World of WarCraft

WoW-community steunt man met kanker

WoW-community steunt man met kanker


25 May 2012 11:50 | Nieuws | cpt nice | 11 reacties

Als we al de negatieve berichtinggeving moeten geloven is de gamingcomunity niets anders dan een stelletje asociale, geweldadige bruten. Gelukkig krijgen we af en toe nog een bericht te lezen dat het tegendeel bewijst. Patrice Anseline, een 51-jarige man, staat bekend onder de naam Sackmagraph in de populaire MMO World of Warcraft. De man is een fervent speler en heeft veel vrienden gemaakt via het spel. Onlangs werd bij de man echter prostaatkanker vastgesteld, die sinds kort terminaal blijkt te zijn.

 

Toen hij het nieuws aan zijn kompanen vertelde, zouden zij gestopt zijn met spelen om met hem te praten. Nadat hij hun het volledig verhaal had verteld, zeiden ze dat ze "voor hem zouden bidden". Anseline heeft een thread aangemaakt op het WoW-forum, waarin al meerdere andere mensen naar voren zijn gekomen om hun verhaal te vertellen, hun steun te betuigen en steun te vinden bij anderen. "Uiteindelijk is WoW maar een spel", zei Anseline, "maar het is wel een spel waarin veel sociale interactie zit."

 

Anseline heeft verder besloten om voor zijn dood een filmpje te maken over zijn leven en via World of Warcraft naar zijn vrienden te sturen.

 

 

 

Bron: MSNexterne link

Informatie over World of WarCraft


Releasedatum: 11-02-2005
Ontwikkeld door: Blizzard Entertainment
Uitgegeven door: Blizzard Entertainment
Genre: MMORPG
Multiplayer
Beschikbaar op: pc
Age 12+
 
1 100% rep

Shad zegt op 25/05/2012 12:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Corrigeer me als ik verkeerd ben, maar ik versta hieruit dat zijn guild dus eventjes gestopt is met questen om te luisteren naar zijn verhaal, waarna een van hen een thread op het forum heeft gemaakt. Lijkt me niet echt zo hartverwarmend of mis ik iets? Is niet meer dan het absolute minimum dat je zou verwachten van een groep mensen waarmee je constant gebabbeld en gespeeld hebt.
Er zijn trouwens al letterlijk honderden zo'n toestanden (met bijhorende threads) geweest in WoW.
1.1 100% rep

zimoen zegt op 25/05/2012 12:15   [?]

  Rating 8 16+ 16+
je vergeet dat ze voor hem bidden. Wat lief en nuttig.
1.2 100% rep

Vassilij zegt op 25/05/2012 13:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ze kunnen proberen hun facebook status aan te passen? Volgens onderstaand wetenschappelijk onderzoek is er wel degelijk een kans op succes

http://static.themetapicture.com/media/funny-fighting-cancer-Facebook-status.jpg
2 100% rep

stfromhell zegt op 25/05/2012 12:20   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Wat moeten ze anders voor hem doen?
3 100% rep

Chriskepoe zegt op 25/05/2012 13:04   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Cure cancer?
4 100% rep

Alatriste zegt op 25/05/2012 14:40   [?]

  Rating 3 16+ 16+
Idd om dit nu echt als "nieuws" te beschouwen. Er zullen genoeg mensen met kanker zijn die WoW spelen, wat maakt hem extra speciaal ?

EDIT: Ik zeg helemaal niet dat zijn ziekte niet erg is of zo. Gewoon er zullen genoeg gamers met verschillende gruwelijke ziektes zijn. En die krijgen toch geen nieuws post...
4.1 100% rep

METHODman zegt op 25/05/2012 18:27   [?]

  Rating 0 16+ 16+
4.2 100% rep

cpt nice zegt op 25/05/2012 18:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
In principe gaat t over alle mensen met kanker of om het even welke erge ziekte, waar die thread op het forum dan ook over gaat. Als dit specifiek nieuws u niet interesseert is dat zeer jammer. Maar ik vind dat het wat extra aandacht verdient
4.3 100% rep

Alatriste zegt op 26/05/2012 15:56   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@ cpt nice: ... right
Het was ook mijn punt niet van dat het niet interessant genoeg was. Mijn punt was, wat deze ene gamer met kanker zoveel specialer maakte dan elke andere gamer met een erge ziekte, aangezien je toch alleen hem vernoemt.
En je deze post toch ook geplaatst hebt toen je dit bericht ergens hoorde. Just saying.
4.4 100% rep

cpt nice zegt op 26/05/2012 18:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Hij is uiteraard niet specialer dan andere gamers met dezelfde of een andere aandoening. Maar dat artikel heeft mij er in ieder geval op gewezen, aan doen denken. Maar bij deze een shout out voor steun aan alle gamers met om het even welke aandoening
5 100% rep

Joeshoe zegt op 26/05/2012 19:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vind het maar een raar artikel. Zo'n dingen gebeuren toch dagelijks? Als er in uw vriendenkring iemand kanker krijgt gaat ge die persoon toch ook steunen?