Warcraft III: The Frozen Throne

Preview
Special
Download
Trailer
Blizzard en Valve akkoord over gebruik DotA

Blizzard en Valve akkoord over gebruik DotA


12 May 2012 9:37 | Nieuws | Panaramo | 26 reacties

Blizzard en Valve hebben bekend gemaakt dat ze een akkoord hebben bereikt over het gebruik van de naam DotA. Valve zal DotA blijven gebruiken als commerciële naam terwijl Blizzard de aanpassing naar Blizzard All-Stars zal maken.

 

Defense of the Ancients is een map voor Warcraft III die gemaakt is door modders. Daarom vond Blizzard dat Valve de naam DotA 2 niet mocht gebruiken voor een nieuwe game. Ze gingen ermee naar de rechtbank waar werd uitgevochten wie de naam mocht gebruiken. En nu zijn ze tot een oplossing gekomen. “Uiteindelijk is het belangrijkste dat de gamers de spellen krijgen waar ze naar uitkijken, niet de naam. Het is dus goed dat we met deze oplossing allebei daarop gefocust kunnen blijven,” zegt Rob Pardo van Blizzard. “We gaan Blizzard DotA dus benoemen als Blizzard All-Stars wat eigenlijk beter bij het spel past.

 

De community van Blizzard mag DotA wel nog gebruiken als naam voor map packs. Meer info over de overeenkomst wordt niet gegeven.

 

 Warcraft III

 

Bron: vg24/7externe link

Informatie over Warcraft III: The Frozen Throne


Releasedatum: 04-07-2003
Ontwikkeld door: Blizzard Entertainment
Uitgegeven door: Blizzard Entertainment
Genre: Strategy
Multiplayer
Beschikbaar op: pc
Age 12+
 
1 100% rep

Brenttouza zegt op 12/05/2012 10:05   [?]

  Rating 0 16+ 16+
"De community van Blizzard mat DotA wel nog gebruiken als naam voor map packs."

mat?
1.1 100% rep

Panaramo zegt op 12/05/2012 10:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Mag dus .. Aangepast
2 100% rep

sixstripes zegt op 12/05/2012 10:20   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Het moet "mag" zijn ze jongen...voor schoolmeester aan het studeren ofzo?
2.1 100% rep

Brenttouza zegt op 12/05/2012 10:25   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Sorry dat ik mensen op hun fouten wijs. Het spijt mij.
2.2 100% rep

Apathy zegt op 12/05/2012 11:53   [?]

  Rating 1 16+ 16+
En het spijt je terecht, grammar nazis zijn de kanker van dit forum.
2.3 100% rep

belgianreaver zegt op 12/05/2012 12:28   [?]

  Rating 11 16+ 16+
@2.2 doe normaal...
2.4 100% rep

Madmaarten zegt op 12/05/2012 13:53   [?]

  Rating 4 16+ 16+
wsl een nederlander ofzo
daar vinden ze het leuk om alles met kanker te vergelijken
2.5 100% rep

Brenttouza zegt op 12/05/2012 14:33   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dt fouten verbeter ik nooit, maar mat ipv mag, dat is een serieuze fout eh.
2.6 100% rep

DT Police zegt op 12/05/2012 14:50   [?]

  Rating 7 16+ 16+
brrr dt fouten.. die zal ik dan wel voor mijn rekening nemen
2.7 100% rep

Quecera zegt op 12/05/2012 14:59   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Die hollander heeft anders wel overschot van gelijk, kent de community van 9L precies goed. Ik erger mij ook aan die mannetjes die alles proberen te corrigeren op het _internet_ op een _gamefora_. Fuck off nerds
2.8 100% rep

Apathy zegt op 12/05/2012 15:10   [?]

