Star Wars: The Old Republic

Free-to-play nadert voor Star Wars: The Old Republic

Free-to-play nadert voor Star Wars: The Old Republic


15 June 2012 9:13 | Nieuws | Panaramo | 26 reacties

Designer Emmanuel Lusinchi die meewerkt aan Star Wars: The Old Republic, heeft gezegd dat BioWare volop bezig is om nieuwe mogelijkheden te zoeken voor het spel. Eén van de zaken die verder wordt bekeken is free-to-play. Het bedrijf onderzoekt momenteel de concurrentie op die markt en in hoeverre de game gratis kan worden.

 

"De MMO-markt is zeer dynamisch en dus moeten wij dat ook zijn. Als mensen niet helemaal tevreden zijn vragen ze steeds meer nieuwe toevoegingen. Daarom bekijken we nu de mogelijkheid van free-to-play, we willen flexibel zijn en ons aanpassen aan de omstandigheden." Zegt Luschini. Daarmee is dus duidelijk dat BioWare de druk van de concurrentie voelt. Het is wel nog onduidelijk of SWTOR volledig gratis speelbaar zal worden of men eerder de huidige gratis modus, die tot level 15 reikt, wil uitbreiden. Eerst en vooral willen ze zeker zijn dat de free-to-play-markt zelf wel haalbaar is, want die is ook aan het groeien: "Als er geen kwalitatieve gratis MMO's op de markt zouden zijn hadden we geen probleem, maar die zijn er wel en dus moeten we bekijken of we ons daartegen kunnen verweren."

 

SWTOR

Bron: GAMEStmexterne link

Informatie over Star Wars: The Old Republic


Releasedatum: 20-12-2011
Ontwikkeld door: Bioware
Uitgegeven door: Lucasarts
Genre: MMORPG
Multiplayer
Beschikbaar op: pc
Age 16+
 
1 100% rep

f33db4ck zegt op 15/06/2012 9:24   [?]

  Rating 3 16+ 16+
hahahahaha schijtspel
2 100% rep

JorisL zegt op 15/06/2012 9:34   [?]

  Rating 4 16+ 16+
één keer het spel aanschaffen in de winkel en vanaf dan gewoon gratis houden. Dan gewoon het spel updaten met de normale patches en af en toe eens een add-on uitbrengen die voor een zacht prijsje aangekocht kan worden. Vind ik nog het beste systeem voor een MMO (zoals Guild Wars dus).
2.1 100% rep

dr.lee zegt op 15/06/2012 9:37   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Das allemaal heel tof enzo, jammer dat het niet werkt. :o
Kosten zijn te hoog voor een MMO online te houden met enkel af en toe een expansion voor een zacht prijsje. Je zal in zo'n systeem altijd micro-transactions aantreffen. (zie GW1 & GW2 model).
2.2 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 15/06/2012 9:49   [?]

  Rating 9 16+ 16+
GW1 heeft jarenlang geen microtransactions gehad (als ik het me goed herinner tenminste)
Enkel nu ze geen expansions meer uitbrengen hebben ze zo'n micro transactions ingevoerd
2.3 100% rep

callig zegt op 15/06/2012 10:00   [?]

  Rating 2 16+ 16+
ja maar de micro transactions in GW zijn totaal niet van de soort van pay to win , meestal zijn het gwn outfits of extra character slots meer storage ruimte enzo.

Sommige F2p mmo's moet je echt betalen om end game te kunnen spelen, op je moet een hele dag non stop grinden om misschien een uurtje mee te kunnen in end game.

Als ze het model van GW zouden gebruiken zullen ze minder geneigd zijn om pay to win formule te gebruiken.

Nja als ze F2p gaan hoop ik dan wel dat ze de mensen die het spel hebben gekocht maar geen gametime meer hadden toegang geven tot het volledige spel ipv dat ze quests of weet ik wat allemaal nog moeten kopen.
2.4 100% rep

harniq zegt op 15/06/2012 12:35   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Inderdaad, de cash shop van gw1 is pas 4 volle jaren na release operationeel geworden. Tevoren had het enkel de game en expansions. Voorts geen pay to win in gw1 en gw2, alles is optioneel, zelfs de expansions omdat de level cap nooit omhoog is gegaan.
2.5 100% rep

Pils123 zegt op 15/06/2012 12:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
wat is endgame nu eigenlijk?
2.6 100% rep

dr.lee zegt op 15/06/2012 17:38   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Waar zeg ik iets van pay-to-win? Cosmetics via cash shop blijven ook micro-transactions.
Anyway, GW2 begint er toch ook meteen mee... GW1 heeft het niet slecht gedaan, maar ze hebben er duidelijk toch ook uit geleerd. Als het zo'n succes was hadden ze in GW2 geen cashshop gestoken?
2.7 100% rep

The Monopoly Guy zegt op 15/06/2012 18:01   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Omdat dat nu niet haalbaar is
3 100% rep

maartendq zegt op 15/06/2012 10:15   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Dat spel is nog geen jaar oud en ze zijn nu al zo wanhopig dat ze F2P willen gaan?
3.1 100% rep

AicceeAC zegt op 15/06/2012 10:38   [?]

  Rating -1 16+ 16+
Ahja, er zijn zoveel fanboys die uitgebloede games kopen zoals Diablo III uhum..
3.2 100% rep

maartendq zegt op 15/06/2012 21:43   [?]

