Criterion nu officiële ontwikkelaar van Need for Speed

Criterion nu officiële ontwikkelaar van Need for Speed


24 June 2012 10:05 | Nieuws | Fodbaddun | 14 reacties

Need for Speed staat toch wel bekend om zijn pieken en dalen in de kwaliteit van de games. Dit is mede dankzij het feit dat er geen vaste ontwikkelaar is voor de game en verschillende studios bezig zijn geweest aan verschillende delen uit het franchise. Nu wil Criterion daar een eind aan maken. Alex Ward, vice-president van Criterion, kon op E3 met veel blijdschap melden dat zijn team nu het alleenrecht heeft om 'Need for Speed'-games te gaan maken.

 

Ward wil de kwaliteit omhoog trekken en zegt persoonlijk te zullen zijn betrokken bij hoe auto's rijden, hoe de gameplay zal evolueren en wat de features van de games zullen zijn. Ward zou in de toekomst ook graag één grote NFS-game zien die al de vorige eigenlijk samen neemt. Er is op dit moment niet echt een samenhangende lijn tussen de games, maar het zou tof zijn als games zoals Shift, Most Wanted, Underground en de zoveel andere zouden worden verenigd.

 

Bron: GameInformerexterne link
 
1 100% rep

Moneuil zegt op 24/06/2012 10:45   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Fijn plan
2 100% rep

Yvezz zegt op 24/06/2012 11:11   [?]

  Rating 0 16+ 16+
En de koe heeft een nieuwe boer gevonden...
Nu kunnen ze elke nfs titel ooit hermaken...
2.1 100% rep

B-tNz zegt op 24/06/2012 19:53   [?]

  Rating 1 16+ 16+
uw positivisme siert u.
3 100% rep

JasperCLA zegt op 24/06/2012 11:47   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Goed nieuws dit
4 100% rep

maximrace zegt op 24/06/2012 12:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hmm... Ik vraag me af wat er nu met burnout gaat gebeuren... ( toch twee titels die heel erg op elkaar lijken)
4.1 100% rep

Fodbaddun zegt op 24/06/2012 14:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Burnout zal niet worden verwaarloosd, volgens Alex Ward
4.2 100% rep

FEW zegt op 25/06/2012 2:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hopelijk wel nog voor deze generatie consoles, 1 game zou toch wat weinig zijn Daar mogen ze hun imo veel meer op fixeren dan op NFS.
5 100% rep

Reverz zegt op 24/06/2012 12:54   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Terrible... Shift integreren is recipe for disaster. Niks maar dan ook letterlijk niks was goed aan die game...
6 100% rep

TheBud zegt op 24/06/2012 16:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Slecht plan, Criterion zuigt echt. Vind de nieuwe NFS "reboots" dan ook echt slecht.
6.1 100% rep

FEW zegt op 25/06/2012 2:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hot Pursuit (de enige waar Criterion iets mee te maken had) was toch weer een betere NFS is een hele lijn van gefaalde NFS-games.
7 100% rep

METHODman zegt op 24/06/2012 18:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
tis ni dat NFS nog "werkte" voor de veteranen die de eerste hot pursuit/underground enzo hebbe gespeelt
8 100% rep

Extrizyo zegt op 24/06/2012 19:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
geen problemen mee, criterion vond ik persoonlijk de beste nfs games
9 100% rep

lowscore zegt op 24/06/2012 19:59   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Jammer dat Criterion zo is opgeslokt door EA. Hopelijk komt er een nieuwe ontwikkelaar die een sterke racegame à la Burnout 3 kan maken.
10 100% rep

Balle zegt op 24/06/2012 20:03   [?]

  Rating 0 16+ 16+
WTB nieuwe NFS Underground.
Een auto vol stickers en neon in het echte leven belachelijk vinden, maar het o zo cool vinden in een spel <3