[Music] De 9lives-playlist op Spotify

[Music] De 9lives-playlist op Spotify


22 January 2012 13:20 | Nieuws | Matthew | 167 reacties

Update:

De Playlist heeft een update gekregen en telt ondertussen 76 nummers. Jullie mogen nog altijd jullie voorkeuren doorsturen via de comments of via e-mail naar matthew@9lives.be. Let er wel op dat muziek die standaard op jullie computer staat ook te vinden is in de Spotify-applicatie (omdat streamen zinloos is als je het toch al hebt, en je dan playlists kunt maken met nummers die er niet in te vinden zijn).

En in deze playlist steken we enkel orkestrale nummers of tracks die speciaal geschreven zijn voor een game. Geen bekende nummers als achtergrondmuziek bij FIFA, Need for Speed, Grand Theft Auto of een andere game waar gelicenseerde muziek een norm is. Dit doen we later misschien wel.

Origineel bericht:

Wie Spotify niet kent, mag even surfen naar de officiële website en de applicatie downloaden. Deze dienst verscheen vorige week woensdag en is een redelijk complete muziekdatabase waarin bijna elk nummer van bijna elke artiest die we in België kennen gratis te luisteren valt. En dit helemaal legaal, in tijden waar SABAM geld vraagt voor de minste vlieg.

Hoewel het zijn beperkingen heeft, biedt Spotify genoeg aan om er iets mee te doen. Wij maakten een selectie van enkele populaire soundtracks die we in de database konden vinden, en maakten voor jullie een playlist met meer dan één uur muziekplezier. Stukken uit Call of Duty, Battlefield 3 en Homefront, maar ook Assassin's Creed, Silent Hill en Mass Effect én zelfs Tetris, Sonic en Age of Empires, iedereen zal wel iets ontdekken waar hij zin in heeft. Soms vonden we het origineel, maar we hebben ook speciale bewerkingen gebruikt uit concerten of leuke remixes.

Een leuke feature in Spotify is dat jij je kan abonneren op deze playlist. Als wij wijzingen aanbrengen in de lijst, zullen deze ook meteen uitgevoerd worden op jouw computer of smartphone. Weet jij nog leuke nummers die in deze playlist mogen komen, laat het ons dan in de comments weten!

 
Pagina:
46 100% rep

Cypher zegt op 26/11/2011 14:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
en gaan!

Django Reinhardt - cavalerie (spotify:track:1zohSijEPzxxFDeL1E4a8y)

mafia!!!!
47 100% rep

Latinjerre zegt op 27/11/2011 11:51   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De eerste drie Harry Potter games- Happy Hogwarts (van Jeremy Soule)
48 100% rep

Matthew zegt op 27/11/2011 13:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Waar geen commentaar staat, is het niet gevonden, slechte kwaliteit of niet iets dat in de lijst past. We zoeken uniek gecomponeerde scores, geen gelicenseerde nummers uit FIFA, Guitar Hero of Tony Hawk =)

Wie die wil, raad ik gewoon aan om die cd's rechtstreeks te beluisteren, of als daar erg veel vraag naar is, dan maken we een tweede playlist.
49 100% rep

Hanzz zegt op 27/11/2011 13:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik zou sowieso meer echte Nintendo klassiekers toevoegen, à la Tetris, Dr Mario, Mario Bros. etc. Als er toffe remixes van zijn tenminste!

Ohja, en die theme song van Civilization 4, die is echt epic! En de hele soundtrack van Heroes of Might & Magic 3 & 5, maar die heb ik ooit eens opgezocht op Spotify met weinig resultaat.
50 100% rep

cyberianbart zegt op 27/11/2011 13:20   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Lee Jackson - Grabbag
(Duke Nukem 3D theme)
for the oldies :-)
51 100% rep

mister__ID zegt op 27/11/2011 13:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
minecraft muziek der staat daar dus effectief iets van op spotify
51.1 100% rep

Matthew zegt op 27/11/2011 14:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
51.2 100% rep

mister__ID zegt op 27/11/2011 14:19   [?]

  Rating 0 16+ 16+
je meent het
52 100% rep

mister__ID zegt op 27/11/2011 13:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
heroes aboard van medal of honor
52.1 100% rep

Matthew zegt op 27/11/2011 14:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En Done.
53 100% rep

Disv zegt op 27/11/2011 14:19   [?]