  Rating 1 16+ 16+
The fuck, ik ben geen hollander, ik ben gewoon dat gezeik van spelfouten moe hier.
2.9 100% rep

Brenttouza zegt op 12/05/2012 16:31   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Moeten daar anders fouten in die tekst staan? Als je iets doet, moet je het goed doen.
2.10 100% rep

Balle zegt op 12/05/2012 17:25   [?]

  Rating 8 16+ 16+
@2.9
zegt da aan mama en papa, die hebben u gemaakt.

hohohoho
2.11 100% rep

Reverz zegt op 12/05/2012 19:09   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Heeft helemaal niks met spelfouten te maken, dit was duidelijk gewoon een typo, groot verschil.

En het is niet omdat het een gameforum is dat je niet op zen minst algemeen nederlands mag benaderen... ik care echt niet om een random dt fout ofzo maar als ik zie wat sommigen hier durf schrijven... DAT is de kanker van 9lives.
2.12 100% rep

winnerke zegt op 12/05/2012 19:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@2.10

TOUCHDOWN!!
2.13 100% rep

Belgium_Killer zegt op 14/05/2012 7:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
het gezaag & geklaag over alles = probleem van 9lives

Het verbeteren van fouten in de tekst = altijd welkom, iedereen maakt fouten, als ze het op een vriendelijke manier aan de man brengen, totaal geen probleem mee.

Als ze daarentegen beginnen wenen als een klein kind die fruit gekregen heeft voor kerstdag ....
of commentaar beginnen verkopen als "grammar nazis zijn de kanker van dit forum" (google grammar nazi, seriously ...).


3 100% rep

Darkrise zegt op 12/05/2012 10:45   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Valve zal wel een aanzienlijke minnelijke schikking gedaan hebben voordat blizzard zoiets zou toegeven...
3.1 100% rep

Niosus zegt op 12/05/2012 13:10   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik denk dat het wel meevalt. Blizzard dota/allstarts is maar een mod voor SC2. Een zijprojectje. Ik denk niet dat ze veel zin hebben gehad in een lange gerechtelijke procedure daarvoor. Valve heeft trouwens ook gewoon de rechten aangezien ze die hebben overgenomen van IceFrog toen ze hem in dienst namen.
3.2 100% rep

Bram Lacor zegt op 12/05/2012 13:17   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik denk dat Valve juist niets heeft gedaan.
3.3 100% rep

Veruca zegt op 12/05/2012 22:20   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Dat denk ik dus ook, als ik het volgende lees: "“We gaan Blizzard DotA dus benoemen als Blizzard All-Stars wat eigenlijk beter bij het spel past."

Dit komt gewoon over als "Wij hebben de onderhandelingen verloren, maar gaan nu een opmerking geven dat lijkt alsof we zelf de beste beslissing genomen hebben."
4 100% rep

Triple0 zegt op 12/05/2012 11:10   [?]

  Rating 1 16+ 16+
mooi zo, blizzard had toch geen poot om op te staan. de losers huren IceFrog niet toen hij vol voor dota 1 gratis werkte dus moeten ze nu niet moeilijk gaan doen. Kans verkeken.
5 100% rep

thelordofpee zegt op 12/05/2012 11:32   [?]

  Rating 11 16+ 16+
En nu klaagt Converse Blizzard aan...
6 100% rep

harniq zegt op 12/05/2012 12:06   [?]

  Rating 1 16+ 16+
En dan een screenshot van noch dota noch blizzard all-stars maar van het compleet ongerelateerde TFT NE singleplayer. Beetje gelijk een screen-shot van cs bij een aankondiging van half-life 3.
6.1 100% rep

Fredje zegt op 12/05/2012 15:12   [?]

  Rating 0 16+ 16+
True story
6.2 100% rep

kil911ler zegt op 13/05/2012 10:00   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Haha, so true :')
7 100% rep

Omabroodje zegt op 14/05/2012 2:41   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Valve gebruikt speciaal DOTA ipv DotA om de term dota niet gerelateerd te maken aan Defenders of the Ancients.