  Rating 0 16+ 16+
D3 is een game waar je naar blijft terugkomen. In de eerste twee weken had ik er een 50-tal game uren op zitten. Nu ligt het ff aan de kant (examens) maar binnen een paar maand keer ik waarschijnlijk terug en begin ik opnieuw.

Bovendien kan dit zonder dat je er geld moet voor neertellen. Vind ik alleen maar een voordeel. Pay-to-play werkt enkel als er actief en constant nieuwe content bijkomt. Je betaalt er tenslotte ook voor.
4 100% rep

R3L4X zegt op 15/06/2012 10:23   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Enigste waar dit bij lijkt te werken zonder F2P is WoW.
4.1 100% rep

Namko zegt op 15/06/2012 12:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ge hebt nog andere goeie P2P mmorpgs die nog goed werken zonder F2P.
4.2 100% rep

elazzja zegt op 15/06/2012 16:08   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Eve Online doet het heel goed en die heeft een paar honderdduizend vaste klanten. Hangt gewoon af hoe je het organiseert lijkt me. Als je weet hoeveel the Old Republic gekost heeft dan vraag ik me af waar het geld eigenlijk naar toe is gegaan.
5 100% rep

AicceeAC zegt op 15/06/2012 10:36   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Ik betaal met plezier voor SW:TOR
Game heeft kwaliteit, zeker nu de low-servers opgelost zijn. Plus ben geen cheap ass die alleen maar zaagt over FTP.
5.1 100% rep

Brenttouza zegt op 15/06/2012 13:12   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Dat heeft niets met cheap ass te maken. Waarom een game met weinig content blijven spelen als je er elke maand voor moet betalen? Dan ga je toch GW1/2 spelen?
6 100% rep

JasperCLA zegt op 15/06/2012 11:19   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik kap ermee als m'n sub afloopt (begin volgende week). Het enige wat dit spel nodig heeft, is meer content.
7 100% rep

Fredvdp zegt op 15/06/2012 11:36   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Het probleem met SWTOR is dat het wel leuk is, maar niet om te blijven spelen. Het voelt te veel aan als een SP RPG en KotOR kunt ge ook niet maanden aan een stuk blijven spelen.
7.1 100% rep

skycommander951 zegt op 16/06/2012 12:36   [?]

  Rating 1 16+ 16+
in mijn geval wel
8 100% rep

bluehead zegt op 15/06/2012 12:17   [?]

  Rating 1 16+ 16+
Id als je max level bent , kan je niets meer doen aja aleen pvp en wat instance's , ma die instance's zijn echt boring, en na een tijdje word pvp ook maar saai. gewoon wening content voor max level.

Het levelen was echt goed maar dat is ook al
9 100% rep

sixstripes zegt op 15/06/2012 14:09   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Allé en enkele maanden geleden ging Blizzard nog ten onder gaan aan dit spel....aan de vele kritieken die er toen waren toch. Spijtig te horen dat ze zoveel problemen zijn met geld en spelers te vinden voor SWTOR maar echt, ik wil wel betalen maar dan voor slechts 1 game. Ik heb destijds WOW eerst 10 dagen gratis gedaan en dan besloten te betalen. Nu eerst mijn account op WOW stoppen, om daarna te ontdekken dat SWOTR nie mijn ding is en dan weer betalende accounts switchen enz... nee dank u

Plus die gratis weekends die er geweest zijn met SWOTR...das mooi maar dan is het zo druk dat ge waarschijnlijk zit te laggen op veel plaatsen dat 't nie schoon is. Ik kijk de kat uit de boom en wacht op GW2 is da goe dan hang ik mijn WOW kap aan de haak, want die panda exp boeit mij niet en kan ik de komende 2 a 3 jaar nog eens gratis spelen
10 100% rep

sovereign001 zegt op 15/06/2012 16:48   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Compleet hetzelfde als bij Star Trek Online. Is ook F2P geworden.
11 100% rep

Drokz zegt op 15/06/2012 17:40   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Probleem is dat huidige MMO speler veel te veel verwachten van een beginnende MMO. Ze willen direct pakken en pakken content. WOW heeft er jaren over gedaan om de content te bieden die ze nu heeft. Wat wel een feit is (en de grote fout van bioware) is dat de nieuwe content toch iets te lang op zich laat wachten. Kijk naar Rift die bijna maandelijks nieuwe kwalitatieve content geeft. Desondanks blijf ik nog even swtor spelen tot 1.3. Als er dan niet een pak nieuwe content bijkomt ga ik terug naar Rift.
11.1 100% rep

Quecera zegt op 15/06/2012 23:39   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ook al was er in het begin niet veel nieuwe content, WoW vanilla bleef enorm verslavend, en dit was mijn 8-10e MMORPG die ik gespeeld had met fee's.
12 100% rep

WauWsy zegt op 15/06/2012 21:49   [?]

  Rating 0 16+ 16+
Ik baal dat ik het spel heb gekocht. De eerste 10 levels waren leuk maar daarna gewoon heel saai. Liep steeds heen en weer over best wel grote lege ruimtes.

Maar met flink wat werk kan het spel zeker iets worden. Valt wel op dat ze wel erg snel spreken over F2P