Sappige spoilers over nieuwe Tomb Raider bekend

Sappige spoilers over nieuwe Tomb Raider bekend


30 April 2011 13:25 | Nieuws | Matthew | 17 reacties

In een Spaans magazine zijn onlangs nieuwe feiten bekend gemaakt over de nieuwe Tomb Raider-game van Crystal Dynamics. En het wordt een compleet andere ervaring dan voorheen, verklappen ze.

Volgens het magazine zal Lara Croft een flink stuk menselijker zijn. Ze bloedt, ze lijdt en zal hard moeten vechten om te overleven. Haar gezichtsuitdrukkingen zullen dit ook duidelijk vertellen. Die werden gecreëerd, net als de camerabewegingen overigens, via motion capturing.

De nieuwe game zal normaal gezien Tomb Raider heten, niet meer, niet minder. Het wordt een volledige reboot van de reeks. Ze hebben Lara Croft herbedacht en lijkt in weinig opzichten nog op de rondborstige, acrobatische vrouw van vroeger. Alles dat ze zal worden, heeft Lara nog niet geleerd. Ze is net de universiteit uit en vertrekt op expeditie met een schip genaamd Endurance, maar die blijkt niet zo waterdicht te zijn en begint te zinken. Lara overleeft als enige de schipbreuk en belandt op een eiland ergens in de buurt van Japan. 

Het centrale deel van het eiland fungeert als "safe zone". Je kan er nieuwe abilities leren, tools maken of oude missies herbeleven. Lara heeft nu ook een Survival Instinct. Deze nieuwe feature laat bepaalde elementen in de omgeving oplichten zodat je weet dat ze daar iets mee kan doen. Wolfsporen zullen bijvoorbeeld kunnen leiden naar een medkit, maar let op dat de wolf zich daar ook niet bevindt.

De puzzels in de game zullen ten slotte een flink stuk complexer worden. Het gaat niet meer om gewoon zoeken in de omgeving naar een opstapje, maar zullen veeleer gaan over interactie met andere elementen, zoals wat je kan doen met water, vuur, zwaartekracht, explosieven, etc.

Tomb Raider

Bron: vg247externe link

Informatie over Tomb Raider


Releasedatum: 05-03-2013
Ontwikkeld door: Crystal Dynamics
Uitgegeven door: Square Enix
Genre: Action/Adventure
SinglePlayer
Beschikbaar op: pc x360 ps3
Age 18+
 
1 100% rep

Joachim_staelen zegt op 30/04/2011 13:42   [?]

  Rating 6 16+ 16+
Sappige foto .

Vind de nieuwe looks wel OK
2 100% rep

Don_Rez zegt op 30/04/2011 14:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
can't wait!
3 100% rep

Claudio VO zegt op 30/04/2011 14:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
@1 : en zeggen dat dit op de PC is gemaakt . ze worden bijna echt de personages.

is er allezins eentje die ik aanvink
4 100% rep

highsk8 zegt op 30/04/2011 16:29   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Da gezicht, dat is lara croft toch absoluut niet????
Konden ze dan niet gewoon een spin-off maken en zeggen dat dit de zus van Lara is?
4.1 100% rep

agrash zegt op 30/04/2011 18:53   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Toch wel, maar ze is zoals vermeld in het artikel natuurlijk wat jonger in deze titel.

Ik hoop toch dat ik binnen een X aantal jaar toch ook hetzelfde uiterlijk niet meer heb zoals in mijn tienerjaren
4.2 100% rep

Quill zegt op 30/04/2011 23:22   [?]

  Rating 0 16+ 16+
dude heeft lara croft al ooit een gezicht gehad? een plastieken barbie face inderdaad. Ik vind het fantastisch dat ze een reboot doen me eindelijk een personage dat wat karakter krijgt.
5 100% rep

Berstalin zegt op 30/04/2011 17:44   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik hoop dat die aan te leren abilities leuk worden en niet zo'n dingen als jump en crawl zodat je in het begin geen fluit kunt doen.
6 100% rep

deParis zegt op 30/04/2011 18:34   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Altijd leuk om tomb raider te spelen met een playstation 1 bakje op m'n pc kijk ik wel naar uit
7 100% rep

Sharpless512 zegt op 30/04/2011 18:35   [?]

  Rating 0 16+ 16+
8 100% rep

YaMo zegt op 30/04/2011 19:11   [?]

  Rating 2 16+ 16+
Zolang ze nog steeds rondborstig is...
8.1 100% rep

THiFeNoS zegt op 01/05/2011 14:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
http://www.nag.co.za/wp-content/uploads/2009/03/Tomb-Raider2-1920x1080.jpg
9 100% rep

joa_111 zegt op 30/04/2011 19:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
mooi mooi

i can not wait
10 100% rep

Adherbal zegt op 30/04/2011 23:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Lara remodelled:
http://img217.imageshack.us/img217/5203/tnimg075.jpg

Ze is alleszins een pak realistischer geworden qua proporties & verhoudingen. Wat ik persoonlijk wel een goede zaak vind.
10.1 100% rep

deParis zegt op 01/05/2011 9:14   [?]

  Rating 0 16+ 16+
me gusta
11 100% rep

Dimsy zegt op 01/05/2011 7:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
naaaah, ze blijven beter bij het origineel, vroeg of laat komen ze er toch op terug ze, Lara moet stoer lenig rondborstig en sterk zijn, anders is het lara niemeer.
Maar 'k ga hem wel spelen ze
12 100% rep

=Phoenix= zegt op 04/05/2011 0:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
ze rebooten tegenwoordig alle film franchises, nu ook al de games? :/
13 100% rep

xSaamz zegt op 04/05/2011 15:17   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Als ik de eerste tomb raider zie
denk ik terug toen ik 4 jaar was en samen met men vader en broer het spel probeerde uit te spelen.
da ware nog is tijden