"Xbox 360 moet verboden worden in VS"


23 May 2012 10:12 | Nieuws | FatalX | 19 reacties

Nadat Microsoft veroordeeld werd voor een inbreuk op vier patenten van Motorola, heeft een Amerikaanse rechter aanbevolen dat de Xbox 360 S verboden zou moeten worden in de Verenigde Staten. Rechter David Shaw, lid van de International Trade Commission, oordeelde dat de 4GB en 250GB versies van de Xbox 360 S geweerd moeten worden en dat Microsoft een borgtocht moet plaatsen van 7 procent van de waarde van de onverkochte consoles in het land.

 

Verwacht wordt dat de volledige commissie ergens in augustus de zaak onder de loep zal nemen en een definitief oordeel velt. Als zij de uitspraak van Shaw bevestigen, zal de import van de Xbox 360 tegengehouden worden in de Verenigde Staten. Microsoft heeft laten weten dat ze er vertrouwen in hebben dat de voltallige commissie in haar voordeel zal beslissen. Eerder deze maand won Motorola in Duitsland al een rechtszaak tegen Microsoft, maar het blijkt zeer moeilijk voor Motorola om die uitspraak uitgevoerd te krijgen.

 

MSMotorola

Bron: CNetexterne link
 
1 100% rep

mister__ID zegt op 23/05/2012 10:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Spelen rechters tegenwoordig ook al geen games?
1.1 100% rep

FatalX zegt op 23/05/2012 10:54   [?]

  Rating 26 16+ 16+
Die spelen enkel met onze voeten.
1.2 100% rep

mister__ID zegt op 23/05/2012 11:16   [?]

  Rating 12 16+ 16+
Dat moet dan een serieuze PS3 fanboy zijn, die rechter
1.3 100% rep

humpus zegt op 23/05/2012 13:50   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Of gewoon een onafhankelijk iemand die het juiste probeert te doen. Neemt niet weg dat heel die patentenoorlog belachelijk is, want tegenwoordig wordt op zowat alles een patent geplakt.
1.4 100% rep

MeetMyMeat zegt op 23/05/2012 14:06   [?]

  Rating 0 16+ 16+
1.3

Hoezo is de Xbox 360 verbieden het juiste doen? Ben geen fanboy ofzo, maar dat is regelrecht belachelijk..
2 100% rep

fcvrobineh zegt op 23/05/2012 11:00   [?]

  Rating 8 16+ 16+
haha , nu heeft iedereen ook door waarom Google , Motorola koopt :P
3 100% rep

harniq zegt op 23/05/2012 11:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Over welke patenten gaat het hier? Wat heeft de S dat de normale xbox360 niet heeft?
3.1 100% rep

FatalX zegt op 23/05/2012 11:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Het ging over het gebruik van h264-videocodecs.
3.2 100% rep

silent785 zegt op 23/05/2012 22:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Uhm die zijn toch beschikbaar mits een update? Of komt die pre-installed bij de S?
4 100% rep

Resender zegt op 23/05/2012 12:10   [?]

  Rating 1 16+ 16+
In Amerika kun je een patent op een idee aanvragen,enkel proof of concept is voldoende.Als iemand dan iet ontwikkeld dat daar op lijkt kan je ze aanklagen.
4.1 100% rep

iXzion zegt op 23/05/2012 12:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ge kunt gij da in Belgie ook, zonder een praktische realisatie
4.2 100% rep

Fenumeher zegt op 23/05/2012 12:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat blokkeert spijtig genoeg de technologische vooruitgang een beetje. Ge moet ofwel met iets volledig nieuw afkomen of de enige verbeteringen aan iets kan gedaan worden door de uitvinders of licentiehouders.

Moest iedereen alles mogen verbeteren (zonder rechtzaak aan hun been te hebben) zou de wereld er anders uitzien (en ik denk technologisch een pak verder staan). Denk ik
4.3 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 23/05/2012 12:48   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Dat denk ik niet
Kdenk dat de bedrijven dan minder geneigd zijn om nieuwe dingen te ontwikkelen aangezien ze toch direct gepikt worden door de concurrentie
Nu hebben ze als drijfveer een tijdelijke monopolie op die nieuwe technologie
4.4 100% rep

FatalX zegt op 23/05/2012 12:53   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Het probleem is dat er veel geld nodig is om onderzoek te doen naar nieuwe technologieën. Als iedereen zomaar die nieuwe technologie kan stelen en dus ook toekomstige winsten, wat voor zin heeft het dan nog om zoveel geld in onderzoek te steken?

Patentrecht is jammer genoeg een mes dat aan twee kanten snijdt. Gelukkig bestaat er ook zoiets als open source
4.5 100% rep

harniq zegt op 23/05/2012 13:06   [?]

  Rating 0 16+ 16+
open source goed en wel, maar er is vrijwel geen enkel bedrijf dat op open source code zal vertrouwen. Vrijwel alle moderne ontwikkelomgevingen draaien onder een visual studio shell puur omdat microsoft betrouwbaarder is dan open source ontwikkelaars. Microsoft geld geven heeft meer effect dan open source communities geld toestoppen dusja... je zit daar met mooie software pakketten als kde en gcc die duizenden manuren gekost hebben, die niemand serieus wil gebruiken wegens onbetrouwbaar. Enkel de meest nerdy sectoren als netwerkbeheerder maken tijd/geld vrij voor linux.
4.6 100% rep

FatalX zegt op 23/05/2012 13:42   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Zolang de particulieren er maar op kunnen vertrouwen is het toch goed?
Er zijn meer dan genoeg geslaagde voorbeelden van open source: Firefox, VLC Mediaplayer, OpenOffice, ...
4.7 100% rep

omegahealer zegt op 23/05/2012 14:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
FF is grote rommel dezer dagen...
LibreOffice is beter dan OpenOffice dezer dagen..
VLC is idd een mooi voorbeeld, maar bij het algemene publiek niet echt bekend.

open source is een mooi gegeven, maar het mist soms de support dat bvb microsoft kan bieden wnr er zich problemen voordoen.
5 100% rep

RobinVdB zegt op 23/05/2012 15:24   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Milieuorganisatie stapt naar rechter: elektriciteit, auto's, treinen, trammen, bussen, ... worden verboden! Toch als de rechters zo bezig blijven!
5.1 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 23/05/2012 17:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+