Total War: Rome II

Total War: Rome II wordt duisterder dan ooit

Total War: Rome II wordt duisterder dan ooit


08 July 2012 12:39 | Nieuws | FatalX | 17 reacties

We weten allemaal dat oorlog geen lachertje is. Spijtig genoeg weten niet alle games dat gevoel over te brengen. Jamie Russell, hoofddesigner van Total War: Rome II, heeft echter gezegd dat in de nieuwste telg van de reeks veel aandacht wordt besteed aan een realistische weergave van oorlog.  

 

Dat wil hij onder andere doen door zoveel mogelijk emotie brengen in je manschappen. Zo zal een soldaat die zijn strijdmakker ziet neerzijgen zichtbaar aangeslagen zijn. Verder wil hij de gevechten brutaler maken zodat ze trouwer zijn aan hoe het Romeinse leger vroeger zijn vijanden in de pan hakte.

 

Daarnaast kondigde hij ook aan dat de verschillende volkeren allemaal een andere cultuur, vechtstijl en omgeving zullen hebben. De kaart van Europa wordt uiteraard niet hertekend, maar wel zal je op meer plaatsen halt kunnen houden. Vanzelfsprekend blijft politiek een belangrijke rol spelen en zal je nu kunnen kiezen tussen een republiek of dictatorschap.

 

Bron: vg247externe link

Informatie over Total War: Rome II


Releasedatum: 03-09-2013
Ontwikkeld door: Creative Assembly
Uitgegeven door: SEGA Europe
Genre: Strategy
SinglePlayer
Beschikbaar op: pc
Age 16+
 
1 100% rep

BelgianTerror zegt op 08/07/2012 13:04   [?]

  Rating 4 16+ 16+
Hmm, ben benieuwd of ze echt iedere soldaat uniek kunnen laten voelen ze... grote woorden, maar ik wil daden zien
1.1 100% rep

Bluestrike zegt op 08/07/2012 18:07   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat moet men wel niet de auto resolve battle knop duwen want dan zie je er niets van
1.2 100% rep

BelgianTerror zegt op 08/07/2012 20:11   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Never used it Door zelf te vechten kun je met veel kleinere/slechtere legers winnen tegen grotere/betere als ge een beetje tactisch zijt
1.3 100% rep

Bluestrike zegt op 09/07/2012 18:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik heb dat geduld niet om ieder gevecht zelf te doen :-P
2 100% rep

Beasstt zegt op 08/07/2012 13:14   [?]

  Rating 1 16+ 16+
kan alvast ni wachten, ik geniet atm van Shogun 2.
3 100% rep

Grimmy zegt op 08/07/2012 13:27   [?]

  Rating 5 16+ 16+
Shut up and take my money!
4 100% rep

Steiner zegt op 08/07/2012 13:51   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Elke factie en unit van Shogun was bijna dezelfde. Vond het net de minste van alle TW's...
4.1 100% rep

wakel zegt op 08/07/2012 15:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
² shogun vond ik echt teleurstellend, ben blij dat ze weer de Europese tour opgaan met total war Rome 2.
4.2 100% rep

elazzja zegt op 08/07/2012 17:36   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik vond het eigenlijk de beste maar dan wel niet de Vanilla Shogun 2 (versie 1.0) deze was inderdaad ondermaats en leek bijna altijd hetzelfde. Maar al die patches en DLC hebben het niveau wel de lucht ingeschoten maar wel jammer voor de fans die al 50 euro voor de game betaald hadden en nog eens 10-15 euro (zonder Fall of the Samurai) erbij moesten betalen.
5 100% rep

cpt nice zegt op 08/07/2012 14:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Zichtbare verschillen tussen soldaten zijn moeilijk te zien als iedereen het zelfde uniform draagt en ge 1000'en moet tekenen. Maar toch liefst geen clone wars meer zoals in de eerste rtw
Ik ben eens benieuwd
5.1 100% rep

elazzja zegt op 08/07/2012 17:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
In Shogun 2 zijn er veel verschillen tussen de personages onderling en ik denk dat dit weer een niveau omhoog zou gaan bij de volgende game.
6 100% rep

dewikke007 zegt op 08/07/2012 14:56   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Ik vond Shogun 2 van stijl en setting ook niets voor mij, ik heb veel meer genoten van Rome Total War en Medieval 2 Total War. Dat ze een nieuwe Rome gaan maken kan ik alleen maar toejuichen!
7 100% rep

mitman zegt op 08/07/2012 15:25   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Dit belooft! Kan al niet meer wachten op de eerste gameplaybeelden en natuurlijk ook ni op dit spel!
8 100% rep

Silmarunya zegt op 08/07/2012 19:29   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Schitterend. Realisme is altijd de unique selling point van TW geweest. Moar of that please!
9 100% rep

Xeo Pablo zegt op 09/07/2012 11:58   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ons nu al zot maken en dan 2 jaar laten wachten voor het effectief af is, bastards!
10 100% rep

maartendq zegt op 09/07/2012 17:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dus dat is al de derde remake in de serie? Kunnen ze echt niet eens iets nieuws doen?
10.1 100% rep

Aillas zegt op 27/07/2012 16:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Noem een periode die interessant genoeg is,voldoende gameplay mogelijkheden biedt, en waarvoor het mogelijk is een total war game van te maken zonder gameplay te veel moeten te veranderen. Er is niet echt veel keus toch?