Iwata:

Iwata: "Wii U/3DS focussen zich op de core-gamers"


01 May 2012 22:47 | Nieuws | Y@nnick. | 10 reacties

Satoru Iwata heeft verteld dat Nintendo's strategie betreffende de vroege jaren van de 3DS en de komende jaren van de Wii U is om de hardcore-games voorop te stellen. Hiermee wil het bedrijf de consoles aantrekkelijk maken voor de grote massa.

 

Iwata legde uit dat Nintendo geleerd had van de fouten die gemaakt zijn met de Wii. Hoewel deze console erin slaagde de aandacht te trekken dankzij gebruiksvriendelijke titels als Wii Sports, was het voor Iwata een ware strijd om de core-gamers tevreden te stellen.

 

"Het is ons niet gelukt een goede winst te behouden. De mensen die bijvoorbeeld Wii Fit of Wii Music kochten, speelden deze games immers nooit voor lange en frequente periodes."

 

"We merken ook wel dat sommige mensen de Wii niet als een game-systeem zagen doordat we ons toen zo focusten op de casual-games."

 

Ten gevolge besloot Iwata de 3DS niet op dezelfde manier aan te pakken en games als Ocarina of Time 3D en Super Mario 3D Land op de voorgrond te plaatsen. Hij vertelde dat dezelfde aanpak in gang zal treden voor de Wii U.

 

Bron: Eurogamerexterne link
 
1 100% rep

DeLod zegt op 01/05/2012 23:25   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Joat joat als meneer het zegt!!
2 100% rep

freshcloak zegt op 01/05/2012 23:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Die vent heeft een trollhoofd
2.1 100% rep

filoe zegt op 02/05/2012 1:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Komt door al die rx-stralingen
3 100% rep

satanreleased zegt op 02/05/2012 1:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Still, Nintendo lost me. They better be fucking impressive to get me back !
4 100% rep

Vraeck zegt op 02/05/2012 7:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Eerst zien en dan geloven, zei de blinde tegen de dove
5 100% rep

Jeroen_HD zegt op 02/05/2012 8:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik wil de SNES II of de Gamecube II :o
6 100% rep

Bully007 zegt op 02/05/2012 8:18   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik denk wel dat core-gamer in hun ogen iets anders is dan wat de meesten hier daaronder verstaan. In hun ogen is dat Mario & Zelda, voor velen hier is dat Skyrim, COD, Battlefield, ...
7 100% rep

Michster zegt op 02/05/2012 8:21   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Is dit soms codetaal voor "Wii U/3DS heeft maar enkele titels zoals mario/Zelda/... te bieden, dus kopen alleen de meest loyale/naïeve nintendo-fans het nog." ?
8 100% rep

CosmicD zegt op 02/05/2012 8:30   [?]

  Rating 0 16+ 16+
die wii controller was ook gewoon vaag, je kon dat geen 1:1 controller genoemde. Ik heb dat ding 3 maanden gehad en dan verkocht gewoon omdat die controller altijd vreemd bleef aanvoelen en ik totaal het contact verloor met de actie on screen. Temeer omdat die controller ALTIJD geijkt was op een toestel onder of boven je tv en dat ik dat moeilijk kon aan aanpassen dat dit het referentiekader is voor de signalen.

Gelukkig is de wii-u minder gericht op het rondzwaaien met je controller
8.1 100% rep

Fredvdp zegt op 02/05/2012 10:55   [?]

  Rating 0 16+ 16+
De Wii U maakt naast de tablet nog altijd gebruik van de Wii Remotes. Die zijn ondertussen wel al geëvolueerd naar Wii Remote Plus met accuratere controle. Ik weet wel niet of ze de nieuwste vorm gaan standaardiseren.