Sony reikt hand aan bekende hacker

Sony reikt hand aan bekende hacker


01 May 2012 15:32 | Nieuws | cpt nice | 23 reacties

Sony heeft blijkbaar lessen getrokken uit de aanvalen door hackers die ze een tijd geleden te verduren kregen. Het bedrijf heeft namelijk besloten zich te verzoenen met George Hotz, de man die in januari 2011 de rootkeys van de "onhackbare" PS3 online zette. Dit zou hackers geholpen hebben enkele maanden later Sony's online diensten binnen te dringen. Na deze aanval lag het PSN wekenlang plat en lekte er veel info naar buiten.

 

Jim Kennedy, senior vice-president van strategische communicatie bij Sony's Amerikaanse afdeling, liet weten dat de uitgever "geïnteresseerd is om alle manieren te bekijken waardoor we onze gebruikers beter kunnen beschermen". Daarom werd de man, bijgenaamd 'Geohot', onlangs uitgebreid ondervraagd over zijn werkwijzen. Het is duidelijk dat bedrijven steeds vaker naar hackers stappen om te zien hoe ze zich moeten beveiligen. Hotz werd vorig jaar ook al tijdelijk aangenomen door Facebook, hoewel hij daar naar het schijnt niet meer werkt.

 

Bron: CVGexterne link
 
1 100% rep

waxweazel zegt op 01/05/2012 15:40   [?]

  Rating 16 16+ 16+
Vrij vertaald :

Of je werkt voor ons, of we smijten je dood met een hoop rechtszaken
1.1 100% rep

cpt nice zegt op 01/05/2012 15:49   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ze hebben een rechtzaak tegen de man laten vallen. Maar ik denk dat ze inzagen dat ze hier meer voordeel uit zouden halen
1.2 100% rep

Techno Patat zegt op 01/05/2012 17:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Kom jij eigenlijk op elke site dat ik ook bezoek ? Waxweazel is naast fervent Renault fan ook een gamer?? What else is there to find out?

OT: Wel grappig dat ze die kerel van most wanted person naar werknemer omvormen ! Nu maar hopen dat ze hem niet aannemen om de concurrentie te hacken! Of ik heb een probleem !
1.3 100% rep

waxweazel zegt op 01/05/2012 22:02   [?]

  Rating 2 16+ 16+
@ Techno Patat:

Ik loop hier al rond sinds den tijd van Telenet.Games ... zo'n 11 jaar geleden
Ooit nog servermod geweest van de Day of Defeat server van Telenet, onder de onderdrukking van DrPepper !
De good-old-days !
1.4 100% rep

fragnetic zegt op 02/05/2012 10:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Day of defeat waar is de tijd :-)
1.5 100% rep

Techno Patat zegt op 02/05/2012 18:28   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik ook jong, al was ik geen zo een actief lid ! Ik reaguurde eens en speurde het forum in de latere jaren wat af maar dat is het ook!
2 100% rep

Ærich zegt op 01/05/2012 15:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Van "crimineel" naar employee. Op dat moment moet je als hacker hard to get spelen en een monstervergoeding eisen. Dat hebben ze er wel voor over denk ik.
2.1 100% rep

kim gillissen zegt op 02/05/2012 3:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Niet als Sony terug dreigt met een gigantische rechtzaak. Dan is het te nemen of te laten (of in dit geval verzuipen).
3 100% rep

THiFeNoS zegt op 01/05/2012 15:54   [?]

  Rating 2 16+ 16+
"Dit zou hackers geholpen hebben enkele maanden later Sony's online dienster binnen te drinken."

dat moet zijn "diensten" en "dringen", denk ik
3.1 100% rep

cpt nice zegt op 01/05/2012 16:02   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Ik denk dat ik met mijn hoofd ergens anders zat. Aangepast
3.2 100% rep

mister__ID zegt op 01/05/2012 16:23   [?]

  Rating 3 16+ 16+
3.3 100% rep

cpt nice zegt op 01/05/2012 17:25   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Sssssht
4 100% rep

Mr. Mexicano zegt op 01/05/2012 16:51   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Wel respect voor die gozer. Maar serieus gast, zal je niet 's wat aan je uiterlijk doen ofzo.
4.1 100% rep

Michster zegt op 01/05/2012 17:07   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Hij doet me een beetje denken aan Alex uit "A clockwork orange" met die blik van hem. Soit, op die leeftijd kan een verzorgd kapsel al wonderen doen.
4.2 100% rep

playforfun91 zegt op 01/05/2012 17:31   [?]

  Rating 3 16+ 16+
virgin for life
4.3 100% rep

kim gillissen zegt op 02/05/2012 3:16   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als hij good looks had, dan zat die niet zo verslaafd achter z'n PC in de eerste plaats
4.4 100% rep

Teknohol1c zegt op 02/05/2012 14:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Die moet gewoon eens een beetje in de zon beginnen lopen, da's al
5 100% rep

enZiiime zegt op 01/05/2012 17:25   [?]

  Rating 1 16+ 16+
"Dit zou hackers geholpen hebben enkele maanden later Sony's online diensten binnen te dringen."

Bullshit... Zijn PS3 hack en de PSN hack zijn totaal andere zaken. Geohot (en vele anderen) aanklagen was de reden om PSN te hacken (wat niet moeilijk was met de outdated linux die Sony had lopen).

+ veel gaat Sony er niet aan hebben gehad, zonder failoverflow zou Geohot het nooit kunnen doen hebben
5.1 100% rep

LouGarou zegt op 01/05/2012 18:40   [?]

  Rating -1 16+ 16+
True that. Geohot is maar nen failer op vlak van PS3-hacking.
6 100% rep

u4ea zegt op 01/05/2012 18:18   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hij had toch aan Sony gevraagd om bij hun te werken dacht ik, maanden geleden?
Hij was toen me zijn fars bakkes aant stoefe over zijn werk.
7 100% rep

joyrider zegt op 01/05/2012 19:04   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dit is het volledige artikel btw:
http://www.newyorker.com/reporting/2012/05/07/120507fa_fact_kushner?currentPage=all

tof om te lezen maar wel lang
8 100% rep

Dekon7 zegt op 01/05/2012 22:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Die zal nergens lang werken vanwege "te arrogant".
9 100% rep

satanreleased zegt op 02/05/2012 1:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Beste is gewoon dat hij gewoon geen hacker is ...........