Gamedock transformeert iPhone naar gamingconsole

Gamedock transformeert iPhone naar gamingconsole


21 July 2012 10:53 | Nieuws | gazmask | 16 reacties

Naast de Ouya-console waar indiedevelopers een nieuwe markt gevonden lijken te hebben, kunnen iOS-ontwikkelaars hun creaties nu ook naar het grotere tv-scherm brengen met het Gamedock. Het is geen nieuwe console, maar een dock waar je heel wat iToestellen - zoals je iPhone, iPad of iPod Touch - kunt inpluggen.

 

Dat dock verbind je dan met je televisiescherm waarmee je met twee retro NES-controllers heel wat games kan spelen die je voordien enkel op je kleiner scherm kon aanschouwen.. Momenteel kun je alleen apps spelen die maar twee buttons vereisen, maar de ontwikkelaar is momenteel bezig aan een dashboard waarmee je snel en gemakkelijk alle compatibele games kunt terugvinden.

 

De vereiste fondsen, een kleine 50.000 dollar, zijn zo goed als verzekerd, dus het Gamedock zal in de (nabije) toekomst een feit te worden. Het prijskaartje is wel van de dure kant: voor 125 dollar transformeer je je iPhone of ander Apple-toestel om naar een kleine gamingconsole en krijg je er twee USB-controllers bij.

 

 

Bron: IGNexterne link
 
1 100% rep

maximmichel zegt op 21/07/2012 11:20   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Leuke gadget, maar zou dit nooit kopen
1.1 100% rep

R3L4X zegt op 21/07/2012 14:16   [?]

  Rating 13 16+ 16+
Ik zou de iPhone al überhaupt niet kopen.
1.2 100% rep

Dekon7 zegt op 21/07/2012 20:56   [?]

  Rating 1 16+ 16+
@1.1
Je bedoelde dus niet kopen omdat je hem niet kan betalen/permitteren?
Als je dan toch wil bashen met nutteloos commentaar mag je soortgelijk antwoord terug verwachten.

Ontopic; voor zo'n dingen maak ik gebruik van apple TV
1.3 100% rep

Awesomeness zegt op 21/07/2012 23:54   [?]

  Rating 3 16+ 16+
hmmm nee

Ik denk dat R3L4X bedoelt dat hij deze nooit zal kopen omdat hij de toegevoegde waarde er niet van inziet. Ik zou hem ook niet willen hebben, al is het gratis... echt niet hoor. Ik geef geen fuck om twitter, facebook, mobiel films kijken, muziek beluisteren op een gsm.... Heb hier eenvoudigweg geen behoefte aan... idiot
1.4 100% rep

Just not me zegt op 22/07/2012 11:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@1.2

Duidelijk een fanboy? Je hoeft voor niets zo aanvallend te worden omdat iemand zegt dat hij een toestel niet zal kopen. Het is toch niet of er echt commentaar op de toestellen zelf werd gegeven?

Serieus; chill the f*** out!
1.5 100% rep

Pils123 zegt op 22/07/2012 11:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Even ter verduidelijking, de gsm is oorspronkelijk gemaakt om berichten te versturen en te bellen.
1.6 100% rep

Karre zegt op 22/07/2012 17:55   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En de computer om processen te automatiseren in bedrijven. Dingen evolueren Pils, tegenwoordig kunnen GSM's, meer bepaald een smartphone, meer en zijn zij gefuseerd met PDA"s.
1.7 100% rep

ELBEASTADOR zegt op 22/07/2012 19:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mijn simpele nokia is meer of genoeg, 600 euros voor nen GSM en dan nog 125 euros voor dat ding
2 100% rep

CroW zegt op 21/07/2012 13:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
3 100% rep

Link-Vs.-Ganon zegt op 21/07/2012 14:32   [?]

  Rating 0 16+ 16+
precies super mario kart en dan nog met nes controllers!!!!
4 100% rep

mister__ID zegt op 21/07/2012 15:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
$125... Om games op uw TV te kunnen spelen met een smartphone die al meer dan 600 euro kost?
5 100% rep

Muscleduck zegt op 21/07/2012 15:18   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mijn MHL kabel van 18 USD kan dat ook, icm mijn PS3 controllers die ik toch al had.
6 100% rep

lizzardking zegt op 21/07/2012 15:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mijne xperia arc s heeft een hdmi uitgang, das nog handiger!
7 100% rep

Awesomeness zegt op 21/07/2012 23:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
125 dollar om abandonware te spelen...... sja zal wel verkopen zeker?
8 100% rep

shortwoodBE zegt op 22/07/2012 10:52   [?]

  Rating 0 16+ 16+
iPhone is enorm knap toestel, maar dit slaat echt alles... 125 euro/dollar
9 100% rep