  Rating 1 16+ 16+
toevallig nog even een rickroll erin steken
53.1 100% rep

Matthew zegt op 27/11/2011 14:21   [?]

  Rating 3 16+ 16+
54 100% rep

Mediamonk zegt op 27/11/2011 15:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Perfect world
spotify:track:249WPNHTybVDzGDGR7Lo2B

Is eigenlijk de promoclip voor het spel Perfect world

55 100% rep

CtrlAshDel zegt op 27/11/2011 16:13   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Companeros (Grim Fandango, heel die OST is trouwens mega zalig)
The Raveonettes - Oh, Stranger (Batman Arkham City)
Downstream (Braid)
Martin O'Donnell - Finish the fight (Halo 3)
Angelo Badalamenti - Lucas' Main Theme (Fahrenheit)
55.1 100% rep

Matthew zegt op 27/11/2011 17:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Finish the Fight zat er al in, heb ook een track uit de score van Batman Arkham City erin gezet (main theme, liever geen licensed muziek).
56 100% rep

TdT|Rakoen|BE zegt op 27/11/2011 16:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Deze moet er zeker bij:
spotify:track:10yUfbQT7jl2EqPUTrY7ku
56.1 100% rep

Matthew zegt op 27/11/2011 17:10   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Absoluut!
57 100% rep

chellesan zegt op 27/11/2011 17:43   [?]

  Rating 2 16+ 16+
wtf de playlist is rickrolled lol
57.1 100% rep

Matthew zegt op 27/11/2011 18:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
58 100% rep

bugsystyle zegt op 27/11/2011 18:21   [?]

  Rating 1 16+ 16+
dan opnieuw:
- fable (2) - bowerlake
- Final Fantasy 9: a place call home - Nobuo Uematsu(met melodies of life)
- May payne onvindbaar
58.1 100% rep

Matthew zegt op 27/11/2011 18:55   [?]

  Rating 1 16+ 16+
A Place to Call Home zat er al in
Fable heb ik een andere track erin zitten, de theme. Bowerlake staat op de back-up, want ik probeer ook een beetje compositie erin te steken, dus tussen een paar drukke nummers in.
58.2 100% rep

Zant zegt op 05/12/2011 22:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Zou "The Place I'll Return to Someday" er naast of in plaats van "A Place to Call Home" er niet in mogen?

En graag zou ik ook "You're Not Alone" en "Rose of May" zien.
59 100% rep

Maser00 zegt op 27/11/2011 19:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Heb er ook wat:

Inon Zur - Gothic Prophet: dragon age
Assassin's Creed 2 -Ezios Family
Crysis 2 - Intro Sound by Hans Zimmer - Soundtrack

******
Paar van KH lol
Kingdom Hearts Soundtrack- Hikari Orchestra Instrumental
Kingdom Hearts 358/2 Days OST - Final Battle Theme Riku
Kingdom Hearts Soundtrack - Simple & Clean
Kingdom Hearts - Dearly Beloved
Kingdom Hearts Birth By Sleep - Opening - PSP

*****
Trailer muziek:
Justice - Genesis: AC trailer muziek
Deus Ex: Human Revolution Trailer Music (Michael McCann - Icarus)
WOODKID - Iron
59.1 100% rep

Matthew zegt op 27/11/2011 20:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Heb Sometimes You Lose uit Crysis gebruikt, en de titeltrack van Dragon Age. Als ik een passende compagnon vind voor Gothic Prophet, gaat ie er ook in (maar dat is Crysis, geen Dragon Age)

De rest van de orkestrale muziek niet gevonden. Er zit daarom een medley van Kingdom Hearts met Hikari, Passion en de credits tracks. De rest ga ik niet gebruiken, zoals gezegd. Enkel speciaal voor de game gecomponeerde muziek in deze playlist.
59.2 100% rep

Maser00 zegt op 27/11/2011 21:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ok

@Als ik een passende compagnon vind voor Gothic Prophet, gaat ie er ook in (maar dat is Crysis, geen Dragon Age)

Jawel hoor, komt wel in da:o
60 100% rep

Maser00 zegt op 27/11/2011 21:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
- foutje -