films & Boardgames met Nieuws, Reviews, specials en wedstrijden
    PSN: Malkavian_be
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    papfles bv is ook weer cava tov enkele maanden terug in die Gunk Discussies.
    Tov?

Toen was ik vooral bezig met het kerk in het midden te houden
    no votes  

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0

En malkavian, ik vind het positief da ge uw best doet om de thread proper te houden, maar het moet soms eens extra in de verf gezet worden. Dit forum en z'n mods is going down the drain. Sommigen zoals u, kan ik echt wel respect voor opbrengen, papfles bv is ook weer cava tov enkele maanden terug in die Gunk Discussies. Maar who the fuck is Klimme, wat een idioot.
    Kan het wat beleefder ja? Wat een respectloos en kinderachtig gedoe man! Ik verkondig gewoon mijn mening over AN en daarmee uit. Als je daar niet mee akoord bent of kan leven dan is dat uw zaak, mij niet gelaten.

Tip: leer een discussie naar waarde schatten ipv mensen te veroordelen.
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    no votes  

ArminiuS's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vandaag mij enorm gestoord bij het kijken naar moviewatch...Ik vraag mij af of er wel officieel gebruik gemaakt mag worden van trailers? De trailer van Shutter Island leek zo van Youtube geplukt te zijn. Als je deftige televisie wil maken moet je ook de mensen hebben die ook weten hoe ze iets uitzendklaar maken. Het is echt zeer erg dat je een trailer "opblaast' zodat, wanneer de titel van de desbetreffende film in beeld, komt je enkel Shut Isla kan lezen.... En dan zijn er nog de verschillende fouten in upper en lowerfield conversities, slechte mixage van geluid. In plaats van formats aan te kopen in het buitenland kunnen ze beter dat geld gebruiken om zich te laten bijstaan door mensen die de broadcast wereld kennen.
    The Bible is one of the most genocidal books in history.
    Noam Chomsky
    Kick The Piggy
    no votes  

Arcan's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)

Sinds heel het Gunk-gedoe begonnen is gaat 9lives (destijds games.telenet.be) onophoudelijk bergafwaarts.
    Alles draait nu om 1 ding: geld.
    En dat werd nog maar eens bewezen in die gelekte e-mail.
    "We moeten er van leven" stond er. Dit betekent dat er vaste salarissen worden uitbetaald met de inkomsten van de ads, promotiecampagnes en zelfs REVIEWS ( die klaarblijkelijk helemaal gemanipuleerd worden door uitgevers waarvan Praga de marionet is).

Zonder enige adblock addons valt deze plaats zelfs niet meer te bezoeken op een deftige manier.

't is een triestige commerciële boel geworden. Toen het hier nog enkel door vrijwilligers op poten gehouden werd was het 100x beter. Het kan best zijn dat Praga zijn best doet enz. maar NIEMAND van de community heeft hier toch om gevraagd?
    -
    no votes  

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brick Top Bekijk bericht
    Dat is toch al lang opgeklaard? De mening van de 9lives redactie is toen uitgebreid naar voren gekomen dus ik zie niet in waarom we opnieuw de discussie zouden openen.
    Let us pray for all the fools that be
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    @ Arcan: Deze site wordt nog steeds draaiende gehouden door vrijwilligers.

Reviews worden helemaal niet verkocht (blijf anders maar aan dat beeld vastklampen als dat nodig is), vermits de redactie hier helemaal geen connectie heeft met eender wie al dan niet goed overeenkomt met Gunk. Ze kunnen misschien wel druk zetten op Praga omdat hij hun contactpersoon is, maar vermits wij - pieterm, dj super, thallyos, ery en ikzelf - de front beheren, mogen ze klagen wat ze willen. Zelfs als er dingen op de front worden gezet waar de eindredactie niet akkoord mee is, worden ze onherroepelijk offline gehaald.

Het feit dat je niet weet hoe deze website wordt beheerd, zegt misschien genoeg over deze poging om nog maar eens "aan te tonen" dat alles hier wordt verkocht. Over reclame, promotie en dergelijke laat ik me niet uit, want dat is wél iets wat door T-Vgas en Gunk wordt bepaald. De inhoud van deze site daarentegen NIET (voor de 400.000e keer).
    no votes  

Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    Dat is toch al lang opgeklaard? De mening van de 9lives redactie is toen uitgebreid naar voren gekomen dus ik zie niet in waarom we opnieuw de discussie zouden openen.
    Maar ik heb het ook helemaal niet over 9lives. Maar er zitten hier toch een paar mensen die ook voor GunkTV werken, of vergis ik mij nu? En mijn vraag is dan ook naar hen gericht. Want Praga en Frank Molnar hebben toch heel wat in de pap te brokken bij Gunk? Persoonlijk zou ik het niet leuk vinden om voor nen baas te werken die duidelijk heeft aangegeven zijn reviews te willen 'sturen' naargelang het aantal kudo's dat desbetreffende uitgever wil spenderen aan advertisement of wat dan ook. Dat stoort mij zelfs als kijker al wanneer ik naar Gunk kijk.

Dat 9lives zijn reviews niet laat afhangen van zulke zaken is mij al wel langer duidelijk hoor.
    no votes  

Pagina 6 van 49 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten